Silnik sie przegrzewa !!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Silnik sie przegrzewa !!

Post autor: paffcio »

Witajcie, dzis mialem nie przyjemna sytuacje...

Sprawa wyglada tak, od jakiegos czasu mam padniety sterownik wentylatorow w polo, wentylator wogole sie nie włącza, odkrecilem ten sterownik, obudowa peknieta od gory, lała sie woda i zrobiło zwarcie bo obudowa podtopiona... dobra, wiedziałem ze to jest padniete, ale bylo chlodniej to jezdzilem, z mysla ze na dniach zamowie nowy sterownik...

dzis po wymianie zawieszenia na gwint, czyszczeniu przepustnicy, postawiłem polo odpalone przed garazem na okolo 10-15 minut, za chwile przychodzę do auta bo wiem, ze wentylator sie nie wlaczy, zeby zgasic motor z obawy na przegrzanie...

przychodze i widze temp 120 albo i wiecej stopni, miga kontrolka temp. od razu wylaczylem motor otworzylem maske zeby sie schlodzil i podlaczylem wentylator na ostro w celu schlodzenia motoru, na szczescie motor nie ucierpiał, wszyskto jest ok nie kopci, płyn chlodniczy czysty itp.

przed chwila wyjezdzam polo z garazu, jade okolo 2-3km temp podczas jazdy rosnie do ponad 100 stopni, motor dalej sie nagrzewa nie trzyma 90 stopni gdzie zawsze podczas takiej pogody nie bylo z tym problemu mimo tego ze wentylator nie działał

panowie co to moze byc ??
termostat sie zacial przez to, ze stal kolo garazu i sie za mocno nagrzał ?
zacial sie na obiegu zamknietym i trzeba go wymienic ?

jak to sprawdzic itp. autem nie bede jezdzil z obawy ze przegrzeje motor i bedzie kaplica

pomozcie, dzieki
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

a VAG ci nie wypluwa informacji, że termostat jest uwalony?
j
jakubu91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 209
Rejestracja: 10 cze 2009, 20:40
Lokalizacja: Wrzosowa k.Częstochowy

Post autor: jakubu91 »

mialem podobne objawy jakis czas temu, przyczyna byl termostat
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

a VAG ci nie wypluwa informacji, że termostat jest uwalony?
vag ci nie poda takiej usterki najwyżej poda ci temperaturę ponad 100 stopni i tyle.
Termostat jest mechaniczny a nie elektroniczny nie ma oczujnikowania oprócz czujki temperatury cieczy.

Wyglada na to że termostat się zawiesił w pozycji zamkniętej i blokuje duży obieg, wymień go na wahlera, i sprawdź czy króciec nie jest uszkodzony bo też może się nadawać do wymiany.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Termostat. Ja wymieniałem w piątek bo również na postoju mi się zagotował płyn.
Jak się nagrzeje auto to sprawdź czy chłodnica jest ciepła czy zimna. Jak zimna to znaczy że termostat nie puszcza płynu z silnika i się grzeje. (wszelkich informacji dowiedziałem się od TONY831 przy wymianie :) )
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote=""Paffcio""]termostat sie zacial przez to, ze stal kolo garazu i sie za mocno nagrzał ?[/quote]


to raczej wyklucza samo siebie. Jak się nagrzał to musiał puścić płyn w chlodnice, więc albo się zaciąl przed nagrzaniem albo coś innego ..

[quote=""czaja""]Jak się nagrzeje auto to sprawdź czy chłodnica jest ciepła czy zimna. Jak zimna to znaczy że termostat nie puszcza płynu z silnika i się grzeje. (wszelkich informacji dowiedziałem się od TONY831 przy wymianie :) )[/quote]

słusznie...
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

ok dzisiaj kupuje termostat i krociec, wymienie tez plyn i sterownik wentylatorow

aha powiedzcie mi jeszcze czy ciezko jest wymienic termostat w polo 1.4 apq ? nigdy tego w APQ nie robilem, moze gdzies ktos ma jakiegos manuala !!

dzieki panowie :piwo:
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

paffcio moj sterownik nie podejdzie bo ma inna koncowke numeru a mianowicie "A".
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

też ostatnio miałem wymieniany i termostat i króciec :) tak dla ciekawości powiem że SDI trudno przegrzać jeżdżąc bez płynu :D 2 razy mi uciekł :) musiałem dobrze mu dać po garach żeby przeskoczyło 90 :D sory za OT :) Jak wymienisz napisz czy się unormowało :> :oki:
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Wymontowanie termostatu
• Zlać ciecz chłodzącą.
• Odkręcić od obudowy termostatu (12) króciec
podłączeniowy (2) z 2 śrubami i odłożyć na
bok wraz z przewodem (17).
• Wyjąć i sprawdzić termostat (4).
wraz z termostatem.
• Zlać ciecz chłodzącą do naczynia.
Zamontowanie termostatu
• Wymienić pierścień uszczelniający.
• Zamontować termostat tak, aby nakładka
weszła w wycięcia króćca (rys. N19-0031).
• Osadzić i przykręcić króciec.
• Napełnić układ cieczą chłodzącą.
• Uruchomić silnik, aż otworzy się termostat.
Sprawdzić szczelność uszczelki pokrywy
i przewodu cieczy chłodzącej.

Obrazek
Obrazek


Sprawdź czy to termostat w gorącej wodzie czy się otwiera może jest inna wada np. zapchany tłumik, wtedy też auto się grzeje. Pompa wody, zapchana chłodnica itp.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

oki z wymiana sobie poradze bo w polo jest dosc latwy dostep, dzieki

[quote=""czaja""]ak się nagrzeje auto to sprawdź czy chłodnica jest ciepła czy zimna. Jak zimna to znaczy że termostat nie puszcza płynu z silnika i się grzeje.[/quote]
dokladnie tak jest, chlodnica caly czas zimna


powiedzcie mi jeszcze czy mimo tego ze termostat jest padniety powinien sie zalaczac wentylator ?

czy dopiero gdy termostat bedzie ok, pusci plyn, to wtedy powinien dzialac wentylator ?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Paffcio""]powiedzcie mi jeszcze czy mimo tego ze termostat jest padniety powinien sie zalaczac wentylator ? [/quote]

U mnie termostat mimo ze nowy nie załaczył sie
uszkodzona była pompa wody wirnik sie ukrecił
najpierw zdemontuj termo i zagotuj zobacz czy sie otwiera zamin kupisz
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Goozik
jakby sie otwierał to by puscilo chyba plyn w obieg przynajmniej troszke by przepuscil i dolny waz bylby lekko przynajmniej cieply a jest caly czas zimny jakbym auto po nocy odpalił mimo tego ze gorny ma juz temp 90 stopni ponad
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Jeżeli masz tak że termostat zablokował się i nie puszcza płynu do chlodnicy to wiatrak się nie włączy. Dopiero jak chłodnica otrzyma ciepły płyn to pójdzie sygnał o temperaturze do wentylatora że ma się włączyć.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

zrobione - dzieki koledzy, przyczyna okazal sie krociec, był przebity, wymieniłem krociec, termostat na wahlera i nowy plyn chlodniczy !

dzieki panowie mozna zamykac
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”