[6n2] Zabezpieczenie wgniecenia blachy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

[6n2] Zabezpieczenie wgniecenia blachy

Post autor: krzysiekkrgu »

Prosze doradźcie mi jak mogę przed zimą zabezpieczyć wgniecenie w progu?? jest dość duże i odpadło trochę lakieru;/ nie wiem jak to zabezpieczyć przed solą i innymi czynnikami atmosferycznymi, podobnie nie wiem jak wogóle pozbyć się tego wgniecenia, chciałbym to zrobić na wiosne a lakiernicy u których byłem naprawdę mają na to mnóstwo pomyslów a chciałbym poznać wasze zdanie (najgłupszy pomysł lakiernika to żeby to zaszpachlować :doh: )
Obrazek
Obrazek

Przy okazji jeszcze jedno pytanie, gdzie ukryć syrenkę z alarmu żeby ją było słychać? bo mam ją teraz w bagażniku ale nie słychać jej zbyt głośno, a w końcu to alarm więc powinno go być słychać, myślałem nad tylnym zderzakiem ale nie wiem czy znajdę tam na tyle miejsca;/ jak u was jest to rozwiązane??
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

najlepiej i najpewniej próg wyciąć i wstawić nowy.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Pomaluj te miejsca z odpryskami chociażby hammeritem, ale grubo i szczelnie, do wiosny bez problemu wytrzyma. A co do naprawy tego to z tym szpachlowaniem podejrzewam że to był skrót myślowy i chodzi o wypchnięcie tego ile się da i wyszpachlowanie nierówności. Do tego miejsca jest niezły dostep po zdjęciu tylnego boczku i podejrzewam że dałoby się to nieźle wyprostować, potem wiadomo że musi być szpachla i lakierowanie. Bo inaczej to tylko wycięcie kawału progu i wspawanie drugiego, czyli metoda już bardziej inwazyjna. Do tego dojdzie lakierowanie błotnika bo przy spawaniu lakier w okolicy się popali no i jesli nie będzie to naprawdę fachowo zrobione to prędzej czy później wyjdzie korozja.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""krzysiekkrgu""]Przy okazji jeszcze jedno pytanie, gdzie ukryć syrenkę z alarmu żeby ją było słychać? bo mam ją teraz w bagażniku ale nie słychać jej zbyt głośno, a w końcu to alarm więc powinno go być słychać, myślałem nad tylnym zderzakiem ale nie wiem czy znajdę tam na tyle miejsca;/ jak u was jest to rozwiązane??[/quote]
Pod maskę! Nie wiem kto Ci montował alarm ale spieprzył robotę montując syrenkę w bagażniku... Nawet nie myśl o zderzaku.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Nie chcę wymieniać progu, wolałbym zrobić to mniej inwazyjnie, muszę sprawdzić czy da się to wypchnąć tak jak pisał Borek, co do skrótu myślowego to nie było go bo ten lakiernik powiedział że bez prostowania żeby nie rozgrzewać niepotrzebnie blachy, podobno miałoby to 3mać i nie odpaść...
Alarm zakładałem sam, całą centralkę mam obok pompy w bagażniku bo tak było najłatwiej i najszybciej i nie chciało mi się ciągnąć kabli przez całe auto do przodu;/ dlatego kombinuje gdzie z tyłu dać syrenke.
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""krzysiekkrgu""]nie chciało mi się ciągnąć kabli przez całe auto do przodu;/[/quote]
A dałeś czujnik otwarcia maski? Tak czy inaczej pociągnąć 2 cienkie przewody to nie problem i moim zdaniem lepiej niż kombinować ze zdejmowaniem zderzaka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

co do tego wgniecenia jak kolega wyzej mowil to najlepiej to wyciac i wstawic nowe oszlifowac rzucic spachle i git no albo wypchac i szpachla a co do tej syreny to pod maske bedzie najglosniej
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""Borek""]Do tego miejsca jest niezły dostep po zdjęciu tylnego boczku[/quote]

