Poświęcę trochę czasu i postaram się poopisywać jak pomierzyć elektryczne "wyposażenie" silnika (np. cewkę, czujniki itd.).
Pozbieram też opisy innych użytkowników z forum żeby nie musieć za każdym razem ich szukać. Jeśli ktoś chciałby się przyłączyć to proszę o PW lub po prostu uzupełnianie tematu. Myślę że taki obszerniejszy poradnik bardzo ułatwi diagnostykę. Temat/post będzie uaktualniany w miarę możliwości i nowych informacji.
Główne źródła: "Jetzt helfe ich mir selbst" Band 119
"Reparatur anleitung" Band 1092, 1093, 1094
Tak więc zaczynamy:
Sprawdzenie czujnika halla (potrzebny miernik napięcia <20V, klucz 10):
-odłącz wtyczkę od halla
-wymotuj rozdzielacz zapłonu
-do "+" na wtyczke podłącz "+12V" z akumulatora/zasilacza i jedną sondę miernika(czerwoną)
-do "-" na wtyczce podłącz "-/mase" z akumulatora/zasilacza
-do "0" na wtyczce podłącz drugą sondę miernika(czarną)
-powoli kręcąc rozdzielaczem napięcie na mierniku powinno zmieniać się między 0V i 12V zależnie czy "skrzydełko" jest w szczelinie czujnika czy nie.
Sprawdzenie cewki zapłonowej (potrzebny miernik rezystancji-omomierz):
-zmierz rezystancję na cewce zgodnie z rysunkiem:

Między pinem 1 i 15 (uzwojenie pierwotne cewki) powinno być ok. 0,5-1,2 Ohma.
Między pinem 15 a wyjściem na przewód główny (uzwojenie wtórne) powinno być ok. 3000-4000 Ohma (3-4kOhm)
Sprawdzenie wentylatora chłodnicy (potrzebna zworka-kawałek kabla, drutu)
Na zdjęciu widać wkręcany w chłodnicę czujnik temperatury. Wentylator ma dwie prędkości obrotowe: przy temperaturze 95stopni kręci trochę wolniej, natomiast przy 102 stopniach z maksymalną prędkością. Zwieramy drutem zgodnie z rysunkiem.

A kable idące do wentylatora (są trzy) mają kolor:
-brązowy - masa
-czerwono-biały - zasilanie "+12V" bezpośrednio na silnik przy 102 stopniach płynu chłodniczego
-czerwono-czarny - zasilanie "+12V" przez wewnętrzny opornik silnika (mniejsza prędkość obrotowa) przy 95 stopniach płynu
Czujniki temperatury (potrzebny miernik rezystancji-omomierz)

-numerem 1 oznaczony niebieski czujnik - podaje informacje do komputera o temperaturze płynu chłodniczego - odpowiedzialny za automatyczne ssanie.
-numerem 2 oznaczony czarny czujnik - podaje informacje na licznik w kabinie (jeśli brak odczytu na liczniku po dłuższej jeździe-czujnik uszkodzony).
Dla czujnika niebieskiego:
-Silnik zgaszony (najlepiej wstępnie nagrzany żeby móc odczytać temperaturę silnika z licznika), odpinamy wtyczkę badanego czujnika.
-podłączamy miernik pod piny czujnika
-odczytujemy wartość rezystancji i temperaturę silnika,
-porównujemy wartości z danymi przedstawiony w tabeli (przyjąć tolerancję 10% wskazania)
Potencjometr położenia przepustnicy popularnie
TPS (potrzebny miernik rezystancji, woltomierz o zakresie <20V)
Pomiar rezystancji ścieżek oporowych:

-demontujemy obudowę filtra powietrza (okręcamy 3 śruby na klucz 10)
-po stronie kierowcy z monowtrysku odpinamy wtyczkę 4 pinową
-podłączamy miernik rezystancji pod piny 1 i 5 - przedział rezystancji od 520 do 1300 Ohm, zwiększając się jednostajnie przy otwieraniu przepustnicy
-podłączamy miernik rezystancji pod piny 1 i 2 - przedział rezystancji od 600 do 3500 Ohm, do 1/4 położenia przepustnicy rezystancji jednostajnie rośnie, po przekroczeniu 1/4 utrzymuje się na stałym poziomie.
- podłączamy miernik rezystancji pod piny 1 i 4 - przedział rezystancji od 600 do 6600 Ohm, do 1/4 położenia przepustnicy stała rezystancja, po przekroczeniu 1/4 rośnie jednostajnie
Ustawienie TPS'u (opis zaczerpnięty z forum vwgolf.pl, napisany przez użytkownika
homsky)
Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Sprawdzenie wtryskiwacza (potrzebny miernik rezystancji < 10 Ohm)
Na zdjęciu strzałkami zaznaczone piny wtryskiwacza.

-demontujemy obudowę filtra powietrza
-odpinamy wtyczkę 4 pinową do przodu monowtrysku
-podpinamy sondy miernika pod piny wskazane przez strzałki na fotografii wyżej
-dla temperatury otoczenia od 15 do 30 stopni miernik powinien pokazać wartość ok 1,2 do 1,6 Ohma (UWAGA! Wpierw proponuje zewrzeć sondy miernika i odczytać wyświetloną wartość, gdyż przy pomiarze tak małych rezystancji należy uwzględnić i odjąć rezystancję sond miernika)