Wstawiona gleba, mialo byc 60/40 a jest 40/60 ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Wstawiona gleba, mialo byc 60/40 a jest 40/60 ?

Post autor: zulv »

Witam,

Dzisiaj caly dzien z ojcem walczylismy z gleba. W koncu bo kilku dobrych godzinach pracy udalo sie. Wyjechalismy zeby zrobic kilka kilometrow zeby wszystko sie ulozylo i co sie okazalo. Tyl usiadl nizej niz przod. O ile niskie zejscie z tylu jestem w stanie zrozumiec bo mam podtlenek lpg:D czyli butla swoje wazy + kolo zapasowe to mial prawo zejsc o te 2 cm nizej. Fajnie ze jest regulacja bo sobie talerzyk dam wyzej i uzyskam te ok - 40mm. Ale problem powstaje przy przedniej osi. Mialo zejsc na -60 a jest -40. Przed wstawieniem gleby mialem od ziemi do blotnika ok. 60 cm a po wstawieniu mam ok 56 cm.

Czytalem troche na forum, ale u wiekszosci problem jest odwrotny, ze gleba o wiele za nisko schodzi. U mnie jest na odwrot zostalo wyzej niz powinno.

Jak ten problem rozwiazac? Nie bardzo mam pomysl. Czy przod jeszcze sie ulozy po kilkuset kilometrach czy nie ma na o szans zeby zszedl na -60 ? Jak montowalismy to pod kielich przychodzi taka grubsza guma ktora chyba miala z 4 cm moze by ja jakos lekko obciac o polowe i w ten sposob to rozwiazac. Jak myslicie ? Sa jakies talerzyki obnizajace ale nie chcialbym chyba tego stosowac bo sprezyna jest caly czas scisnieta.

Licze na Wasze rady.

Jak narazie poli wyglada jakby miala w baganiku 250 kg kartofli ; )

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Można zastosować talerzyki obniżające wtedy przód Ci trochę siądzie ale to dziwne że Ci tył tak siadł bardzo ja przy glebie - 40 na obydwu osiach mam wszystko równo może tył trochę siedzi i też mam LPG więc może te sprężyny nie są jednak -60 i -40 lepiej to sprawdź
A i tych gum nie skracaj lepiej bo to obudowa łożyska Macphersona
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Sprezyny sa 60/40 bo maja oznaczenie przod: EVOVW104 i tyl: EVOVW103.

Ehhh a mialo byc piekne 60/40, zawsze pod gore. Czyli nie mam co liczyc ze przod sie 'ulozy' ?

Jak dobrze pamietam to wahacz dokrecalem jak polo bylo jeszcze na podnosniku czy moglo miec to znaczenie ze teraz jest wyzej ?
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Mi sie przód ułożył dosłownie po 5km i tez wszystko składałem na podnośniku
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

A ile cm jest od ziemi do blotnika na standardowym zawieszeniu ? Moze moje stare sprezyny byly juz troche dobite i opadly o te 2 cm i teraz mam zle porownanie.
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

+ - 60cm od ziemi do nadkola
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

pokarz jakieś zdjęcie tego przodu ;) A tak na mój głupi rozum jak podniesiesz tył to się troche inaczej to rozłoży.Załaduj do normalnej polówki dwa wory kartofli to z przodu będziesz miał crosscountry: http://online.freeware.info.pl/wiejskie.html :grin:
Ostatnio zmieniony 06 maja 2014, 13:50 przez jackdaniel1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Fote wrzuce ale mam na II lapie.
A tak na mój głupi rozum jak podniesiesz tył to się troche inaczej to rozłoży.Załaduj do normalnej polówki dwa wory kartofli to z przodu będziesz miał crosscountry :grin:
Wlasnie tez tak mysle, moze to sie zmieni jak podniose z tylu talerzyk o jakies 2 wyzlobienia. Ale zeby byla to roznica az 2 cm ? No nic bede dzialal zobaczymy. Jakos niebawem wrzuce foty.
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Niestety po podwyższeniu talerzyka na tylnich amorach sytuacja z przodu nie bardzo sie zmienila. Z tylu mam -40mm, z przodu niestety tez nadal zostalo -40mm.

