dwa problemy z kolami

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

dwa problemy z kolami

Post autor: drago »

od jakiegos czasu zauważyłem ze albo poszło mi łożysko albo hamulce ocierają..

http://www.youtube.com/watch?v=hAdHJnahPtY

jak myslicie ?

i drugi problem kolo tylne prawe jest lekko w pozycji ... mocniej niż strona lewa.
teraz moje pytanie co moze byc przyczyna? krzywa belka ; krzywy czop mocowania łożyska?
Czy da się to skrzywienie regulować?
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote=""drago""]od jakiegos czasu zauważyłem ze albo poszło mi łożysko albo hamulce ocierają..

http://www.youtube.com/watch?v=hAdHJnahPtY

jak myslicie ?[/quote]

Z filmiku słychać że lekko ocierają szczęki hamulcowe, objaw nie jest słyszalny w kabinie podczas jazdy, natomiast gdy rozsypuje się łożysko owszem-odgłos huczenia. Poluźnij nakrętkę regulacji linki ręcznego ocieranie powinno ustać, w przeciwnym wypadku zapieczony tłoczek hamulcowy.
i drugi problem kolo tylne prawe jest lekko w pozycji ... mocniej niż strona lewa.
teraz moje pytanie co moze byc przyczyna? krzywa belka ; krzywy czop mocowania łożyska?
Czy da się to skrzywienie regulować?
Kąt pochylenia koła tylnego w polówkach nie jest regulowalny (belka skrętna), przyczyną może być krzywy czop lub krzywa belka. Jedź na geometrię zawieszenia, diagnosta stwierdzi czy skrzywienie jest dopuszczalne dla bezpiecznej jazdy.
Pozdr.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to ocieranie to norma, tam gdzie masz miejsce które styka się z okładzinami, tzn wewnętrzna strona bębna to tam na końcach bębna robią się ranty z rdzy i to czasami robi taką robotę, trzeba to przetoczyć jeśli ma się taką możliwość lub też samemu zjechać wiertarą z końcówką kamienną bądź flexem ostatnio zmieniałem łożyska i tak właśnie zrobiłem operacja ta sprawia, że możemy łatwiej założyć z powrotem bęben na miejsce.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ściągnij bęben to zobaczysz czy mam rację, jeśli to nie jest to, to łożyska pod lupę i ewentualnie wymienić
ale jeśli podczas jazdy tak nie szura czy wyje łułułu no to raczej zrobił się rant z rdzy i trzeba go zlikwidować.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

ten dźwięk zauważyłem właśnie w czasie jazdy bo nie jest on stały tylko przerywany.. ale po przeglądzie się okaże co i jak:D dzięki za pomoc:)


No i wszystko sie okazało, w tylnych kołach padły mi łożyska.. zapewne nie wymieniane od nowosci;) zostały wymienione i wszystko gra.

co do przekrzywienia koła (delikatnie) to wygląda na belkę jednak.. ale na 98% było to już od momentu kiedy kopiłem Pole.. jeździć spokojnie można:D
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”