1.6 16V a LPG? - rozważania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
BiLsOn
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:16

1.6 16V a LPG? - rozważania

Post autor: BiLsOn »

Witam
Zastanawiam się nad kupnem VW Polo 1.6 16V GTI 125 KM z tym,
że chciałbym go zagazować (Sekwencja). Z tego co wyczytałem to raczej nie poleca się
gazownia silników 16V z najróżniejszych powodów. Dlatego też chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat.
Głownie zależy mi na opinii właścicieli pojazdów posiadających 16 zaworowy silnik - zagazowanych.
+ Czy faktycznie jest tyle problemów w takim układzie, czy to po prostu kolejny "mit" przekazywany z ust niby fachowców
dla ludzi nie znających się w ogóle na rzeczy, którzy przekazują tą "wiedzę" kolejnym mało orientującym się użytkownikom?

Piszę ten post z nadzieją, że dowiem się czy warto w to inwestować i czy podczas użytkowania
i regularnego sprawdzania stanu technicznego auta można spokojnie jeździć bez większych obaw.

PS: Takie lub podobne tematy już były i nawet parę przeczytałem ,
ale czegoś mi w nich brakowało stąd kolejny i mam nadzieję,
że dowiem się czegoś jeszcze od Was.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Można jeździć i cieszyć się z pieniędzy które są w portfelu a nie na stacji benzynowej.
Mit o 16 słyszałem od dawna, o dziwo wszystkie zagazowywane 16 dają rade, kręcą się tak jak na PB i nic im się nie dzieje.

Ze swojego doświadczenia z gazem powiem jedno, najważniejsze jest serwis który zakłada instalacje. Jak sprawdzi stan silnika, nie oszczędza na podzespołach i zrobi to tak, ze mu zależy to będziesz cieszył się z jazdy. Jeśli uznają, że należy założyć lubryfikator to go założą a nie powiedzą, że będzie chodził bez, bo gniazda i zawory to będą do wymiany dopiero za 80tys a pan to pewnie sprzeda do tej pory już ten samochód.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

[quote=""BiLsOn""]Piszę ten post z nadzieją, że dowiem się czy warto w to inwestować i czy podczas użytkowania
i regularnego sprawdzania stanu technicznego auta można spokojnie jeździć bez większych obaw.[/quote]
Nie licz na to ;) [ nie bierz mnie za złośliwego].

Tym tematem wywołałeś burzę u ortodoksyjnych fanatyków VW Polo :vinsent:
B
BiLsOn
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:16

Post autor: BiLsOn »

patryk2k
Jakiej firmy instalacje gazowe byś polecił?
Są jakieś które szczególnie dobrze współpracują z tego typu silnikiem?

PS: Pierwszy post i już się naraziłem ... :)
To co to będzie później ... :)
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Witam

Ja osobiście nie mam gazu w swoim AUD (8 zaworowiec niestety), ale mój kolega z pracy ma Golfa IV 1.6 16v 105 KM i założył sekwencje do niego. Chwali sobie bardzo i nie narzeka na LPG. Miał na początku małe problemy ale to raczej wynikało z braku regulacji niż z winy instalacji.
Tak więc ile osób tyle opinii.

Mam nadzieję, że pomogłem. Wszystko zależy od tego ile chcesz położyć na instalację i czy "fachowcy", którzy ją zakładają mają pojęcie co robią. I tyle.

Pozdrawiam
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Profanacja GTI !!!!!

No ale jak kto lubi.... na ten temat nie dyskutuje.

Ale ogólnie mogę polecić jednego Gazownika w Mławie Piotr Nowotczyński Gdyńska 25. Konkretne fury gazuje i gazował, i robi to na konkretnych instalacjach. Jakis czas temu widziałem jak gazował A3 3.2 :D Wiec jak cos polecam goscia jesli suzkasz jakiegos powaznego warsztatu LPG
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Nie ma instalacji którą mogę Ci polecić dlatego, że jeśli dany warsztat będzie zakładał jakiś swój typ to i tak Ci go założą i zresztą się im nie dziwie, pewnie maja obcykaną i jeśli coś się dzieje to zaraz wiedzą czego to jest wina.

Najlepiej poszukaj dobrego gazownika, on da Ci parę możliwości i powie co warto założyć.

Swoją drogą takie GTI w gazie...kuszące :)
Obrazek
Awatar użytkownika
adi1975
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 30 maja 2010, 22:51
Lokalizacja: HH

Post autor: adi1975 »

przecierz to polo duzo nie pali moje ok 10 pozdrawiam :?
B
BiLsOn
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:16

Post autor: BiLsOn »

adi1975
Benzyna 10l/100 km
Gaz 12l/100 km

1l benzyny = 5 zł
1l gazu = 2,20 zł

10 x 5 = 50 zł za każde 100 km
12 x 2,20 = 26,40 zł czyli za 50 zł na gazie przejedziemy +/- 200 km
Dlatego właśnie chciałbym założyć LPG. Myślę, że warto ...

patryk2k
W takim razie rozejrzę się za jakimś gazownikiem w okolicy może doradzi coś mądrego ... :)
Wiem, że kumpel właśnie ostatnio gazował Golfa IV 1.6 SR 8V (101 KM) w Sulechowie i jak na razie nie narzeka. Może warto sprawdzić ... :)
Dzięki za pomoc patryk2k .

Jeśli ktoś jeszcze mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami w tym zakresie to byłbym wdzięczny.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wrzucaj gaz się nie zastanawiaj, tylko sekwencja wchodzi w grę np. BRC bardzo dobra instalacja, ja się przymierzam do swojego założyć LPG, na razie zbieram kasę na tę inwestycję.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
adi1975
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 30 maja 2010, 22:51
Lokalizacja: HH

Post autor: adi1975 »

no oczywiscie ze to jest kalkulacja a jestem ciekaw ile kosztuje zalozeni takiej instalacj?dobrej ,ja mysle ze moje polo to w rok przelata ok 10000tkm wiec? odpowiedz nasowa sie sama.Pozdro adi
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Mam w swoim Polo 1.4 16V, istalacje gazowa i nie narzekam.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

ja tego nie rozumiem. po co kupować GTI jeśli nie jest się w stanie go utrzymać? nie lepiej kupić jakiegoś 75konnego 1.6 i go zagazować?
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

[quote=""suff""]ja tego nie rozumiem. po co kupować GTI jeśli nie jest się w stanie go utrzymać? nie lepiej kupić jakiegoś 75konnego 1.6 i go zagazować?[/quote]


ja teraz Twojej wypowiedzi nei zrozumiałem...

To teraz pytanei suff do Ciebie:
Dlaczego lepiej kupić 1,6 i go zagazować a nie GTI i go zagazować ?
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""m911""]Dlaczego lepiej kupić 1,6 i go zagazować a nie GTI i go zagazować ?[/quote]

Bo to 2 rozne silniki ? jeden sie przemieszcza drugi dopier... :D GTI niewiele wiecej pali niz 1.4 16V
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”