Czy takie coś mogę zareklamowac do sprzedawcy i powinienem jakos walczyc o swoje. Czy sprzedawca za poziom realnego obznizenia nie odpowiada ?


UPDATE: Tyl sie ulozyl i jednak jest 54,5 cm od ziemi. Wiec jest -55mm. Natomiast kolo zapasowe zabiera mi 0.5 cm. Czyli teoretycznie jest -50mm. Zostal jeszcze 1 pierscien, ktory podniose jakos niedlugo i dam znac. Ale po podniesieniu 2 pierscieni wyzej z ok. 53 zroblio sie wlasnie te 54,5 wiec 1 pierscien to jest jakies 0.75 cm.

Przod moze usiadl jakos na 55.5 cm ale to jest chyba max i tak pewnie pozostanie. Dziwne niby sprezyny -60mm a wyszlo takie cos.

Teraz nie wiem czy jak bym kupil inne sprezyny -60mm uzywane to by tez usiadl na 55.5 cm. Czy jezeli jest taka tendencja ze przod u mnie siada za malo ~15-20mm to powiniem sprawic sobie 80 na przod wtedy mialbym te upragnione -60 ;)


Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
v
vojtas87
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2010, 7:24

Post autor: vojtas87 »

Sam miałem ten problem. Auto kupiłem z zawieszeniem 60/60. Zmieniłem na 40/40 i tył siedział niżej niż na 60 aaaa szkoda gadać. Po wielu przejściach doszedłem do ładu i składu.
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""zulv""]
Czy takie coś mogę zareklamowac do sprzedawcy i powinienem jakos walczyc o swoje. Czy sprzedawca za poziom realnego obznizenia nie odpowiada ?


UPDATE: Tyl sie ulozyl i jednak jest 54,5 cm od ziemi. Wiec jest -55mm. Natomiast kolo zapasowe zabiera mi 0.5 cm. Czyli teoretycznie jest -50mm. Zostal jeszcze 1 pierscien, ktory podniose jakos niedlugo i dam znac. Ale po podniesieniu 2 pierscieni wyzej z ok. 53 zroblio sie wlasnie te 54,5 wiec 1 pierscien to jest jakies 0.75 cm.

Przod moze usiadl jakos na 55.5 cm ale to jest chyba max i tak pewnie pozostanie. Dziwne niby sprezyny -60mm a wyszlo takie cos.

Teraz nie wiem czy jak bym kupil inne sprezyny -60mm uzywane to by tez usiadl na 55.5 cm. Czy jezeli jest taka tendencja ze przod u mnie siada za malo ~15-20mm to powiniem sprawic sobie 80 na przod wtedy mialbym te upragnione -60 ;)
[/quote]


po pierwsze z oznaczen sprezyn wynika ze kupiles TA Technix wiec nie zadaj cudow a nawet sie ciesz bo nie sa to jakos mega dobre jakosciowo sprezyny choc zalewaja allegro kilogramami :) z doswiadczenia ci powiem ze nie ma co sie irytowac 5 minut po zamontowaniu bo realny efekt przyjdzie dopiero po przejechaniu paruset dobrych kilometrow kiedy wszystko siadzie - a wierz mi ze siada ci te sprezyny na 100% i pojda nizej gdyz jak mowilem wczesniej nie jest to super renomowana firma wiec ciekaw jestem jakie beda twoje odczucia jak wsadzisz na tym zawiechu 4 osoby do auta bo bedzie wesolo za nisko i twardo :)

napisal bys czy amory wszystkie masz sport czy tylko tyl (co wnioskuje po regulacji talerzykow) bo i to ma spore znaczenie ! i na jakich felgach/oponach robisz pomiary !

