[9n] Turbina wyłącza sie!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomazschemik
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:32

Post autor: tomazschemik »

Oczywiście "17964" "Charge" i "Deviation".
Silnik 1,4 TDI AMF.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Zapytałem o silnik, bo w tym silniku turbo sterowane jest z zaworem upustowym WG. Możliwe przyczyny to: nieszczelny WG, nieszczelny dolot(powinien kopcić na czarno), uszkodzony MAP sensor (czujnik ciśnienia doładowania), uszkodzony czujnik barometryczny-w przypadku uszkodzenia tego czujnika należy wymienić sterownik silnika, uszkodzona turbosprężarka. Przy poszukiwaniu usterek związanych z doładowaniem należy zawsze rozpocząć(poza odczytem błędów) od sprawdzenia MAP sensora. Następnie wykonać z odpowiednich grup logi statyczne i dynamiczne i wówczas można dokładniej ocenić co niedomaga.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Witam. Mam problem z turbo. W czasie jazdy przy 70-80Km/h wyłącza się i muł ;O i przy 120km/h również. podpiąłem vaga 4.9PL i wyskoczył błąd 17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Auto nigdy nie było ciśnięte na zimnym motorze i zawsze turbinka chłodzona 1minutkę. :) Miesiąc temu wymieniałem wszystkie filtry i olej oraz pompo wtryskiwacze na nowe oryginalne. Polo dymka nie puści ale turbo też się nie włączy ;(. Dodam że po podpięciu vaga i znalezieniu błędu pod maską znalazłem pęknięty przewód który idzie do podciśnienie od EGR, wymieniłem go błąd skasowałem i było ok. Teraz znowu to samo jest. Auto to VW POLO 1.4TDI 75KM silnik bay 2002r. Przebieg 205tyś.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

sprawawdz czy znow nie masz gdzies przewodu podcisnienia peknietego. Turbo nie przeladowuje, tylko niedoladowuje, jak wezyk podcisnienia bedzie pekniety to objaw jest podobny jak masz
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Witam. Czy ktoś rozwiązał problem z wyłączającym się turbo przy błędzie 17964? Co było przyczyną?
m
michuu2213
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: michuu2213 »

Witam mam pytanko gdzie jest ten zawór n75 w polo 9n 1.4 tdi bo mi tez sie wyłącza turbina.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W polo nie było osobnego n75 ale cały sterownik zaworów podciśnień nad zbiorniczkiem płynu chłodniczego.
Lenistwo drogą do postępu
m
michuu2213
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: michuu2213 »

A czy od tego sterownika zaworów moje polo może nie mieć mocy ?
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

michuu2213 zadajesz tylko pytania, a nic nie wspominasz czy była robiona jakakolwiek diagnostyka komputerowa w poszukiwaniu błędów, ewentualnie wykonaniu logów dynamicznych, które to mało kto ogarnia.[quote=""michuu2213""]A czy od tego sterownika zaworów moje polo może nie mieć mocy ?[/quote]Jak najbardziej, ale należy zrobić diagnostykę jak nakeży, bo nie wiadomo co jest przyczyną utraty mocy.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
m
michuu2213
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: michuu2213 »

Sorry mój błąd. :agree: W aucie była robiona diagnostyka robiona i nic nie wykazała , mechanik sprawdził wszystkie przewody czy żaden nie cieknie i też wszystko ok , została tylko wymieniona turbina i sprawdzona została pompa paliwa ale też ok .
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""michuu2213""]W aucie była robiona diagnostyka robiona i nic nie wykazała[/quote]Fajnie by było, gdybyś napisał jak wyglądała ta diagnostyka: sprawdzali błędy, robili logi dynamiczne i jakim sprzętem diagnostykę robili? Na podstawie twoich zeznań nie potrafię wskazać winowajcę. I jeszcze jedna sprawa, jak wygląda utrata mocy, tzn. przy jakich obrotach silnika i czy jest to nagła utrata mocy? Jeżeli tak, to musiałby być zarejestrowany jakiś błąd, związany z przeładowaniem lub niedoładowaniem turbosprężarki.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
m
michuu2213
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: michuu2213 »

Z tego co mówił mechanik to sprawdzał błędy i logi , na jaki sprzęcie to ci nie powiem bo nie wiem. Z utratą mocy jest tak , że gdy jestem na czwartym biegu mam 2 tys obrotów chce wyprzedzić auto wciskam mocniej gaz i tylko czuje szarpnięcie i koniec z wyprzedzania silnik tylko wtedy już utrzymuje prędkość i nie da się daj jechać.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Zmień mechanika bo ten nawet błędów silnika nie umie odczytać. Typowy objaw przejścia sterownika silnika w tryb awaryjny. Jak jeszcze po zgaszeniu i odpaleniu całość się powtarza to już 100% pewności że błędy są.
Lenistwo drogą do postępu
m
michuu2213
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2012, 11:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: michuu2213 »

Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i auto ciagnie az miło. :grin:
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Dokładnie zmień mechanika
Sprawdź sobie połączenie z gruszką od turbiny, zobacz jaki ci błąd wali, bo może być to przeładowanie turbiny i wtedy kierownice do czyszczenia bo są zapieczone i gruszka nie ma takiego ruchu jak powinna mieć
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”