Zawór EGR w 1,9 D r.97

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
aro37w
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2008, 18:03

Zawór EGR w 1,9 D r.97

Post autor: aro37w »

Witam wszystkich po długiej nieobecności. Musiałem zaślepić zawór ERG (lub EGR - nie pamiętam nazwy) z powodu mocnego kopcenia i nierównej pracy silnika. Teraz silnik pracuje prawidłowo ale mam wrażenie, że trochę gorzej pali i nierówno pracuje gdy jest zimny. Proszę o informacje do czego służy ten "piekielny" zawór i jaką spełnia funkcję w przcy silnika. Żaden mechanik nie jest w stanie tego określiś. Ale, że jakąś spełnia to nie ulega wątpliwości.Będę wdzięczny za każdą informację. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

w
witek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 235
Rejestracja: 15 lis 2008, 2:01
Lokalizacja: zajeb...

Post autor: witek »

ja juz kupiłem z zaślepionym i sprzedałem z zaślepionym autko chodziło równo i nie było problemów z odpaleniem na zimnym, wiec nie wydaje mi sie zeby to bylo objawą odłączenia zaworu.
My white lincoln (zapraszam do komentowania): viewtopic.php?f=40&t=775&start=0

update: post tutułowy
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

mi delikatnie szarpał na NIEzaślepionym.... a teraz pracuje bez problemów
hAlO
Awatar użytkownika
BIERNAŚ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:46
Lokalizacja: KONIN

Post autor: BIERNAŚ »

panowie a jak odłączyć i zaślepić ten zawór ERG?
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Wiesz gdzie jest egr? Parztąc od przodu taki "grzybek" po prawej stronie silnika. Są pod nim 2 śrubki na imbus - odkręcasz je, wywalasz podkładkę z dziurką i wstawiasz kawałek przewierconej blachy (dziury pod śrubę, a "kanał" zatkany).

Konsekwencje - teoretycznie ekologia idzie się walić. Praktycznie - silnik chodzi spokojniej.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

O tym EGR ludzie różnie piszą, ale jednak coś w ytm jest, podaję cytat z forum Golfa

"Do tej pory myslalem ze zasadnicze dzialanie EGRa polega na skierowaniu sporej czesci spalin spowrotem do kolektora wlotowego, w celu 'dopalenia' spalin i w ten sposob obnizenia szkodliwych substancji w spalinach. Jednak kilka dni temu czytalem artykul o nowych dieslach i pisze tam nieco inaczej. Powtorne skierowanie spalin do kolektora wlotowego nie ma na celu 'dopalenia' spalin, ale zmniejszenie zawartosci tlenu w komorach. Z opisu wynika ze dzieki zmniejszeniu ilosci tlenu (swiezego powietrza) uzyskuje sie znaczne zmniejszenie temp. spalania na biegu jalowym i niskich obciazeniach. W ten sposob EGR zastepuje przepustnice stosowana w benzynowych. Wiadomo ze w silnikach benzynowych zbyt uboga mieszanka (znaczny nadmiar powietrza) powoduje bardzo duzy wzrost temp. spalania a co za tym idzie czeste przepalenia gniazd zaworow, uszczelki glowicy i inne zwiazane z lokalnym czy calosciowym przegrzaniem. Czy podobne zjawisko nie nastapi po zaslepieniu EGRa? Odcinajac doplyw spalin mamy sytuacje przypominajaca 'uboga mieszanke' - znaczny nadmiar powietrza a jednoczesnie znaczne podwyzszenie temp. spalania obrotow jalowych (jest to w artykule potwierdzone). Co prawda glownym celem EGRa i obnizenia temp. spalania jest obnizenie zawartosci tlenko azotu itp. ekologiczne, ale ... Hmm."

