jakie parametry 1.3 AAV + uniwersalny wskaźnik temp. płynu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

jakie parametry 1.3 AAV + uniwersalny wskaźnik temp. płynu

Post autor: PoloMM »

Witam Wszystkich!

Zakupiłem Polo coupe z 1993r.
1. Silnik 1.3 AAV - proszę o wszelkie informacje o tym silniku - czy to jest monowtrysk ? Łańcuch czy pasek rozrządu ? katalizator ?
(szukałem danych technicznych: moc, spalanie, moment obrotowy), ale nie znalazłem.
Czy silniki takie były stosowane w Golfie II ?

2. Autko ma założone zegary chyba z jakiejś wersji sportowej, bo posiadają one obrotomierz i tarcze są okrągłe. Niestety urwana jest wskazówka temp. silnika. Nie chce mi się kombinować, chyba lepiej byłoby założyć np. coś takiego:

http://www.allegro.pl/item992208309_wsk ... diglo.html

3. Proszę o zdjęcie silnika ogólne (porównam sobie jak wygląda mój) oraz z zaznaczeniem miejsca gdzie jest czujnik temperatury silnika...

4. Czy podłączenie takiego wskaźnika będzie bardzo skomplikowane ? Wystarczy kabelek do czujnika ? (jeśli nie chciałbym by on "świecił") ?

5. Zauważyłem iż w bagażniku nie ma jakiejś "maty wygłuszającej" tylko "dykta", czy ktoś zrobi mi foto bagażnika ? (będę wiedział co mam szukać na forum w dziale GIEŁDA:p)

Z góry za wszystko będę wdzięczny...
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

1. Monowtrysk, pasek rozrządu, kat jest. moc 40kW = 55KM, zużycie paliwa w cyklu miejskim 8,2; V-max 154km/h. W golfie był silnik o oznaczeniu NZ, pojemność i moc taka sama, czymś się pewnie różnią, ale czym to nie wiem.
2. Tarcze w 2f są zawsze okrągłe. Co do obrotomierza to po prostu taka wersja, jeżeli masz index prędkości 980 to licznik jest od tej wersji silnika.
5. U mnie w bagażniku też jest "dykta" więc to raczej normalka :)

co wiedziałem to napisałem, co do reszty pewnie kto inny się wypowie :)

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy :oki:
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Brakuje mi też tej rury zaznaczonej na rysunku, od czego do czego ona prowadzi ?
Chyba nie powinienem mieć problemów z zakupem używanej ?

Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Ta rura służy do podgrzewania powietrza do mieszanki jak jest zimno za oknem :cool2:
Idzie od osłony kolektora wydechowego do puchy powietrza.
Dodam jeszcze że nie powinno być problemu nawet z zakupem nowej :)
http://www.allegro.pl/item1010307050_ru ... m_hit.html
Musisz zmierzyć średnicę bo tak z głowy nie podam.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Rura ta ma 50mm średnicy;) i kosztuje coś ok. 20zł.
Pozdro.
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""PoloMM""]Witam Wszystkich!
2. Autko ma założone zegary chyba z jakiejś wersji sportowej, bo posiadają one obrotomierz i tarcze są okrągłe. Niestety urwana jest wskazówka temp. silnika. Nie chce mi się kombinować, chyba lepiej byłoby założyć np. coś takiego:
[/quote]


w odpowiedzi na pytanie jest lepszy i bardziej banalny pomysl poniewaz wyjecie licznika i podmiana czesci w ktorej jest wskaznik temp. jest banalnie prosta :) licznik sklada sie z 2 czesci, pierwsza z predkosciomierzem, przebiegiem i dziennymi a druga do wyboru albo z zegarkiem i czujnikami, albo bez zegarka z czujnikami, albo z obrotkiem, czujnikami i zegarkiem elektronicznym ... jak nie zalezy ci na obrotku wystarczy kupic uzywany licznik w obojetnym stanie zewnetrzym byle dzialal modul z czujnikami i np. zegarkiem (a liczniki bez obrotka sa bajecznie tanie i jest ich na kopy na allegro bo nikt ich nie kupuje) i wystarczy podmienic same moduly pomiedzy twoim licznikiem a tym z dobrymi wskaznikami temp i paliwa (jest to zaledwie 6 srubek) stan licznika zostaje ci ten sam bo modul z przebiegiem zostawiasz a samo wyjecie licznika z deski to banal i wystarczy zdjac kierownice i podwazyc po bokach albo jak masz to wsadzic 2 druty wygiete w litere U do otworow po bokach licznika i puszcza zatrzaski ... linka wskakuje praktycznie sama a kostke da sie wypiac i wpiac bez problemu :)

taka moja propozycja

pozdro :D


ps. w razie czego tez mam 1,3 AAV i praktycznie wszysto juz w nim wymienialem wiec jak potrzebujesz rady to wal jak w dym :)
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

mocus
Tez mam taki silniczek.
powiedz mi czy wymieniales uszczelke pod pokrywa zaworów?
i czy masz z tylu na klapie POLO CL
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Nie wymieniałem, ale będę musiał:/

to zdjęcie, to nie jest mój silnik - foto z neta przykładowe...

Mam na tylnej klapie tylko POLO...
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

[quote=""mocus""]wystarczy zdjac kierownice i podwazyc po bokach albo jak masz to wsadzic 2 druty wygiete w litere U do otworow po bokach licznika i puszcza zatrzaski ... linka wskakuje praktycznie sama a kostke da sie wypiac i wpiac bez problemu :) [/quote]

Kierownicy nie trzeba zdejmować (przez nieuwagę można przestawić, a każdy ząbek robi różnicę), odkręcasz tylko trzy śrubki od dołu w osłonie stacyjki zdejmujesz górną osłonę, tylko trzeba uważać żeby zaczepów przy włączniku awaryjnych nie urwać i masz łatwiej wyciągnąć zegary. potem tylko przekładasz moduł wskaźników i powinno być ok.
Das Auto.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Dokładnie kiery nie trzeba zdejmować:) sam kilka razy wyciągałem licznik i wyłazi bez problemu:P
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""MATIS""]mocus
Tez mam taki silniczek.
powiedz mi czy wymieniales uszczelke pod pokrywa zaworów?
i czy masz z tylu na klapie POLO CL[/quote]


dobrze wiedziec MATIS :D
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2010, 15:40 przez mocus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""kolunio21""]Dokładnie kiery nie trzeba zdejmować:) sam kilka razy wyciągałem licznik i wyłazi bez problemu:P[/quote]


moze macie racje panowie :) ja musialem zdjac bo mam kiere sport na nabie i przeszkadzala mi w demontarzu :)
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

mocus
Co dobrze wiedzie?? :?
Po prostu niewiem czy to jest prawidlowe oznaczenie przy 1.3 55KM
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""MATIS""]mocus
Co dobrze wiedzie?? :?
Po prostu niewiem czy to jest prawidlowe oznaczenie przy 1.3 55KM[/quote]

troszke cie nie rozumiem ale mniejsza o to :) napisalem ze dobrze wiedziec bo jak beda problemy jakies to zawsze idzie dopytac kogos kto ma ta sama jednostke a apropo oznaczenia wersji to sobie kuknij na wlepke informacyjna w bagazniku pod bolcem zamka i tam mozliwe ze pisze ... nie wiem czy u mnie nie bylo gdzies ze mam fox'a ale glowy nie dam
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

mocus
Spoko pytaj...chyba zesmy sie przedtem niezrozumieli :niewiem: :crazy:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”