Aceton i Ksylen

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Aceton i Ksylen

Post autor: marcin86 »

Witam
Dzis natrafilem na pewien filmik otoz. http://www.spryciarze.pl//zobacz/jak-zm ... cie-paliwa
Jak widac na filmie opisane jest zmniejszenie zuzycia paliwa. A jak to wplywa na zywotnosc silnika? Aceton jest w sumie powszechnie dostepny. Uzywa sie go z tego co wiem to do pozbycia sie wody z paliwa, podobny efekt daje zastosowanie denaturatu. Ale co to daje jak dolozymy do tego Ksylen. Z ta nazwa sie pierwszy raz spotykam, gdzie to dostac?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

dwa rozpuszczalniki, nie byłem z chemi orłem ale wydaje mi się ze musiały by poprawić kaloryczność paliwa żeby to coś dało
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

próbowałem kiedyś aceton do paliwa ale nic nie zaobserwowałem, właśnie aceton i ksylen delikatnie lepiej parują i mogą dodać troszkę powera do benzyny znaczy się podnieść kaloryczność, ale ja nie zauważyłem zmian w pracy silnika i spalaniu także czy jest sens??
trzeba by było zrobić jakie testy... kto na ochotnika :butcher: :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
ssssiwy
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 21 wrz 2010, 0:12
Lokalizacja: RSA / LU

Post autor: ssssiwy »

Mówi sie ogolnie ze stukaja zawory a to jest sprawka wybuchów spowodowanych zawartoscia izooktanu w paliwie czyli krótko mówiąc LO sa to liczby zalezne od silników 95,95,100 ON tez ma swoja liczbe oktanowa mniejsza niz benzyna, po któtce zeby podniesc liczbe oktanowa dawniej dodawało sie zwiazków zawierajacych Pb w paliwie ale w 90' latach przestano uzywac takowych zastapiono je innymi i teraz moim zdaniem, Aceton jako jeden z lepszych rozpuszczalników organicznych zmniejsza liczbe oktanowa co wpływa na zywotnosc silnika. Nie mówie na 100% bo nie chce mi sie do notatek zagladac hehe :grin:
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

A slyszal ktorys z was o tym Ksylenie, gdzie to dostac? Osobiscie bym zrobil eksperyment, jeden bak nie zaszkodzi silnikow.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Ksylen można kupić np. w Praktikerze (widziałem u mnie w Olsztynie) i pewnie w innych marketach tego typu na dziale z lakierami itp chemią. 0,5l butelka kosztuje w okolicach 5-6zł z tego co pamiętam.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Panowie, dzis sie za do wziolem, wiem troche czasu na to zeszlo. Znalazlem Ksylen i Aceton w Leroy Merlin. W cenie po 7.15. Zobaczymy efekty. Narazie mam pol baku, nie wiem kiedy bede tankowac w najblizszym czasie. Bedzie to na pewno pelny bak, zobaczymy ile przejade.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Jeśli ja dobrze wiem, to są rozpuszczalniki...

Czyli uszczelki znajdujące się w samochodzie na pewno się ucieszą :butcher:.
Pozwolę sobie zacytować Wikipedię:
"Aceton jest powszechnie stosowanym rozpuszczalnikiem organicznym o dużej polarności. Rozpuszcza większość miękkich tworzyw sztucznych, lakiery, tłuszcze, oleje (nawet nagar silnikowy)."

Jeśli dobrze pamiętam ksylen jest jeszcze bardziej reaktywny...

Oczywiście związki te szybciej odparowują z benzyny co raczej nie ma znaczenia, ale nie wiem czy ich łańcuchy nie wiążą łatwiej wody...

I wg. mnie ostatni powód dla którego nie warto wierzyć w takie operacje to fakt, że elektronika silnika będzie szalała w bliżej nie określony sposób...

Te substancje spalają się zarówno całkowicie, ulegają półspalaniu i spalaniu niecałkowitemu... Czyli moim zdaniem silnik weźmie sobie więcej słabszego paliwa, a sonda lambda zbzikuje, że o szale w katalizatorze nie wspomnę...

