[6R] Hamulce Polo V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Ja słyszę takie głuche tarcie podczas pierwszego czy dwóch pierwszych hamowań po nocy w garażu. Jak zostawiam auto w garażu to nie zaciągam ręcznego, zostawiam na biegu. Następnego dnia 1-2 hamowania słychać wyraźnie, ale jak przyhamuje troszkę gwałtowniej to wraca wszystko do normy.

Nie wiem czy mi się to tylko wydaje, ale jak zaparkuję auto, zaciągając ręczny, to nie słychać takiego "głuchego tarcia".

I efekt ten odczuwam tylko w tylnych hamulcach. Wersja highline, tarcze.
Obrazek ;)
m
minowako
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru 2012, 19:24

Post autor: minowako »

polo comfortline optimum produkcja 45 tydzień 2012 roku, hamulce przód tarcze, tył tarcze???!!!
d
dubble
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2011, 20:33

Post autor: dubble »

polo comfortline 1.4 - przód tarcze, tył tarcze - rok 2012 49 tydzień produkcji
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""psiaja""]Tak rozprawiamy o hamulcach, więc może któryś Kolega mnie uświadomi, przy ilu km jest zalecana wymiana klocków? Mam 36kkm i ost słyszę jakieś głuche tarcie klocków i jakby mniejszą siłę hamownia..[/quote]
Klocki i tarcze wymienia się jak się skończą.
Możesz przez felgę ocenić stan żużycie (ilość pozostałej okładziny na klocku). Jak ma ok 5 mm to możemy powoli szukać nowego zestawu.
Nie wiem dokładnie ile minimalnie mogą mieć ale pewnie ze 3 mm.

Czy tarcza podlega wymianie przy klockach decyduje jej stan i grubość. Zazwyczaj maksymalne zużycie da tarczy wentylowanej to 2 mm.
n
nouanda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 09 gru 2011, 9:08

Post autor: nouanda »

Wie ktoś może czy da rade zmienić bębny na tarcze z tyłu i ile z tym zachodu i kosztów??
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Da radę zmienić.

Ogólnie raczej szkoda roboty.
Potrzebujesz zacisków i jarzm
Tarcz
Klocków
linki ręcznego
Tarcza potwicznax2
inne przewody na belce (elastyczny i sztywny)
piasta i czop raczej (podkreślam raczej) raczej mogą zostać

Ogólnie koło 1000 zł za miks części nowych i używanych oraz robocizny trzeba policzyć.
- przewody hamulcowe około 60 zł w zamiennikach
- tarcza kotwiczna 40x2 w oryginale
- tarcze hamulcowe koło 200 zł
- klocki dobre koło 100
- linki ręcznego zamiennik koło 60-100zł
- zaciski używane koło 200-300 zł pewnie z jarzmami.
j
jerzymatyka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2011, 20:46

Post autor: jerzymatyka »

Kolego! Kupiłem tylną oś kompletną z hamulcami tarczowymi na allegro za 450 zł .Były ucięte wężyki hamulcowe. Ale pasowały od mojej osi. wymieniłem z kolegą i jest ok. Jeszcze została mi porządna oś z bębnami do opylenia.
y
yorke07
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 maja 2014, 7:36

Post autor: yorke07 »

Cześc. Jestem nowy wiec prosze o konkretne informacje bo jestem zielony.
Mam polo 6r 2010r. 1.6 75 km. I jestem na wymianie tarcz i klockow. Bylem u mechanika i polecil mi zimmermana i texstara.
Czy polecacie te firmy? Czytalem na forum ze ATE albo BREMBO sa dobre ale o nich nic nie slyszalem.
Mam do wydania 500 zl na tarcze i 200 zl na klocki. Mam fabrycznie nawiercane tarcze.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Za tą kwotę to ori.założysz,a to najlepsza opcja.Fabrycznie nawiercane?Z tego co się orientuje to w grupie nie spotyka się ori.nawiercanych.
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Ja niestety mam duży problem z hamulcami. Pare razy już mi się z nich dymiło (fakt, bardzo agresywna jazda) ale jestem na tyle rozczarowany, że zastanawiam się nad większą tarczą lub swapem hamulców. Totalnie nie jestem obeznany w temacie, czy ktoś z Was miał może do czynienia już z czymś takim? W lecie jeżdżę na 16" ale za to zima 15".
d
deha1
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:20
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: deha1 »

Czy spotkał się ktoś z piszczeniem hamulcy przy hamowaniu ,w nówce sztuce?Macie jakis sprawdzony sposób na ten pisk.Podjechałem do serwisu,wyczyscili mi układ ale piszczenie nie znikneło,przejechałem juz 500km i ciągle to samo,każde światła jak by pociąg na peron wjeżdzał .
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

może takie klocki teraz wstawiają... bo zapewne dobrze je docierasz :)
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
p
przemo-kg
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2016, 20:00
Lokalizacja: śląskie

Post autor: przemo-kg »

[quote=""deha1""]Czy spotkał się ktoś z piszczeniem hamulcy przy hamowaniu ,w nówce sztuce?Macie jakis sprawdzony sposób na ten pisk.Podjechałem do serwisu,wyczyscili mi układ ale piszczenie nie znikneło,przejechałem juz 500km i ciągle to samo,każde światła jak by pociąg na peron wjeżdzał .[/quote]

Ja mam to samo od 10000 km w Polo z 2014 r. Odbyłem jazdę z serwisantem. Stwierdził, że to słyszalność pisków i chrobotania wynikają z gorszego wyciszenia auta. Później stwierdził, że teraz z innych materiałów robią klocki, bez azbestu, i to też może być przyczyna. Wszystko niby wyczyścili a odgłosy te same. To jest jakiś nonsens. Pisałem do importera w Poznaniu. Stwierdzili, że skoro serwis nie widzi problemu to oni nic nie mogą. Ciekawe ile jest takich aut w PL. Piszcie. Doradźcie jak to rozwiązać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”