[6n2] Sensor - sterownik poduszek polo 1.4 mpi jaki numer?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

[6n2] Sensor - sterownik poduszek polo 1.4 mpi jaki numer?

Post autor: Kristoff »

Witajcie, mam ostatnio maly problem z autem. Otoz chcialem zeskanowac VAGiem polowke i w chwili skanowania airbagow zaswiecila sie kontrolka. Uzywalem VAGa 4.9 ktory mnie nie poinformowal, iz posiadam sterownik, ktory mozna usmazyc przez skanowanie. Niestety od tamtej pory nie moge sie polaczyc ze sterownikiem ani VWToolem ani zadnym innym VAGiem zeby spisac numer seryjny. Z tego co wiem problem dotyczy tylko sterownikow 6Q0909605A. Na alledrogo jest sporo takich sterownikow z roznymi indeksami jednak nie wiem czy beda pasowac do mego auta. Mam 4 poduszki - 2 w kokpicie (kierowca+ pazaser) i 2 boczne w przednich fotelach. Znalazlem na alledrogo sensory bocznych poduszek z foteli i tu mam pytanie. Czy jesli zakupie sensor 6Q0909605A z obojetnie jakim indeksem to bedzie dzialal i odnajdzie poduszki w fotelach czy te fotelowe maja swoje odrebne sensory i wystarczy sensor na 2 poduchy. Jesli ktos ma taka wersje jak ja i zna numer sensora bede wdzieczny za info. Dzieki i pozdrawiam.
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

musisz kupić sensor o takim samym numerze. Od wszystkich poduszek i napinaczy pasów jest tylko jeden sensor znajdujący się w tunelu.
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Oki, a czy ktos ma moze jakas lopatologiczna instrukcje jak wyjac ten sterownik z tunelu? czy trzeba rozkrecac pol deski rozdzielczej czy wystarczy zdjac ta klapke plastikowa przy pedale gazu? Czy mozna bezpiecznie odpalic auto z wyjetym sterownikiem airbagow zeby podjechac pod serwis? Zastanawiam sie jeszcze ewentualnie nad wgraniem nowego softu (tak czy inaczej sterownik musze wyjac) i czy ktos wie gdzie w okolicach wawy mozna naprawic uszkodzony sterownik? Dzieki i pozdrawiam!
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

pod żadnym pozorem nie wolno Ci odpalać auta bez sterownika ;] no chyba że chcesz mieć jedno wielkie bum.
Gdy wyjmujesz sterownik kluczyki mają leżeć jak najdalej stacyjki, nie mogą znajdować się w stacyjce a tym bardziej na zapłonie.

Żeby wyjąć sterownik nie musisz rozbierać całej deski, wystarczy rozebrać sam tunel. i tam Ci się ukaże piękny sterownik :)
i teraz uwaga ! gdy będziesz przykręcał nowy sterownik pamiętaj że wszystkie śrubki muszą być przykręcone (służą jako masa...) dopiero wtedy możesz przekręcić na zapłon i sprawdzić czy wszystko działa...
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

To jeszcze na koniec - czy jest jakis opis jak zdjac tunel w 6n2? dzieki wielkie za pomoc:)
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

