[9n] 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
musta_farai
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2009, 8:44

[9n] 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

Post autor: musta_farai »

Witam serdecznie. Problem z moim autkiem przedstawia się następująco: Na początku (miesiąc temu) miałem problem z odpalaniem silnika, sprawdziłem świece, jedna z nich spalona, wymienione i po kłopocie. Teraz sytuacja wygląda już trochę gorzej, nastał dzień że probuje odpalić przez 15 min i nic, akumulator cały czas ciągnie, i nie słabnie, ale dla pewności wymieniłem też i jego. No i dalej sytuacja stoi w miejscu. Po jakimś czasie prób odpalił, ale chodził strasznie nie równo, strasznie nim rzucało, po jakimś czasie było już lepiej, ale na wolnych obrotach, bo przy dodawaniu gazu to w ogóle jakby nie miał mocy, wciskasz gaz i nic. Bardzo proszę o pomoc. Podejrzewam że bedzie to element który dla przykładu pokażę z aukcji, nosi on nazwe sterownika turbiny, podciśnienia:

http://allegro.pl/item571875968_vw_polo ... _2007.html

teraz pytanie czy ten moj stary można w jakiś sposób przeczyścić, bo widzę że jest trochę 'zapchany', czy kupić nowy, naprawdę po prostu nie wiem, jeżeli w ogóle to jest przyczyną amarii. Pozdrawiam

http://img11.imageshack.us/img11/6536/p3220004l.jpg
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Odczytywałeś kody błędów i czy kontrolka silnika zapala się??
Obrazek
Obrazek
Obrazek
m
musta_farai
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2009, 8:44

Post autor: musta_farai »

nie, kody błędów nie były odczytywane, autem nie mogę się poruszać, poza tym najpierw pytam tutaj, żeby zaoszczędzić na serwisach jeśli to możliwe, nie kontrolka się nie zapala.
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

Może siadł pompowtryskiwacz bo ja miałem podobnie :( na wolnych chodził a na wyższe obroty nic
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

pierwsze co musisz zrobić to podpiąć do auta VAGa. Zobaczysz czy pokazuje jakieś błędy. Jak chcesz sprawdzić czy pompowtryski całe i zdrowe to wchodzisz w blok 023 i patrzysz jakie są wartości. badasz na wolnych obrotach - wskazania powinny nie przekraczać +/-30. Jeśli są błędy wtrysków to badasz je dynamicznie <czyli w jeździe>. Po nagrzaniu jak silnik pracuje? Równo czy nie? ma moc? Jak po nagrzaniu wszystko jest ok, a problem jest tylko z odpalaniem <uwzględniając nowe świece> to może dawka rozruchowa za mała :idea: Podepnij VAG i obadaj najpierw ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”