[6n2] komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zadzior89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:30

[6n2] komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać

Post autor: zadzior89 »

Witam serdecznie sprawa jest niezwykle prosta dla znawców tematu:

Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo
Autko będzie stało na 16"

Budżet ~1000zł w przybliżeniu
Mowa oczywiście o gwincie

Widziałem firmy FK, Ta Technikx, MTS Technik

Radźcie mi moi mędrcy
Obrazek
Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

w tej kasie to jedynie ta technix lub praktycznie to samo z inna naklejka MTS
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""zadzior89""]Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo[/quote] jaśniej może napisz, za nisko czy za wysoko?
Jak za nisko to po co gwint w takim razie, jakiś kit 40/40 lepiej sie tutaj sprawdzi. Gwint ustawiony na takie małe obniżenie jest beton, kolega post wyżej sam się przekonał niedawno :grin:
z
zadzior89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:30

Post autor: zadzior89 »

[quote=""Borek""][quote=""zadzior89""]Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo[/quote] jaśniej może napisz, za nisko czy za wysoko?
Jak za nisko to po co gwint w takim razie, jakiś kit 40/40 lepiej sie tutaj sprawdzi. Gwint ustawiony na takie małe obniżenie jest beton, kolega post wyżej sam się przekonał niedawno :grin:[/quote]

[quote=""zadzior89""]Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo[/quote]
za dużo to nie odpowiedni zwrot?
za dużo = za duża gleba - nie chce aż tak nisko
Obrazek
Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""zadzior89""]za dużo to nie odpowiedni zwrot?
za dużo = za duża gleba - nie chce aż tak nisko[/quote]
no w normalnym kontekście byłoby to jasne, ale wzmianka o gwincie troche mnie zwiodła. Reszta z mojej strony j.w.
z
zadzior89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:30

Post autor: zadzior89 »

Czyli mówisz że nie ma sensu gwintu zakładać? ja bym chciał cos ~30/30 40/40 właśnie
Obrazek
Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

chłopaki dobrze mówią. Jak nie chcesz za dużo jej obniżać, tak jak ja, wrzuć jakiś kit. Na -40/40 6n2 już fajnie wygląda.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Gwint w najwyższym punkcie będzie miał jakieś 40/40 przy czym takie podniesienie powoduje ściskanie sprężyny(przynajmniej w tych gwintach za ~1000zł) i pieruńskie utwardzenie. Gwint warto założyć jak się planuje conajmniej 8cm obniżenia. U Ciebie najlepiej sprawdzi się kit(komplet obniżanych sprężyn i dedykowanych amorów) a od biedy nawet i same sprężyny 30-40mm na seryjnych amorach. Kity MTS'a czy Technixa mozna kupić za 600-700zł, sporo ludzi jeździ i raczej chwali. Jak masz 1000zł możesz pokusić się o bardziej markowe sprężyny np.H&R Eibach czy Vogtland i same amorki MTS'a czy Technixa(bo w sprawie amorków własciwie nie ma nic sensownego do wyboru w rozsądnej cenie, za chociażby komplet Bilsteinów B8 trzeba położyć już z 1600zł...)
Wiem że Paffcio i Turzol śmigali swego czasu na H&R cup kit 60/40 ponoć niewiarygodnie komfortowe jak na 6/4, koszt takiego zestawu to ok 1500zł, jak możesz sobie pozwolić to czemu nie ;)
czaja, właśnie tym 6n2 jest torche gorzej, 6n na 40/40 fajnie wygląda bo ma niski smukły ryjek, w kwadratowym 6n2 40/40 już tak dobrze nie wygląda imo
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Borek""]czaja, właśnie tym 6n2 jest torche gorzej, 6n na 40/40 fajnie wygląda bo ma niski smukły ryjek, w kwadratowym 6n2 40/40 już tak dobrze nie wygląda imo[/quote]
No to że 6n1 lepiej wygląda na 40/40 od 6n2 bo porównywaliśmy na spocie z TONY'm. Mamy ten sam kit Supersporta. W 6n2, moim zdaniem, najlepiej wyglądałby klin 60/40. Oczywiście jeżeli mowa o małym obniżeniu.
z
zadzior89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:30

Post autor: zadzior89 »

okej dzieki chlopaki czyli czekac do wyplaty i zaopatrywac sie w kita :)

A btw jeśli 6/4 wyglada lepiej, jak sie to ma do komfortu jazdy, progi dziury itd.
Przypominam ze beda tam 16" fele.

Moj kumpel corole ma 16" i 6/4 i po 3 latach mowi ze juz go to drazni
Obrazek
Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""zadzior89""]Przypominam ze beda tam 16" fele.[/quote]
to jedyny rozmiar opony, który będzie odpowiadał rozmiarowi fabrycznemu i pozwoli zejść tyle ile chcesz to 195/40/16(nie piszę o ekstremalnych gumach typu 165/40/16 bo chyba nie o to Ci chodzi). 195/45/16 ociera u Tofika w 6n2 przy 50/30

[quote=""zadzior89""]A btw jeśli 6/4 wyglada lepiej, jak sie to ma do komfortu jazdy, progi dziury itd. [/quote]
między 60 z przodu a 40 jest duża róznica w komforcie, wiem bo mam za sobą taką zmianę
z
zadzior89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:30

Post autor: zadzior89 »

[quote=""Borek""]
to jedyny rozmiar opony, który będzie odpowiadał rozmiarowi fabrycznemu i pozwoli zejść tyle ile chcesz to 195/40/16(nie piszę o ekstremalnych gumach typu 165/40/16 bo chyba nie o to Ci chodzi). 195/45/16 ociera u Tofika w 6n2 przy 50/30

[quote=""zadzior89""]A btw jeśli 6/4 wyglada lepiej, jak sie to ma do komfortu jazdy, progi dziury itd. [/quote]
między 60 z przodu a 40 jest duża róznica w komforcie, wiem bo mam za sobą taką zmianę[/quote]

To jednak postawie na konfort, czyli rozumiem że do 40/40 tarcia nie powinno być.

A co do gum to jest jakaś alternatywa jeszcze do 195?
Obrazek
Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

zadzior89
Ja mam 15" ET 35 7j Sprężymy Eibach Federn -30/-30
Tył obciera
Przy dużych prędkościach jak wjadę w "fale dunaju" (nie mylić z dziurami) to trze
Jak załaduje do tyłu jedną lub tym bardziej dwie osoby to trze 3 osoby to już prawie nie da się jechać.
i mówię cały czas o pustym bagażniku.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

No a gallus z tego co przeczytałem ma 195/50/15 czyli nawet o 5mm koło mniejsze na całej średnicy niż 195/45/16 a jednak solidnie przyciera
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

gdyby moje fele były 6j to może było by lepiej ale według mnie pchanie się w 16 calowe fele to naprawdę mega spadek komfortu.

A i zastanów się kolego jeszcze nad jednym jakie masz drogi w rejonie po których się poruszasz
bo nawet jeśli zmieścisz 16 nawet jeśli jakimś cudem nie będą obcierać to na pewno będzie trzeba jakieś twardsze zawieszenie i profil 40
Twarde zawieszenie + profil 40 + nasze polskie serowe drogi = Prostowanie felg co miesiąc.

I jeszcze jedno od czasu do czasu trzeba będzie wziąść 4-5 osób do Poli i wtedy możesz nawet nie ruszyć.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”