Ale oczywiście dla potwierdzenia moich słów należało by to przetestować - choć ja sam nie będę próbował... :grin:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

lambdzie napewno nic nie bedzie. Ona sprawdza tylko ilosc tleny( czujnik tlenu) i koryguje nieco dawke paliwa do powietrza. Wydaje mi sie ze podobny efekt bedzie co dodawanie spirytusu. Te alkohole poprostu w swoich łańcuchach maja duzo tlenu oraz stosunkowo duza kalorycznsc ( biorac poduwage wlasnie ilosc tlenu jaka jest potrzebna do spalenia podobnej ilosci paliwa tradycyjnego oraz wlasnie alkoholu) Dzieki temu mamy nieco wiecej KM pod maska bo jest to swego rodzaju wiewksze zaopatrzenie silnika w tlen a co za tym idzie i mozna wiecej podlac paliwa no i mamy wiecej KM.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Duzo czytalem o tym, ludzie ktorzy sie temu sprzeciwiaja to najczesciej nie maja zielonego pojecia o tym. I ze skoro jest to "nowosc" to nie beda ryzykowac. Ja zaryzykuje, podobno jest to proceder czesto stosowany przez obywateli Ameryki polnocnej. Tak jak pisalem wleje po 50ml tych specyfikow na pelny bak paliwa, zobaczymy co sie bedzie dzialo. Jestem dobrej mysli, jesli przejade na baku wiecej niz 50-80km to mysle ze warto.
Czyli uszczelki znajdujące się w samochodzie na pewno się ucieszą :butcher:.
A powiedz mi w ktorych miejscach w samochodzie paliwo ma dostep do uszczelek. Palio to tez zwiazek weglowodorowy, co za tym idzie wszelkie uszczelki z ktorymi na stycznosc sa na nie odporne. A Ksylen jak i Aceton to weglowodory.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

50 ml to kropla w morzu. Trzeba wlac wiecej duzo wiecej. ja robilem testy jazdy na spirytusie. Czuć roznice znaczną.
Awatar użytkownika
waglik
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 608
Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:50
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska,Tarnów

Post autor: waglik »

Wlałeś czysty spirol 95 % ? Jak możesz napisz jaka różnica, widze mamy oby dwa diesle to też skorzystam jutro będę w sklepie to kupie 200 ml i wleje zobaczymy co tam sie pokaze :grin: o ile nie zapomne.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Spiryt lalem do beny jak mialem ( 1.4 megane) Roznica kolosalna na plus oczewiscie. Mielismy na uczelni takie rozwazania itp. Zreszta jak sie mialo walkowane o rowoju ukladow wtryskowych tyle to juz mnie to nie rusza takie gadanie. W dieslu spiryt nic nie poprawi a jedynie pogorszy to tak jak lanie beny do diesla- nie poprawi mocy i ja osobiscie dodaje troszke nbeny do diesla w celach łatwiejszego odpalania i ze byc nie wytrącała sie parafina. Do disela to tylko mozna dodac srodki podnoszace liczbe cetanowa- zwiekszajaca zdolnosc do samozaplonu.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Dobrze, więc testujcie ten aceton i ksylem a 5 0ml w pełen bak to raczej nie test - szybciej to odparuje niż wypalisz to ale spoko, Twoja decyzja. Uszczelki mamy choćby na wyjściu z baku przewodów...

I jak robisz krótkie trasy to benzyna miesza się z olejem silnikowym zmieniając w nieznany sposób jego właściwości...

Ja Cie nie atakuje i nie uważam Twojego pomysłu za jakiś głupi czy niedorzeczny, wręcz przeciwnie!

Rafinerie zarabiają na nas miliony złotych i jeśli ludzie dolewaliby czegoś co poprawia właściwości paliwa to notowaliby straty, dlatego za wszelką cenę chcą nas zniechęcić do takiego eksperymentowania...

Marcin86 z chęcią za Twoje kolejne 1k kilometrów usłyszę że jeździ Ci się lepiej i taniej!

A co do tego spirytusu to w jakich proporcjach go dolewałeś?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

uszczelkom to raczje nic nie bedzie- tak mi sie wydaje.
Co do proporcji to popoorstu podpialem uklad tak ze ciaglo sam spiryt- taki test robilem jak by to bylo na tego typu paliwie. Wiadomo u ruskich to spiryt chyba tanszy za litr jak paliwo na stacji unas wiec tylko tankowac jak sie mieszka gdzie spod granica wschodnią.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”