1.6 16V a LPG? - rozważania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

[quote=""Borek""]eee już nie rozpatruj tego w kategorii stać/nie stać bo mówimy tu o kwotach max ok 15tyś, bardziej rozpatrywałbym kwestie wyznaniowe . Kupujemy GTI bo chcemy mieć coś fajnego, rzadkiego i tez płacimy ze te 3 literki więcej niż za normalną wersję. A gaz w fajnym aucie nie jest fajny, tak samo jak założenie chlapaczy itp.[/quote]

Borek, ale przecież o to samo mi chodzi. :) :jester: :piwo: :amen:
B
BiLsOn
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:16

Post autor: BiLsOn »

Tak od siebie:
Rozumiem, że zagazowanie Gti może kogoś denerwować, szczególnie fanów polówek czy jakiegokolwiek innego samochodu.
Dobrze ktoś na początku pisał, że tym tematem wywołam burzę ale może to i dobrze, bo przynajmniej dowiedziałem się parę rzeczy.
Cieszę się, że założyłem ten temat gdyż dzięki niemu doszedłem do wniosku, że jednak nie kupie polówki. Chcę autko ze 100 KM a z polówek to tylko
1,4 16V i 1,6 16V ( Gti ) posiadają taka moc i z tego co piszecie to utrzymanie ich jest droższe niż np 8V.

Myślę, że w tym wypadku dobrym rozwiązaniem będzie GOLF IV 1.6 SR 8V (101 KM).
Kasta na pewno cięższa niż w polówce ale przynajmniej jest o wiele większy wybór takowych autek.
Silnik ponoć żywotny ale to się okaże w praniu ... :)

Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""Borek""]eee już nie rozpatruj tego w kategorii stać/nie stać bo mówimy tu o kwotach max ok 15tyś[/quote]
Mysle,ze to raczej nie chodzi o to czy stac kogos na zakup, tylko na utrzymanie. Ale porownanie do Mona Lisy jest boskie - lepiej bym tego nie ujal :)
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

[quote=""borys_wrocek""]??? jakie chłodzenie wtryskiwaczy ?? a niby po co je chłodzić ?? [/quote]

W nowych silnikach wtryskiwacz znajduje sie bezposrednio w cylindrze, jedyna rzecz ktora go chlodzi podczas pracy silnika to paliwo ktore caly czas przez niego przeplywa.

Co do GTI i gazu...to taka lekka profanacja :D Ale liczy sie jedno, kiedy mialem Toledo 2.0 16V 150KM i je zagazowalem to smiali sie wszyscy kumple, smiali sie tydzien, moze trzy...potem doszli do wniosku...stary to zapierd.la i tanio jezdzi i kazdy byl usmiechniety :D

Gdybym byl na twoim miejscu kupilbym tego GTI, pojezdzilbym max pol roku, zobaczyl ile to pali przy normalnej jezdzi i zdecydowal czy gazowac. Tofik napisal, ze pali niewiele wiecej niz 1.4 16V, spalanie tego silnika masz w moim podpisie...
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

również się zgadzam, że to trochę profanacja, ale każdy robi jak chce :) koledzy powyżej wspomnieli jeszcze o bardzo ważnej sprawie, mianowicie jeżeli coś się zepsuje to ta cała oszczędność pójdzie gdzieś, ponieważ części do GTI są nieco droższe, a do niektórych nie ma np. zamienników, dlatego też kupując GTI nie ma co myśleć o oszczędzaniu :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""patryk2k""]W nowych silnikach wtryskiwacz znajduje sie bezposrednio w cylindrze, jedyna rzecz ktora go chlodzi podczas pracy silnika to paliwo ktore caly czas przez niego przeplywa.[/quote]
Nie do konca. Silniki maja wtrysk:
-jednopunktowy - na rozgalezieniu kolektora dolotowego
-wielopunktowy - przed zaworami wlotowymi na poszczegolnych odnogach kolektora
-bezposredni - ten, o ktorym wspomniales, czyli prosto w cylinder
Jednak, mimo wszystko wiekszosc samochodow zjezdza wciaz z tasmy z wielopunktem.
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

mimo wszystko ja uwazam ze to troche profanacja... u mnie w miescie jezdzi mercedes slr 6 litrow silnik... cabrio...na gaz...wszyscy sie smieja...albo nie wierza ze to zgazowany merc...ale widzialem jak podchodzi wlasciciel na jakiejs niskobudzetowej stacji gdzie przyjezdza jeden samochod na godzine i leje gaz w zderzak...wstyd... jak sie ma na krowe to i na lancuch trzeba miec.ja nawet swojego 1.4 nie mam zamiaru gazowac a Gti to bym nawet nie dal komus maski otworzyc a o instalacji to juz wg nie ma o czym mowic.
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote=""TOFIK_6n2""]GTI niewiele wiecej pali niz 1.4 16V
[/quote]


Chyba Twoje... Śmiało napisze ,że 120 konne GTi pali MNIEJ niż 1.4 16V. Pisze to z doświadczenia,ponieważ kolega ma w polo taki silnik. Tak samo obale mit,ze niby 101 konna jednostka jest lżejsza i można startować z Gti. Gówno prawda,czuć różnice tych 19 koni na każdym biegu przy każdej prędkości :cool:
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

[quote=""LyszyK""]Śmiało napisze ,że 120 konne GTi pali MNIEJ niż 1.4 16V[/quote]to ile pali Twije GTI ?skoro kolegapatryk2k
twierdzi że jego 1.4 16v pali 6,91/100km
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

jarek311086
w trasie śmiało wykręcę 5,6 litra ,możecie nie wierzyć ale tak jest. jeśli chodzi o miasto polo pali około 7-8 litrów z klimą non stop 9.Średnio wyjdzie mi nie całe 7 litrów SPOKOJNEJ emeryckiej jazdy :acute:

Ale i tak będzie gaz :assasin:
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

LyszyK
jak sobie wyobrażam Twoją jazdę na takiej glebie po naszych drogach to sie nie dziwie że masz takie niskie spalanie
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Borek
Zdziwiłbyś się widząc jak jeździ :D W końcu ma GTI :) Do tego po prostu trzeba się przyzwyczaić i nabrać wprawy.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote=""JuStIcE""]Zdziwiłbyś się widząc jak jeździ :D[/quote]


to by się paffcia pytać :beg:
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""LyszyK""]to by się paffcia pytać [/quote]
Albo Mariusza :D Ja w sumie widziałem tylko na Podpromiu na rozpoczęcie sezonu VAGa, więc nie mi oceniać :)

A wracając do tematu, gaz to nie aż takie zło, ale problem leży w odpowiednim jego podaniu. Sekwencja to minimum w Polo, ale osobiście bym nie gazował kultowego silnika. Jak kogoś stać na rasowy wóz to i na paliwo też.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""LyszyK""]to by się paffcia pytać :beg:
[/quote]
fakaj sie Ty, tyy.... brutalu Tyy !! :crazy: :jester:
a tak na powaznie to Borek musialbys przyjechac do Dynowa zeby zobaczyc jak sie wchodzi w zakrety na takiej glebie polo gti :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”