Zmiana z połsyntetyku na syntetyk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Zmiana z połsyntetyku na syntetyk

Post autor: bazi »

Kto z Was zmienił olej z półsyntetyku na syntetyk ? przy jakim przebiegu i ile na tym już przejechał ? Jakie objawy ?

Z góry zaznaczam że nie interesują mnie teorie o wypłukaniu nagarów itp. , bo takich tematów jest archiwum zatrzęsienie. Tylko i wyłącznie konkrety od osób które taką operacje przeprowadziły osobiście, a nie slyszały od kolegi, znajomych itp.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

A wiec konkrety z własnego doświadczenia:
Zawsze był syntetyk, raz został nalany półsyntetyk (przebieg ok 90tys. - nie pamietam za dokładnie) przejechane ok 10tys km, po tym ponownie syntetyk i do dzis syntetyk. Obecny przebieg 122 tys km, auto nie bierze ani grama oleju, nic nie cieknie, nic nie stuka, itd :grin:
Olej zawsze Mobil 1 5W-50 (syntetyk) i 10W-40 (półsyntetyk)
:piwo:
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Raz zalałem "półsyntetyk" - decyzja okazała się błędem ( AER ) : momentalnie zaczęły się problemy z ciśnieniem oleju na gorącym silniku oraz granie zaworów na wolnych.
Powrót do syntetyka - i wszystko OK.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Kto z Was zmienił olej z półsyntetyku na syntetyk ?
ja zmieniłem z półsyntetyka 10W40 na syntetyka/hydrokraka 10W40 Petronas syntium 1000, zero problemów, silnik pięknie cicho chodzi, odpalanie super, szybko też znika cykanie szklanek z rana.
przebieg realny 160 tyś km
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Kto mi powie czym wlasciwie jest magnatec 5w40 ?
na stronie producenta stoi "Castrol Magnatec 5W-40 to w pełni syntetyczny olej"
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028713

a tutaj juz widze ze to hydrokrak:
http://www.fotostany.com/index2.php?dzi ... cts2&id=19
"The HC synthetic oil is for special protection right after starting up and for long drives on the motorway"
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no bo wiesz bazi większość tego co widzimy to slogany a prawda zazwyczaj jest inna ponieważ producenci olejów nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie "szczegóły" które zostały napisane na opakowaniu, np. że pełny syntetyk a w rzeczywistości to hydrokrak.
np. w petronasie 10W40w karcie szczegółowej produktu jest napisane że jest to mieszanka olejów parafinowych mineralnych i obrabianych wodorem czyli oleje HC.
karta:
http://www.najlepszyolej.pl/spec/1816_ssic_POL.pdf
wszystkie typy oliwek petronas:
http://www.najlepszyolej.pl/oleje.html
są tam wszystkie dostępne oleje i karty charakterystyki produktów w PDFie.
W petronasie dopiero te z najwyższej półki to pełne syntetyki, a reszta to pełne ale hydrokraki :commando:
Także sami widzicie jak to w rzeczywistości jest.

Jakbyś zdobył z netu taką kartę produktu magnatec 5W40 to wtedy możnaby było kuknąć co w nim jest tak naprawdę,
jaką ma bazę czy syntetyczną czy jednak hydrokrakowaną....
Spróbuj takie coś znaleźć w necie to dowiemy się więcej kto komu mydli tu oczy :D
tu jest karta charakterystyki Magnateca 10W40:
http://www.falco.pl/falco/index2.php?op ... df=1&id=46
tutaj jest 5W40 castrola ale nie jest to magnatec, syntetyk.
http://www.proauto.pl/pliki/Castrol%20E ... 05W-40.pdf
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

dobra. Tylko ja tu czegos nie rozumiem:

Kod: Zaznacz cały

Całkowita liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_zasadowa

polsyntetyk magnatec 10w40 – TBN 8.0
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument

syntetyk magnatec 5w40 – TBN 6,4
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument
Wyglada na to ze syntetyk ma gorsze własności myjace od polsyntetyka. Czyli teoria o wyplukaniu nagarów przez syntetyk ostatecznie upada :mrgreen: ?

