Turzol - 6N@6N2 AVY 150PS Projekt

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bartezz
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2008, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bartezz »

wyjedziesz nim kiedys :D ? Bo cos sie doczekac nie moge... :( a chcialbym je wkoncu zobaczyc.

Najlepszy projekt Polo, jaki do tej pory widzialem !
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""bartezz""]wyjedziesz nim kiedys :D ? Bo cos sie doczekac nie moge... :( [/quote]

Wbrew pozorom ja cały czas nim jeżdżę :)

Chciałem wpaść na zakończenie sezonu do Pławniowic, ale wyskoczyło mi w tych dniach wesele..
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""turzol""]ale wyskoczyło mi w tych dniach wesele[/quote]

a szkoda :(
moze kiedys ,gdzies na jakims zlocie w koncu nie bedzie przeciwskazan aby przyjrzec sie blizej ;)
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Auto odebrane od mechanika
- założony został gwint KW Var.1 Inox
- musiałem wrzucić nowe wahacze z nabitymi tulejami poliuretanowymi bo stare nadawały się na złom - korozja oraz rozpadające tuleje
- nowe sworznie , końcówki drążków, poduszki amortyzatorów itp.
- wymienione zwrotnice na te z 6n gti, tarcze 256x25mm Nordmann, klocki Ferodo DS, nowe piasty, nowe łożyska
- wszystkie śrubki pochromowane włącznie z piastami

Wrzucę niebawem fotki. Jutro ustawienie geometrii, nastawy będą z 6N GTI ze względu na inne kąty kół (sworznie w GTI montuje się do zwrotnic odwrotnie w stosunku do innych wersji silnikowych )
Dodam, że autem jeździ sie fenomenalnie na gwincie KW, poliuretany sprawują się też ekstra - 0 myszkowania przy szybkim pokonywaniu nierówności, auto wręcz klei się do asfaltu. Hebel hamuje świetnie, poprawa w stosunku do serii zauważalna przy 1 hamowaniu :)

Za tydzień auto odstawiam znowu na ok 2tyg i jedziemy dalej z koksem. Do końca wrześnie zawieszenie będzie gotowe, założony zostanie kompletny ABS i wzmocniona pompa hamulcowa - niestety seryjna wysiada przy większych tarczach z przodu. Po tych zabiegach można będzie zacząć swap silnika
Ostatnio zmieniony 16 sie 2009, 20:48 przez turzol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""turzol""]Za tydzień auto odstawiam znowu na ok 2tyg[/quote]
a czemu odstawiasz auto ?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Paffcio""][quote=""turzol""]Za tydzień auto odstawiam znowu na ok 2tyg[/quote]
a czemu odstawiasz auto ?[/quote]

montaż belki z gti, tarcz na tył, zacisków alu z 6n2, nowa pompa hamulcowa, montaż abs i przekładka skrzyni na tą z 6n2 gti (chce na niej pojeździć przed swapem)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""turzol""]przekładka skrzyni na tą z 6n2 gti[/quote]
to kiedy mniej wiecej zrzucasz swoja ? :D biere ją :eat:
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Paffcio""][quote=""turzol""]przekładka skrzyni na tą z 6n2 gti[/quote]
to kiedy mniej wiecej zrzucasz swoja ? :D biere ją :eat:[/quote]

Mysle ok 15 wrzesnia po powrocie do kraju odebrac auto na gotowo
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""turzol""]Mysle ok 15 wrzesnia po powrocie do kraju odebrac auto na gotowo[/quote]
to looz raczej do tej pory nic nie bede szukał, jeszcze pokulam na mojej, u Ciebie mam pewniaka tylko musimy cene ustalić co by mnie nie zaskoczyla :]

...no chyba, ze skrzynka mi przyjedzie w bagazniku angolaa... :eat:
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Auto odebrane od mechanika, gdzie ukończono kolejny etap przygotowań pod swap silnika :)