ja u siebie przetestowalem na sport amorach uzywane sprezyny jamex -40 i trzaskalo buda na dziurach nie do zniesienia (zatem jakosc tanich sprezyn pozostawia wiele do zyczenia) wiec kupilem nowy komplet sprezyn FK -40 (uznajac to jako kompromis pomiedzy taniocha a liczacymi sie drogimi firmami) i roznica jest kolosalna w porownaniu do poprzednich gdyz jak na nowki przystalo puki co auto stoi wyzej i lepiej tlumi nierownosci przez co mniej cierpia elementy zawieszenia i nie czolgam sie po drodze i progach jak zolw przy jednoczesnym waleniu amorow i budy na byle uskoku w drodze i nie panikuje bo wiem ze z czasem jeszcze siadzie troche calosc.

odnosnie twojego porownania to jak bys wsadzil -80 to na poczatku bys sie czieszyl ze masz jak chciales a z czasem plakal ze wszystikm ciorach po podlodze jak by ci juz siadlo - to nie gwint ze wsadzasz i od razu jest jak chcesz :)

na foto masz porownanie - wyciagniety uzywany jamex -40 i nowy FK -40
Obrazek

fotka na jamex -40 (strasznie trzaskalo wszystkim na byle uskokach nie mowiac o troche wiekszej wyrwie w asfalcie gdzie amor walil o bude)
Obrazek
Obrazek

fotka na FK -40 gdzie jest o niebo lepiej przy zachowaniu optymalnej gleby
Obrazek

pozdro dla niecierpliwych :)
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

A kolego FK masz na oryginalnym amorze czy cały komplet zakładałeś??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
p
pshemko
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2010, 16:20

Post autor: pshemko »

Mam pytanie, czy spężyny z 6N pasują do 86c2f?
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""Brzeziak_GT""]A kolego FK masz na oryginalnym amorze czy cały komplet zakładałeś??[/quote]


zakupilem jedynie komplet NOWYCH sprezyn -40 FK bo amory mam zolte sportowe o mniejszym skoku o 25% juz od zakupu auta i sa jeszcze dobre (tyl zaczyna troche cieknac zapewne przez te miekkie jamexy na ktorych amory dostaly po dupie ale jeszcze daje rade) wiec mam porownanie ogolnie z 3 kompletow i ten jest jak narazie najlepszy

mialem kolejno na tych sport amorach:
1.przod jakies ciete grubsze sprezyny z golfa + tyl raczej seria (wg. danych sprzedawcy -> tak bylo przy zakupie auta) i jakosc jazdy srednia - trzaskanie na kazdej nierownosci (glownie przod + zapomnij o jezdzie w 4 osoby - tarlo mi o nadkola na alu)
2.kupilem uzywany zestaw sprezyn jamex -40 co okazalo sie tylko teoria bo trzaskalo jak nie wiem czyli sytuacja jak wyzej a auto siedzialo jak na -60 (trzaskanie glownie przod + zapomnij o jezdzie w 4 osoby - tarlo mi o nadkola na alu i musialem dawac po 3 gumy miedzy sprezyny)
3.zakup nowych sprezyn FK -40 - poprawa jakosci jazdy (jest twardo ale nie cierpia elementy zawieszenia i nie trzaska amorami jak wczesniej), w rezultacie najlepsza konfiguracja puki co i nie musze dawac zadnych gum miedzy zwoje bo auto stoi troche wyzej i lepiej sprezynuje nierownosci

ps. w moim przypadku potwierdzilo sie ze jak kupowac elementy zawieszenia to tylko nowe a jak juz uzywka to dobrej firmy bo inaczej sie nie oplaca
t
toudi19w
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2010, 18:26

Post autor: toudi19w »

jeżeli mogę się wtrącić, mam problem typu: 86c2f, 175/55/13, zderzak rs. Brać 60/40 lub 80/60?? chodzi o to żebym nie urwał zderzaka no i o to żeby nie było za wysoko
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”