Kontrolka Ciśnienia oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dzidzia_2
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2009, 8:47

Kontrolka Ciśnienia oleju

Post autor: Dzidzia_2 »

Witam!

Panowie... Polo 1,4 60km '98 przebieg 158 tyś - Podczas jazdy zapaliła się (migała) i zaczęła wydawać sygnały dźwiękowe czerwona kontrolka ciśnienia oleju.. Zgasiłem silnik, sprawdziłem olej i wszystko było ok... Włączyłem ponownie silnik i po kilku sekundach zaczęło się wszystko od nowa... Czy ktoś z Panów miał już taki problem, albo wie co mogłoby być przyczyną? Silnik oleju nie brał, ostatni pomiar spalin 3tyś km temu był bardzo dobry... Z samym silnikiem nie miałem jeszcze żadnego problemu. Czy na przewodzie, który idzie do czujnika ciśnienia oleju po włączeniu stacyjki powinien być prąd? Kto wie niech pisze bo sprawa nagląca :)
m
morfus
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 sty 2009, 10:33

Post autor: morfus »

Witam

Też mam ten sam problem: silnik 1.0 (ALL) r:99, przebieg: 140tk

Po odpaleniu auto chodzi jak traktor, po dodaniu gazu włącza się kontrolka oleju i zaczyna mrugać, olej sprawdzony i jest. Auto jest teraz odstawione nie da się jeździć ponieważ nie ma wcale mocy. Auto choluję do mechanika w poniedziałek, ale chciałbym się dowiedzieć co to może być za problem i z jakimi kosztami to się może wiązać.
m
mati1989
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:41

Post autor: mati1989 »

morfus mysle ze masz przytarty wal przynajmniej na jadnej panewce;) jak motor chodzi jak traktor to jest nie wesolo ale dziwne ze na wolnych obrotach olej sie nie pali ;) przyczyn moze byc wiele moze obrocila sie panewka, moze szlak trafil pompe olejowa! trzeba sprawdzic cisnienie oleju najpierw, wg mnie;)
D
Dzidzia_2
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2009, 8:47

Post autor: Dzidzia_2 »

No tak... U mnie silnik chodził normalnie, tak jakby mu nic nie dolegała... Odpaliłem go dzisiaj i wszystko jest dobrze... Nie mam pojęcia teraz czy mam się bać, że coś się stanie jak wyjadę na trasę czy potraktować to jako: komputer zwariował, była niska temperatura itp.
M
Max
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:55
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Max »

Kontrolka zaczyna migać i odzywa się sygnał 3 razy jak ciśnienie spadnie poniżej 0,25-0,5bara (wg czujnika ciśnienia oleju - wartości dla zielonego czujnika) na więcej niż 3 sekundy. Przestaje migać jak ciśnienie wróci na więcej niż 5 sekund. Dla obrotów poniżej 1500rpm nie jest sprawdzany ten warunek. Prawdopodobnie uszkodzony czujnik lub za niskie ciśnienie oleju spowodowane zużytą pompą oleju (mało prawdopodobne przy przebiegu poniżej 200 tys. km) lub zatarciem na panewkach wału korbowego lub wałka rozrządu.
Miałem to w polo 6N2 1.0 silnik AUC (niemal identyczny jak ALL/ALD). Kontrolka migała po przejechaniu ok 20km (olej rozgrzany) przy obrotach 1500-1800. Po dalszych 20km migała już przy obrotach 1500-2800. W końcu stanął kilometr od domu. Diagnoza po rozkręceniu miski olejowej-zatarte 4 panewki. Po odkręceniu pokrywy zaworów - zatarty środkowe mocowanie (coś jak panewka) wałka rozrządu (tam nie ma panewek) - do wymiany głowica, wałek i pokrywa, szlif wału i panewek głównych, na wszelki wypadek wymiana pompu oleju (mam na sprzedaż 030 115 105k). Radzę chuchać na zimne i od razu to sprawdzić - u mnie koszt naprawy wraz z płynami, filtrami, paskami, tarczą sprzęgła przy okazji to 2350zł - bez robocizny.
Awatar użytkownika
zozo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 29 cze 2009, 8:29

Post autor: zozo »

Witam,

U mnie po 14 km od startu zapaliła się kontrolka oleju i zapikało 3 razy, po chwili zgasła. sprawdziłem poziom oleju i wszystko ok. olej jest po wymianie (paź 2008, potem przejechał 2000 km i stanął - sprzęgło wymienione i właśnie uruchomiony).

Lampka się zapalała 3 razy, po chwili gasła, a zrobiłem ok. 50 km.

Wymienić olej i czujnik oleju czy od razu na warsztat?

Jeśli to panewki, coś na rozrządzie, pompa lub coś grubszego to mam nadzieję, że nie jest za późno i dokulam się do mechanika.

lampka gasła więc nie wołałem lawety, a powinienem ?

POLO 6N2 1,4 TDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”