Auto przeszło generalny (dość kosztowny, ale co tam :) ) remont zawieszenia w skład którego weszły części :
- gwint KW Inox Line V1 (prawie nówka, wypolerowany na lustro)
- sprężyny gwintu KW (wypiaskowane i pomalowane proszkowo na żółto)
- 4 stalowe nakrętki główne gwintu (dorabiane na zamówienie i wychromowane )
- łożyskowania górne i dolne amorów oraz wszystkie inne części amora (nowe z ASO)
- plastikowe nakładki przednich kolumn mcphersona zakrywające sruby (nowe z ASO)
- wahacze z nabitymi tulejami poliuretanowymi Powerflex (nowe z ASO)
- sanki, wózek zawieszenia (nowe z ASO)
- belka tył z 6N GTI z wbudowanym stabilizatorem 22mm i nabitymi tulejami poliuretanowymi Powerflex (wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarny mat)
- duperele z belki jak uchwyty, kanały czujników ABS i wiele innych (nówka ASO)
- zwrotnice pod jarzma GTI (wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarno)
- piasty przednie z wirnikami ABS (nowe z ASO, dodatkowo wychromowane)
- łożyska przód SKF (nowe)
- łożyska tył z piastami 6N2 FAG (nowe)
- zaciski przód Lucas 56 pod tarcze 256 mm (zregenerowane od podstaw - nowe tłoczki, ori uszczelniacze z ASO, nowe sworznie, wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor srebrny)
- aluminiowe zaciski tył z 6N2 Lucas 34 (j.w.)
- jarzma zacisków przednich Lucas pod tarcze 256mm (wypiaskowane i pomalow. proszkowo na srebrno)
- jarzma zacisków tył Lucas pod tarcze 232mm (j.w.)
- osłony tarcz hamulcowych 4szt. (nowe z ASO)
- przewody hamulcowe przód i tył (nowe z ASO, niestety przewody w stalowym oplocie Goodridge kupiłem złe)
- 2 linki hamulca ręcznego pod zaciski tył (nowe z ASO)
- tarcze przód Nordmann nacinane i nawiercane 256x25mm (nowe)
- klocki przód Ferodo DS Performance (j.w.)
- tarcze tył Zimermann nawiercane 232x9mm (j.w.)
- klocki tył Ferodo DS Performance (j.w.)
- plyn hamulcowy Motul DOT4
- wszystkie możliwe śruby zakupione w ASO i pochromowane
- wywalony korektor siły hamowania

Jak widać nie zostało nic starego z poprzedniej zawiechy, wszystko jest tak jak zaplanowałem. Stabilizator przedni z GTI na razie poszedł w odstawkę bo planuje zakup nowego Roll bara H&R 23mm dedykowanego do Polo GTI, który jest lepiej wyprofilowany od serii i nie ma z nim kłopotów przy mocno zglebionym aucie.

Przedni hebel - żyleta. Tył na tarczach hamuje zacnie, nie spodziewałem się aż takiej poprawy hamowania. Ciekaw jestem jak będzie na pompie hamulca z GTI i większym serwem. Póki co jestem mega-zadowolony :)

Miał być zamontowany układ ABS, ale wyszły komplikacje związane z rurkami hamulcowymi , wersje z ABS mają ich po prostu więcej i inaczej biegną pod autem. Doszliśmy do wniosku z mechanikiem że ogarniemy temat przy swapie silnika
czujniki ABS mam już zamontowane więc pójdzie z górki :)

Fotki wstawię niebawem , powiem tylko że warto było.

Przy okazji odnowy zawiechy, zapadła też decyzja o kapitalnym remoncie silnika (1.6 16V AVY). Tutaj tez nie będzie kompromisów i powoli kompletuje teile do niego.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

:eek: :shock: :mrgreen: BRAWO ;)

ciezko mi się podnieść :(
projekt naprawde profi,rece sie same składja do oklasków,czekam na foto relacje ;) pozdro
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

A myślałem że to ja jestem :crazy: Turzol pełen szacun :bow: Za chwilę w twoim polo najstarszą i najbardziej zużytą częścią będzie właściciel :rotfl:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Skfarek""]A myślałem że to ja jestem :crazy: Turzol pełen szacun :bow: Za chwilę w twoim polo najstarszą i najbardziej zużytą częścią będzie właściciel :rotfl:[/quote]

Wciągnąłem się na tyle w ten sport, że teraz sam mam w planach odnowić wszystko co tylko możliwe i na co pozwolą finanse. Polo jest oczkiem w głowie i nie będzie nigdy sprzedane co mnie jeszcze bardziej motywuje do pracy :)

Gdybym miał niegraniczone środki finansowe to pojechałbym tak samo grubo jak w poniższym projekcie i zbudował Polo od podstaw na nowych częściach :)
http://passiongolfgti.com/newForum/view ... &sk=t&sd=a



Fotki
gewinde po polerce
ObrazekObrazek

dorabiane nakretki gwintu po chromie
ObrazekObrazek



teile pochromowane
ObrazekObrazekObrazek

przednie heble fertig
ObrazekObrazekObrazek

tylni hebel fertig
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Jote$
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jote$ »

gratki :good: jestem pełen podziwu, wyglada naprawde konkret, gratuluje i działaj dalej z jeszcze wiekszym rozmachem :bow:
PozdraVWiam

Japanese Domestic Market
Awatar użytkownika
sivasec
Redaktur
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2008, 7:15
Lokalizacja: DuBaj
Kontakt:

Post autor: sivasec »

jeszcze troche i bedzie nowe auto. cofasz licznik i do zyda jak nie smigane ;)
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Auta sprzedane /kasacja”