niewiem czy jest opis, ale wiem że gdybyś dokładnie popatrzył to pewni byś znalazł jakieś śrubki, zaślepki na śrubki i itp... na pewno musisz zdjąć mieszek biegów i pod mieszkiem będą śrubki do odkręcenia tunelu.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""McGrady""]pod żadnym pozorem nie wolno Ci odpalać auta bez sterownika ;] no chyba że chcesz mieć jedno wielkie bum.
Gdy wyjmujesz sterownik kluczyki mają leżeć jak najdalej stacyjki, nie mogą znajdować się w stacyjce a tym bardziej na zapłonie.[/quote]
kto Ci takich bredni naopowiadał spokojnie bez sensorka można śmigać nic się nie stanie oprócz zapalonej kontrolki - tylko wyjmować go na wyłączonym zapłonie
[quote=""McGrady""]Żeby wyjąć sterownik nie musisz rozbierać całej deski, wystarczy rozebrać sam tunel. i tam Ci się ukaże piękny sterownik[/quote]
o ile jest to 6N2 - a sądząc z podpisu jest - to wystarczy wymontować plastik w okolicy pedału gazu , analogicznie po stronie pasażera i sensorek na wierzchu o ile dobrze pamiętam plastiki przykręcone torxem nr 25 , sterownik klucz 10 , a co do zakupu sensora to przy czterech jaśkach raczej sobie daruj najlepiej stary na stół i wykasować 65535 koszt około 100 złociszy , no chyba że uda Ci się dostać taki sam ster z poli która miała także cztery jaśki i do tego nie jestem pewien ale występowały chyba dwa kodowania pod zegary z CAN i bez (jak się mylę niech mnie ktoś poprawi) Po alledrogo goście piszą że pasuje do wszystkich z koncernu VAG-a - niestety nie jest tak różowo
Obrazek
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Hej no i nabylem sensor taki sam numer czyli 6Q0909605A lecz u mnie byl index 04 a ja mam kupiony z indexem 03. Sensor pochodzi z polo takiego samego jak moje z 4 poduchami nawet kolor byl srebrny. Po wyjeciu starego sensora i wpieciu nowego, po zmowieniu modlitwy zeby mi poduchy nie odpalily:) przy przekrecaniu kluczyka na nowym sensorze gasna wszystkie kontrolki poza..airbagiem. Nowy sensor na pewno nie jest z auta rozbitego i jest czysty. Nie wiem teraz jak wykasowac kontrolke - czyzby blad zalapal sie w kompie na stale, kontrolka w chwili zaplonu na moment gasnie po czym znow sie zapala. Boje sie podpinac pod vag 311.2 myslalem zeby sprawdzic pod VCDS 908 zeby nie uwalic kolejnego sensora. Skanowanie VAG 311.2 ale tylkoi modulu Engine nie daje zadnych bledow. Jutro wybieram sie na diagnostyke i dam znaka jak to wyglada.
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Po mojej dzisiejszej wizycie u diagnosty rece i szczeka mi opadly - otoz wedlug nieznanego mi testera diagnostycznego pod nazwa "autodiagnostyki" okazuje sie, iz wymieniony sensor jest sprawny ale mam uszkodzone lub ich nie ma - czujniki zderzeniowe kierowcy i pasazera. Niestety program ten nie wyswietlal kodu bledu tylko jego opis. Troche to dziwne zwlaszcza, ze odkad mam auto zawsze dioda poduch gasla po zaplonie a tu nagle po skanowaniu vagiem i wymianie sensora na nowy okazuje sie ze czujniki sa dupniete. Zastanawiam sie czy mozna obejsc jakos dzialanie tych czujnikow zeby np auto powypadkowe sprzedac czy tez ja przy skanowaniu vagiem zalatwilem nie tylko sterownik ale tez i czujniki zderzeniowe w zderzaku. Gdyby ktos z Was mial podobne doswiadczenia to prosze o pomoc:) z gory dzieki!
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

sensorek nie rozpoznaje czujników bocznych (siedzą pod fotelami a nie w zderzaku) - one są sprawne ale sensor nie jest taki sam niestety nic z tym nie zrobisz tak jak pisałem wcześniej najlepiej naprawa starego lub sprawdzić jego kodowanie i dopiero wtedy szukać innego sensora po numerze kodowania
Obrazek
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Czyli prosta pilka - sensor jest dobry. Kurcze wg opisu obsluguje on 4 poduchy wiec tym bardziej dziwne ze nie chce dzialac. Byc moze tu index ma faktyczie znaczenie. Nic sprobuje naprawic stary sensor a ten nowy pchnac. Moze ktos bedzie reflektowal:) dzieki!
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Hej, jesli ktos potrzebuje to w Bielsku-Bialej jest dobry punkt kasowania bledow crash w sensorach, zajmuja sie tez wgrywaniem nowego softu, alarmami, instalacjami gazowymi itp. Warsztat na ul. Komorowickiej w bramie obok bloku, wjazd od ul. Legionow. Polecam:)
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
s
situ82
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:32

Post autor: situ82 »

Panowie mam ten sam problem z sensorem poduszek Kristoff. Proszę o pomoc w dobraniu sensora po numerze. Co musi się zgadzać oprócz tego głównego numeru? Czy ten numer z gwiazdkami też musi się zgadzać? Czy po naprawie będą sprawne starego poduszki będą sprawne jak dawniej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”