Glosniki - Podszybie

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

[quote=""Łojek""]Nie wiem jakie masz głośniki zamontowane, ale uważaj.
Podłączenie bez zwrotnic całym pasmem może spowodować sfajczenie tweeterów.
Czym prędzej zapodaj zwrotki.[/quote]
Mam komplet Powerbassa. W takim razie muszę jak najszybciej to zrobić. I tu pytanie do Was, bo jak pisałem jestem totalnym laikiem w tej sprawie. Czy w INPUT zwrotnicy mogę podłączyć oryginalnie montowane przewody, które miały dawać sygnał na głośniki w podszybiu? (Rozrysowałem to na małym rysunku - od razu przepraszam z góry za kalectwo paintowe :)). Jeśli tak, to rozumiem, że przewody od wooferów (pomarańczowe) muszę przeciągać z drzwi do kabiny? Dużo z tym zachodu? Czy konieczne jest zdejmowanie boczków i deski aby wciągnąć te kable w podszybie?

Obrazek

Miejcie dla mnie litość, jeśli zadaję durne pytania :).
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

tak, podłącz tylko do tych które wychodzą na podszybie i w pod kratkami ukryj sobie zwrotnice :-)
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

Dziękuję wszystkim za pomoc. Wszystko już gra jak należy. Z przeciągnięciem kabli z podszybia w drzwi nie było aż tak strasznie, jak mi się wydawało wcześniej :) Całość połączona na zwrotnicach, które ciężko, bo ciężko, ale weszły w kratki na podszybiu. Do tej pory miałem założone tylko seryjnie montowane głośniki w podszybiu. Dzisiaj podłączyłem zestaw Powerbassa. Nie wygłuszałem drzwi, ani nie robiłem jakiejś specjalistycznej konstrukcji car audio, ale i tak, jak odpaliłem radio po podłączeniu wszystkiego to długo nie mogłem dojść do siebie taka różnica :D. Dzięki bardzo jeszcze raz. Temat myślę można chyba zamknąć.
Awatar użytkownika
Nikos15
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 04 maja 2010, 22:51
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Nikos15 »

Witam. Wczoraj zakupiłem, a właściwie się zamieniłem CB radio, Za Wzmacniacz JBL GTO 2060. oraz okazjonalnie kupiłem tubę Blaupunkta GTB 1200. no i zaczęły się schody.
Otóż poprowadziłem gruby kabel plusa z akumulatora dawałem za ten kabel jakoś 7 zł za 1 m. następnie poprowadziłem impuls z radia, tak jak mi doradzili sklepie z Car Audio i czincze wszystko podłączyłem, masę też doprowadziłem do śróby, i gra, Ładnie gra, ale zacząłem podkręcać głośność i moje radio ma 33 Volume, na 24 wali naprawdę mocno, No I. Wchodzi porządny bas i cały wzmak się wyłącza, po czym po chwili się włącza ponownie i tak jest w kółko puki nie ściszę do 24. Dzwoniłem do sklepu gdzie kupowałem kable żeby się poradzić, stwierdzili że to wina masy. Wiec kupiłem gruby kabel za który dałem po 13 zł za 1m. i z 24 zwiększyło się do 26,a dalej to samo, jak przerywała tak przerywa. Co mi powiedzieli jak ponownie zadzwoniłem? Że tuba jest za słaba i ten wzmacniacz nie chce jej spalić i dlatego on się wyłącza.

Nie wydaje się nikomu że to bzdura, Co może być przyczyną?
Fiat Marea 1.8 16v + podtlenek LPG
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

ta skrzynka przy 2 Ω dysponuje mocą znamionową 250W, wzmacniacz przy 2 Ω ma 220W RMS więc w kwestii mocy jest akurat. dobrze że zainwestowałeś w grube kable, ale sprawdź czy aby na pewno masz porządnie zamocowany kabel masowy. proponuję go przykręcić do bolca od koła zapasowego. czy w radiu masz sterowanie subem (wyjście na sub) i czy tam podpiąłeś chinch'e? jak masz ustawione pokrętła na wzmaku? [quote=""Nikos15""]Co może być przyczyną?[/quote]wzmak się wyłącza bo ma zabezpieczenie przed przesterami
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

przesterowanie - jedna przyczyna

druga przyczyna - tak bylo w mojej instalacji z audisonem VR209 - poprowadzilem mase od punktu masy akumulatora i problem znikł.