To jets prog element zamkniety nie ma do niego dostepu. Jedyny sposob to wybijak do zagniecen i szpachala. Prog jest o tyle naraznoy ze tam non stop pompuje woda i kamienie wiec na dlugo to moze nie wystarczyc. Najlepiej wymienic caly badz pol progu.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""TOFIK_6n2""]To jets prog element zamkniety nie ma do niego dostepu.[/quote]
albo jesteś gupi albo w 6n2 jest inaczej :grin:
U mnie normalnie po zdjęciu tylnego boczku jest wnęka do samego dołu progu i nawet korzystałem z tego dobrodziejstwa jak mi kiedyś lewarek wyjechał i zdobił wgniota od spodu
m
mikan10
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 24 kwie 2010, 11:51

Post autor: mikan10 »

Jeśli chcesz na szybko na zimę żeby tego rdza nie złapała to kup fluidol (tak wiem to do profili zamkniętych ale super działa tez na zewnątrz) i zapraw nim te fragmęciki gdzie nie ma lakieru (wcześniej odtłuść benzyna ekstrakcyjną) - ja tak robiłem przed zeszklą zima w corsie B i żadnego nalotu rdzy nie było po zimie a wystarczy przetrzeć szmatką nasączana benzyną i wrócisz do pierwotnego stanu - konserwuje tak tez fluidolem felgi stalowe. A tak na stałe to proponuje odtłuścić, zapedzelkowac podkladem i na to na drugi dzień położyć srebrny kolor w aso taka malenka tutka do zprawek jest za około 20zł - przy tej opcji rdza juz nie wyjdzie jeśli ci nie przeszkadza wygląd i to już będziesz miał na lata. Trzecia opcja to zabawa w próg nowy ale jeszcze nie widziałem lakiernika który umiałby dopasowac kolor srebrny w samochodzie tak żeby nie rzucało się w oczy...
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

[quote=""Borek""][quote=""TOFIK_6n2""]To jets prog element zamkniety nie ma do niego dostepu.[/quote]
albo jesteś gupi albo w 6n2 jest inaczej :grin:
U mnie normalnie po zdjęciu tylnego boczku jest wnęka do samego dołu progu i nawet korzystałem z tego dobrodziejstwa jak mi kiedyś lewarek wyjechał i zdobił wgniota od spodu[/quote]

to jest niemożliwe, miałem 6N i do progu po zdjęciu boczku nie miałem - jedynie do boku auta


a co do tematu tak jak wyzej, wypchnac, podprostowac ile sie da i szpachla....


a co do zabezpieczenia na zimę to nie baw się żeby to estetycznie wyglądało, kupuj srebrnego hammerite i zamaluj całość pędzlem - lakiernik sobie później z tym poradzi
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""m911""]to jest niemożliwe, miałem 6N i do progu po zdjęciu boczku nie miałem - jedynie do boku auta[/quote]
wydaje Ci sie, po zdjęciu boczku najpierw wyciągasz dużą gąbke, potem kawał styropianu(cięzko wyciągnąć ale sie da) i masz wolną przestrzeń do samego dołu progu
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""Borek""]wydaje Ci sie, po zdjęciu boczku najpierw wyciągasz dużą gąbke, potem kawał styropianu(cięzko wyciągnąć ale sie da) i masz wolną przestrzeń do samego dołu progu[/quote]
prawdę mówi :acute: warto rozebrać i zakonserwować od środka.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
k
kondzio91
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 29 cze 2010, 17:25

Post autor: kondzio91 »

Ludzie, jaka wymiana progu? Toż to zwykłe wgniecenie, nawet jeśli nie ma dostępu od środka to można to wyciągnąć takim narzędziem które zwie się młotek kinetyczny, minimalna warstwa szpachli, na to baranek tak jak w fabryce dali i sam próg pomalować, będzie jak nowe ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”