Aby poczytać więcej

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r&start=45
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""aro37w""]Witam wszystkich po długiej nieobecności. Musiałem zaślepić zawór ERG (lub EGR - nie pamiętam nazwy) Proszę o informacje do czego służy ten "piekielny" zawór i jaką spełnia funkcję w przcy silnika. Żaden mechanik nie jest w stanie tego określiś. Ale, że jakąś spełnia to nie ulega wątpliwości.Będę wdzięczny za każdą informację. Pozdrawiam.[/quote]

Takie info
EGR montuje się tylko i wyłącznie ze względów ekologicznych
EGR wpuszcza do silnika spaliny przez kolektor dolotowy i przez to obniża temperaturę spalin dzięki czemu w spalinach jest mniej tlenków azotu.
EGR otwiera się przy wysokich obrotach ale przy wolnym wciskaniu gazu, przy przyspieszaniu powinien być zamknięty.
EGR może minimalnie obniżać zużycie paliwa, zmniejszając nieco podciśnienie w kolektorze dolotowym, ale to raczej bardzo niewielki wpływ.
Obrazek

Kod: Zaznacz cały

aro37w
mam wrażenie, że trochę gorzej pali i nierówno pracuje gdy jest zimny
Sprawdż ciśnienie na cylindrach
Sprawdż świece żarowe.
c
c4pricorn

Post autor: c4pricorn »

[quote=""aro37w""]Teraz silnik pracuje prawidłowo ale mam wrażenie, że trochę gorzej pali i nierówno pracuje gdy jest zimny.[/quote]

Czy może koledze udało się coś uskutecznić w tym temacie? Bo mam identyczne objawy w silniku AEF z 1998 r.


EDIT:
No i okazało się, że jedna ze świec nie grzała - wymieniłem i problemy się skończyły. Zapala normalnie i pracuje równo.
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

witam

czy jedynym sposobem zaślepienia EGR jest odkręcenie dwóch śrub imbusowych z boku dolotu?
próbowałem dzisiaj je odkręcić i lipa - jak zaspawane :(

da się może jakoś unieruchomić w pozycji zamkniętej poprzez mieszek u góry?
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
c
c4pricorn

Post autor: c4pricorn »

Można też odłączyć wtyk od elektrozaworu, który podaje podciśnienie do EGR, ale wtedy na vagu będzie komunikat o rzekomym błędzie.
Tyle, że jeśli EGR będzie zabrudzony i niedomknięty to i tak przepuści część spalin.
W moim przypadku tak bylo, na szczęście udało mi się odkręcić śruby. Wstawiłem odpowiednio przyciętą blaszkę i dla pewności uszczelniłem czerwonym silikonem. Blaszka pochodziła z pokrywy starej stacji dyskietek :) (zboczenie zawodowe :) )
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

W AEF wyatraczy sciagnac wezyk od podcisnienia z EGR'a i zatkac go srubka lub czyms podobnym. EGR sluzy do dawkowania w odpowiednich momentach np puszczenie gazu powoduje ze sie juz otwiera albo na jalowych obrotach ale nigdy przy wcisnietym pedale w podloge zwlaszcza w silnikach doladowanych. Ma na celu odprowadzenie czesciowej ilosci spalin do komory spalania i w ten sposob obnizyc temperature w komorze. Dzieki nizszej temperaturze w komorze jak i w wydechu azot wystepujacy w atmosferze nie laczy sie z tlenem tworzac trójace zwiazki NOx ( tlenki azotu). Wczesne silniki diesla czy to benzyny ( ma tu na mysli lata 1990 do gdzies 2000) mialy egr ktore nie udzielaly sie tak mocno jak dzisiejsze- tak do okolo 7% spalin bylo dawkowanych do dolotu. Te nowe jednostki na CR maja nawet do 30% spalin kierowanych do dolotu. Zaslepienie w zasadzie nie przynosi negatywnych skutkow a same pozytywne jesli chodzi o dzialanie silnika. Mniejsze zasyfienie dolotu gdyz opary oleju z odmy mieszaja sie ze spalinami tworzac nalot w kolektorze, zaworach itd.
c
c4pricorn

Post autor: c4pricorn »

No to się daje odczuć.
Po zaślepieniu i przeczyszczeniu dolotu pola idzie 2 x szybciej :) No i przestała kopcić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”