Nie masz na pewno zwarcia gdzies przy kablach głośnikowych?

wina ejst na 90% masy i jej poprowadzenia, zmien jej punkt powinno pomoc, a nie to pewnie kondzio sie kłania :)
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
Nikos15
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 04 maja 2010, 22:51
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Nikos15 »

a więc tam masę poprowadziłem do śruby mocującej oparcie siedzeń z podłoga, wszystko wyczyściłem do ,, gołej '' blachy, posmarowałem wazeliną przykręciłem do oporu. czincze, oraz tzw. impuls w-g mnie dobrze po podłączałem. a co do ustawień. w radiu mam opcje basu od +7 do -7, jeżdżę na -2 co do ustawień wzmacniacza mam wyłączony tzw. Extra bass mam wyłączony. Wrzucę zdjęcie.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czerwone jest zaznaczone jak mam ustawione te ,, ciągadła'' a te w niebieskich to nie wiem co to jest ;|

Nie mam pojęcia o co chodzi z tym, co drugi mi powtarza że mam za słabą tubę, bo ten blaupunkt ma w Rmsie mocy maxymalnej 300w a minimalnej 160. tak mi w sklepie tłumaczył. jak się zdenerwuję to podejdę do kolegi i podłącze pod tego wzmaka tubę 500w w Rmsie, ale to mi szyba tylna wypadnie :D, bynajmniej wykluczę opcję że tuba jest za słaba.
Fiat Marea 1.8 16v + podtlenek LPG
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

z tego co widzę to masz źle ustawione parametry. robi Ci się przester i wzmacniacz się wyłącza. pokrętło GAIN reguluje czułość wejścia, czyli to przy jakim napięciu wejściowym wzmacniacz ma dać maksymalne wzmocnienie. włącz radio, ustaw głośność na średni poziom, weź śrubokręt w dłoń i kręcąc GAIN'em zorientuj się przy którym położeniu potencjometru tuba milknie. jeśli cichnie gdy kręcisz w lewo, ustaw pokrętło na godzinie dziewiątej, jeżeli w prawo to ustaw w okolicy godziny trzeciej. bass eq daj na "on", natomiast te drugie pokrętło (filtr dolnoprzepustowy) ustaw na środek (LP), bo aktualnie masz ustawione na HP (wysokie tony). potencjometr o oznaczeniu X-OVER odpowiada za odcięcia częstotliwości filtru. najlepiej ustawić go na słuch, im bliżej wartości 30Hz, tym więcej basu. im bliżej 320Hz, tym basu jest mniej. mam nadzieję, że pomogłem. jak ogarniesz ustawienia - napisz co i jak.
Awatar użytkownika
Nikos15
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 04 maja 2010, 22:51
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Nikos15 »

[quote=""krzyDOLAR""]z tego co widzę to masz źle ustawione parametry. robi Ci się przester i wzmacniacz się wyłącza. pokrętło GAIN reguluje czułość wejścia, czyli to przy jakim napięciu wejściowym wzmacniacz ma dać maksymalne wzmocnienie. włącz radio, ustaw głośność na średni poziom, weź śrubokręt w dłoń i kręcąc GAIN'em zorientuj się przy którym położeniu potencjometru tuba milknie. jeśli cichnie gdy kręcisz w lewo, ustaw pokrętło na godzinie dziewiątej, jeżeli w prawo to ustaw w okolicy godziny trzeciej. bass eq daj na "on", natomiast te drugie pokrętło (filtr dolnoprzepustowy) ustaw na środek (LP), bo aktualnie masz ustawione na HP (wysokie tony). potencjometr o oznaczeniu X-OVER odpowiada za odcięcia częstotliwości filtru. najlepiej ustawić go na słuch, im bliżej wartości 30Hz, tym więcej basu. im bliżej 320Hz, tym basu jest mniej. mam nadzieję, że pomogłem. jak ogarniesz ustawienia - napisz co i jak.[/quote]


Pomogło ;) poustawiałem po swojemu, troszkę po modyfikowałem twoje ustawienia, i ustawienia radia, i gra naprawdę głośno, mocno i czuć masaż na plecach :D a zapytam jeszcze, bo to może przy okazji warto wymienić tę tubę na coś mocniejszego typu Jbl, Albo Alpine, ale nie 1200w, tylko tak z 1600 :D i czy ten wzmak to pociągnie. Radyjko mam Clarion DB179RGMP jak co. Dodam, że jak dziś pod szkołę podjechałem i klapę otworzyłem, to szybciej nauczycielka z ,, buzią '' zbiegła i darła się żebym to wyłączył, bo matury niż klapę otworzyłem na oścież. :D ALE JA CHCĘ WIĘCEJ.