Co wiecej Lotos mineralny 15w40 ma TBN 8,5, czyli ma lepsze wlasciwosci myjace niz castrol syntetyk.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2010, 16:06 przez bazi, łącznie zmieniany 1 raz.
R
Rafałbb
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2010, 7:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rafałbb »

ja używam lotos thermal contrl 15W40 i jest OK. przebieg 224tkm
195/50 R15 - 5.5 ON
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

ja zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk GM po przebiegu 42 tys km i cacy :D przepaliłem nagary na trasie i pyka aż miło :oki: odpalił super i momentalnie było ciszej. A byłem straszony, że wypłucze mi zimeringi a tu nic...
Awatar użytkownika
tobiasty
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 246
Rejestracja: 18 lip 2009, 18:02
Lokalizacja: SWD

Post autor: tobiasty »

Moje polo jezdzilo na polsyntetyku teraz kupilem Mobile 1 0W40 syntetyk ;) ? Moze taki byc ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

moze byc. Moje tez jezdzilo na półsyntetyku. Teraz jezdzi na syntetyku 5w40
l
lechu599
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:39

Post autor: lechu599 »

[quote=""TranceMorpher""]A wiec konkrety z własnego doświadczenia:
Zawsze był syntetyk, raz został nalany półsyntetyk (przebieg ok 90tys. - nie pamietam za dokładnie) przejechane ok 10tys km, po tym ponownie syntetyk i do dzis syntetyk.[/quote]


Swoje polo mam od września zeszłego roku, kupiłem go z przebiegiem lekko ponad 70tyś. i jak wiadomo przy zakupie wymienia się między innymi olej no i zalałem go pół syntetykiem. Zbliża się okres kiedy będę musiał zmienić olej po przejechaniu 10tyś km, sugerujesz że jak z powrotem zaleje go syntetykiem to wszystko będzie ok ??
Awatar użytkownika
tobiasty
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 246
Rejestracja: 18 lip 2009, 18:02
Lokalizacja: SWD

Post autor: tobiasty »

lechu599 ja wymienilem w niedziele z polsyntetyka na syntetyk Mobil 1 0W40 zrobilem juz na tym oleju prawie 100km i nic sie nie dzieje, 0 wyciekow, temp. nie rosnie itp... Jedyne co zauwazylem oczywiscie na plus to ze auto rowniej pracuje, silnika praktycznie nie slychac o wiele ciszej pracuje, zauwazylem jeszcze ze na 5 biegu przy 80km/h mam ok 2100 obrotow a na poprzednim oleju mialem 2500 :) Wiec roznice mozna na prawde odczuc :)
l
lechu599
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:39

Post autor: lechu599 »

[quote=""tobiasty""]lechu599 ja wymienilem w niedziele z polsyntetyka na syntetyk Mobil 1 0W40 zrobilem juz na tym oleju prawie 100km i nic sie nie dzieje, 0 wyciekow, temp. nie rosnie itp... Jedyne co zauwazylem oczywiscie na plus to ze auto rowniej pracuje, silnika praktycznie nie slychac o wiele ciszej pracuje, zauwazylem jeszcze ze na 5 biegu przy 80km/h mam ok 2100 obrotow a na poprzednim oleju mialem 2500 :) Wiec roznice mozna na prawde odczuc :)[/quote]


Za 3tyś km chyba sam zobaczę jaka będzie różnica może do tego czasu otrzymam więcej zapewnień.
Awatar użytkownika
MadRat
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:47

Post autor: MadRat »

Co sądzicie o zmianie na syntetyk w moim woziku jeżeli mam aktualnie 153,000 przebiegu, a półsyntetyk został zalany pierwszy raz przy przebiegu 116,000
Myślicie że da radę, czy lepiej już nie ryzykować i dalej hulać na półsyntetyku?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”