Jeśli ja dobrze wiem, to są rozpuszczalniki...
Czyli uszczelki znajdujące się w samochodzie na pewno się ucieszą :butcher:.
Pozwolę sobie zacytować Wikipedię:
"Aceton jest powszechnie stosowanym rozpuszczalnikiem organicznym o dużej polarności. Rozpuszcza większość miękkich tworzyw sztucznych, lakiery, tłuszcze, oleje (nawet nagar silnikowy)."
Jeśli dobrze pamiętam ksylen jest jeszcze bardziej reaktywny...
Oczywiście związki te szybciej odparowują z benzyny co raczej nie ma znaczenia, ale nie wiem czy ich łańcuchy nie wiążą łatwiej wody...
I wg. mnie ostatni powód dla którego nie warto wierzyć w takie operacje to fakt, że elektronika silnika będzie szalała w bliżej nie określony sposób...
Te substancje spalają się zarówno całkowicie, ulegają półspalaniu i spalaniu niecałkowitemu... Czyli moim zdaniem silnik weźmie sobie więcej słabszego paliwa, a sonda lambda zbzikuje, że o szale w katalizatorze nie wspomnę...
Ale oczywiście dla potwierdzenia moich słów należało by to przetestować - choć ja sam nie będę próbował...