I ostatnie pytanie, jaki kondensator dokupić, i czy warto. Straszyli mnie w sklepie z audio że pogra mi 30 min i nie odpalę, a dziś grało dobre 2h i odpaliłem bez najmniejszego problemu. Myślę że chcieli mi coś za wszelką cenę wcisnąć :D


krzyDOLAR Bardzo ci dziękuję
Fiat Marea 1.8 16v + podtlenek LPG
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""Nikos15""]a zapytam jeszcze, bo to może przy okazji warto wymienić tę tubę na coś mocniejszego typu Jbl, Albo Alpine, ale nie 1200w, tylko tak z 1600[/quote]przy wyborze głośników bądź tuby/skrzynki warto się jest sugerować mocą znamionową (RMS), bo moc maksymalna jest często dość mocno przesadzona i wprowadza w błąd. np. głośniki sony xs-f1726 mają 190 W maksymalnej, natomiast RMS - tylko 40.
[quote=""Nikos15""]jaki kondensator dokupić, i czy warto[/quote]aby sprzęt grał mocno i czysto, potrzebuje odpowiednio dużej mocy. moc generuje wzmacniacz, czerpiąc ją z akumulatora. kondensator ma za zadanie gromadzić energię i w momencie gdy zaczyna jej brakować - przenieść ją na wzmacniacz. działa on także jako stabilizator napięcia dbając o to by nie było spadków ani wahań. myślę że u Ciebie starczy spokojnie kondensator o pojemności jednego farada. wystrzegaj się peying'a, lepiej dołożyć parę groszy i kupić helix'a.

jeszcze jedna kwestia, przeczytałem w temacie Twojego polo że w środku masz głośniki z tyłu w półce i że wyciągnąłeś przednie bo trzeszczały. może zamiast tego kondensatora, warto wrzucić coś na przód?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 19:42 przez krzyDOLAR, łącznie zmieniany 1 raz.
G
Gaary
Swój
Swój
Posty: 802
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: nieważkość

Post autor: Gaary »

Kondensator jest Ci zbędny,szkoda kasy na na niego.
Nie pomagam na pw od tego jest forum.
W
Wojtek338
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29

Post autor: Wojtek338 »

Siemka! Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem montażu głośników do polo 9n3 w tylnych drzwiach.
Z tego co widziałem, miejsce na głośniki w tylnych drzwiach jest.
Z czym wiąże się montaż głośników do tyłu ? Robił to ktoś z Was ?
Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Pozdrawiam :good:
Awatar użytkownika
mlody_et
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2010, 14:10
Lokalizacja: Carlisle UK/ Gdynia

Post autor: mlody_et »

witam ostatnio po jakims czasie i po paru zmianach w ustawieniach w radiu mam problem z lewym glosnikiem, przy dość dużych basach i gdy jest głośno lewy głośnik strzela. Dzieje się to tylko gdy daje naprawde głośno, czy to może być wina kabli zasilających które idą po lewej stronie samochodu? Czy to cewka uderza o biegunki? Jak mogłbym to stzelanie zniwelować lub usunąć ? dziwne, że prawa strona gra normalnie i ma dużo zapasu gdzie mogłbym dać głośniej, ale nie moge bo lewa strona strzela i boje się, że moge coś spalić.... czy ktoś się z tym spotkał wcześniej ? proszę o pomoc...
Wzmak JL Audio 300/4
przód Helixy 62.1 db
sub Alpine BP-800W
VW MANIA GDYNIA! pozdro dla chłopaków z pomorza!
Awatar użytkownika
mlody_et
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2010, 14:10
Lokalizacja: Carlisle UK/ Gdynia

Post autor: mlody_et »

doszedłem do tego, wczoraj pogrzebałem troche przy wzmacniaczu i mniejszyłem odrobinkę Sensivity input, czyli pewnie troche mniejsze napięcie, odrazu też podkręciłem tubke i jest jeszcze lepiej jak było :) nawet bym na to nie wpadł bo lewno co to dojrzałem, małe pokrętło na śrubokręt płaski i na dodatek w kolorze wzmaka :P całe szczęście jest dobrze także dzieki za pomoc! mam nadzieje, że pomoge też komuś, bo dla mnie to było nowe doświadczenie :) pozdro
VW MANIA GDYNIA! pozdro dla chłopaków z pomorza!
d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

problem pewnie tkwi w tym że głośnik może mieć nie szczelną komorę rezonansową wtedy drastycznie spada wytrzymałość mocowa głośnika i efekcie karkas cewki uderza o dolny nabiegunnik a przez co może się skrzywić i głośnik do wyrzucenia :)

Warto to sprawdzić
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”