[6N] "Klatkowanie" wycieraczek przednich

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

[6N] "Klatkowanie" wycieraczek przednich

Post autor: xm55 »

Witajcie.

Wycieraczki na biegu pierwszym "pauza" ruszają się bardzo powoli, a czasami nawet "krótkimi skokami do przodu".
Na biegach wyższych chodzą bez problemu.

Zacierają się tulejki czy sterowanie zaczyna nawalać :?:

W tulejki i tak profilaktycznie nie zaszkodzi czymś psiknąć - od ramion wycieraków będzie dobrze czy trzeba od podszybia :?:

Z góry dziękówka za pomoc.

Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote=""xm55""]Witajcie.
Zacierają się tulejki czy sterowanie zaczyna nawalać :?:

W tulejki i tak profilaktycznie nie zaszkodzi czymś psiknąć - od ramion wycieraków będzie dobrze czy trzeba od podszybia :?:
[/quote]


Psiukanie bez rozbieranie NIC nie daje. Ani od ramion ani od podszybia. Szkoda smarowidła i złego samopoczucia.
Grupa VAG ma już tak z wycieraczkami, że niestety te sworznie zacierają się przez to, że materiał się utlenia.

Aby całość zrobić dobrze na długi czas to:

ściągasz ramiona wycieraczek
wyciągasz silnik z mechanizmem
rozbierasz tuleje i czyścisz do żywca
smarujesz dobrym smarem (polecam gęsty do łożysk np. Mobila)
składasz
cieszysz się elegancko pracującymi wycieraczkami


Akurat w polo trudu nie ma - myślę, że nie wprawiony lecz z zapleczem technicznym ogarniesz całość w około godzinę.

Pozdro i jak coś służę pomocą.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

kolega zapomnial dodac zebys sobie czyms zaznaczyl ulozenie ramion wycieraczek bo pozniej ci beda sie zatrzymywac w polowie szyby i wycierac auto poza szyba ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zaznaczyl ulozenie ramion wycieraczek
nie trzeba, normalnie montujesz wycieraczki poziomo w spoczynku i ma być.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

Można zaznaczyć - można ustawić bo wielkiej filozofii z tym nie ma.
Z drugiej strony jeśli można coś sobie ułatwić to dlaczego nie zrobić tego?
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

I wróciłem do świata wirtualnego... :yahoo:

Wielkie Dzięki za bardzo cenne rady.


W między czasie pojawił się temat http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=24558 o wycieraczkach chodzących na 3 biegu.

Otóż, zabrać się do roboty nie zabrałem - dopiero co powróciłem z wojaży.
W miedzy czasie jest podrobinie jak w tym drugim temacie - wycieraczki chwilę chodzą, po czym się zatrzymują i rozruch jest możliwy z trzeciego biegu - jak szybko chodzą, przełączam na niższe biegi i wycieraczki chodzą jak należy.

"Klatkowanie" w tej chwili raz jest a raz go niema - więc o co chodzi (nawet na biegu "pauza" :?:
Przekaźnik pada, czy może i przekaźnik i tulejki na ramionach :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Warto jeszcze zeszlifować trzpień z jednej strony . Więcej smaru wejdzie wtedy w tuleje
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

rozbieralem w swoim golfie caly mechanizm i powiem ze w srodku sa mosiecne tuleje a sam pret je st stalowy. DObrze pomyslana konstrukcja. Poroblemem jest natomiast oring w gornej czesci bo po latach eksploatacji sie wyciera i woda sie dosaje do srodka. Jak dobrze pamietam to srednica osi obrotu to 10 mm.
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

Ok, ale czy w tej chwili wycieraczki chodzą raz krótkimi skokami do przodu, a innym razem jakby nic im nie dolegało.
A co najgorsze po chwili działania następuje ich wyłącznie i start jest tylko możliwy z 3biegu - a po szybkim przełączaniu na niższy bieg działają jak należy (raz krócej a raz dłużej).

Co do konserwacji to planuje przy sobocie, ile czasu zarezerwować :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

jesli nie bedzi eproblemow z rozebraniem to mysle ze 2 godziny wystarza a jak beda problemy to trzeba bez nerwów powoli rozruszac, czyscic i psikac odrdzewiaczem.
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

polecam do roboty zabrać WD40 znacznie pomaga - sam miałem taki problem - wszystkie metalowe częsci obleciałem i działały jak nowe
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote=""m911""]polecam do roboty zabrać WD40 znacznie pomaga - sam miałem taki problem - wszystkie metalowe częsci obleciałem i działały jak nowe[/quote]

Ja stosuje penetrant, później do sucha a następnie oliwą w spreju.
WD40 jest ok, ale niestety nie smaruje :!:
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

wd40 to niewiadomo do czego jest; ani nie smaruje ani nie odrdzewia. Ja mam z pracy odrdzewiacz castrola. Super preparat. Z blaku laku mozna odrobine ropy z benzyna czy jakims rozpuszczalnikiem wymieszac i tez dobrze sie spisuje.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

czy gumy wycieraczek mają na sobie jakiś wyznacznik w którym kierunku je montować? czy to obojętne?
a
apq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 23 mar 2009, 11:56

Post autor: apq »

Zazwyczaj i tak są symetryczne więc nie ma różnicy w którą stroną założysz.
Obojętne :!:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”