Zakupując kilka tygodni temu moją żółtą polówkę sprzedający (komis) zapewniał mnie, że samochód posiada elektrycznie podgrzewaną przednią szybę. Co prawda nie jak w fordach na drutach (co jest dla mnie poronionym pomysłem bo ja je widzę podczas jazdy) ale przez coś na kształt suchego webasto lub farelki.
Jako że sprzedawcy dużo mogą mówić postanowiłem to sprawdzić. I rzeczywiście w ASO kolega rzucił mi 4 stronami A4 z wyposażeniem i było na niej: (sory ale z pamięci a mój langłydż jest średni) front windshild electric heating.
Pozostaje pytanie: jak to badziewie włączyć. Nie ma klawisza, instrukcję mam po germańsku więc równie dobrze mogłaby być po chińsku. W skanie jakiejś polskiej nie znalazłem słowa na temat tego ustrojstwa. Może musiałbym poszukać innego wydania, nie wiem.
Czy ktoś się orientuje jak to się załącza? Pewnie jakoś automatycznie ale czy nie muszą być spełnione jakies warunki jak np w obiegu zamkniętym?
Znalazłem coś na forum pasata ale tam to się załączało przez klepnięcie klawisza na clikatroniku a ja mam climatic.
Szukajka nic mądrego mi nie przyniosła proszę więc Was o pomoc.
Zapewne mówisz o czymś takim http://allegro.pl/nagrzewnica-elektrycz ... 98049.html
czyli nagrzewnica elektryczna. Nie wiem jaki masz silnik ale one były montowane przede wszystkim w dieslach. Aby ją włączyć trzeba w climaticu włączyć przycisk klimatyzacji i ustawić ciepłe powietrze ,a w climatroniku bodajże musi być tylko wyłączony tryb eco. W necie można znaleźć zeszyty szkoleniowe VW i tam jest dokładniej opisana zasada działania. Z tego co pamiętam to ona działa aż silnik nie osiągnie 75stC i komputer ma nad nią całkowitą kontrolę jeżeli będzie zbyt duży pobór energii to obcina jej zasilanie do 75%, 50%, 25% lub wyłączy w zależności od potrzeb.
Na pewno takie rozwiązanie jest lepsze od starych podgrzewaczy płynu chłodzącego na świecach żarowych. W mojej Polówce działa ten bajer średnio. Trzeba by kiedyś się pobawić i pomierzyć prąd czy czasem komputer nie zmniejsza napięcia ,a może u mnie już jest trochę przepalone .
Taki bajer mam w passacie kilka sekund po odpaleniu słychać wyraźne pyknięcie w przekaźnikach i z kratek nawiewu zaczyna po kilkunastu sekundach lecieć cieplejsze odczuwalne powietrze przy minusowych temperaturach szału nie ma ale szyba odmraża się zdecydowanie szybciej niż np w polo. Gdzieś wyczytałem, że temperaturę muszę mieć na HI i nie może być na ECON.
możliwe żeby w 6n2 to było , też słyszę pracę jakiegoś przekaźnika zaraz po odpaleniu, kilka razy się włącza i wyłącza, potem przestaje, wiem na pewno że w Lupo 1,4TDI było
Czy jest to można się dowiedzieć po kodach wyposażenia. Nie koniecznie z wlepki ale z ASO. Bo u mnie na wlepce jest niewiele a z ASO dostałem kilka stron. Kod tto chyba 7G6 ale pewny nie jestem. Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzić.
Klima w AUTO i może być ECO + włączenie nawiewu na przednią szybę - nie trzeba ustawiać max temperatury (ja mam zwykle 22st w zimie) i grzałka elektryczna ogrzewa powietrze.
Odgrzeje kotleta, ale tylko ten temat mi wyskoczył szukajac elektrycznej nagrzewnicy.
Mam 6N2 1.4tdi i w nim jest ta elektryczna nagrzewnica. Wyciagalem dzis nagrzewnice ta zwykla bo mi ciekla i patrze przed nia siedzi ta elektryczna az sie troche zdziwilem, bo bede dokladal dogrzewanie na swiecach zarowych troche niepotrzebnie teraz, ale kit.
Mam klime manualna i pytanko, czy aby ta elektryczna nagrzewnice wlaczyc trzeba dac pokretlo na szybe i drugie na max cieplo, plus wlaczyc guzik AC klimatyzacji?
Dzieki, kurcze zapomnialem ze tu pytalem. Dzis rano kolega sprawdzal itak w 6n2, cieplo na max, pokretlo na szybe i wlaczyc AC to po okolo 30sek lecialo cieple powietrze.
To jest jak ktos ma manualna klime;) Ja sprawdzic u siebie nie moge bo dopiero dzis wstawilem nagrzewnice, a przy okazji dolozylem kruciec ze swiecami zarowymi ktore beda podgrzewaly plyn chlodzacy:)
Marioo, może być tak, że zamieniłeś siekierkę na kijek.
Nagrzewnica jest sterowana w zależności od zasobności w prąd. Jeśli jest zbyt duży pobór auta to nie odpali stage II.
Ogólnie nie pamiętam dokładnie ale brałem to na słuch. Słychać jak przekaźniki sterują pracą tej nagrzewnicy. Z tego co pamiętam to AC nie musi być włączone. Musi być pokrętło na ciepło. Tera trochę jest za ciepło aby sprawdzić na 100 procent.
Jak zloze autko to obadam, bo wlasnie interesuje mnie czy AC ma byc wlaczone czy nie.
Ze ECU tym elektrycznym dogrzewaniem steruje w zaleznosci od obciazenia to wiem. Ale to dogrzewanie to tylko i wylacznie da cieplo na szybe. Dolozylem jeszcze dogrzewacz jak kiedys montowali na krućcu wodnym na swiece zarowe, bo bym chcial aby silnik szybciej w zime zlapal ciepla, bo i pare km tylko bedzie czasem jezdzil to mi go szkoda zimnego gasic.
Nie pamietam teraz dokladnie, ale w blokach silnika jest sterowanie dwustopniowe low i high, jak to bylo na swiece zarowe, ze zalaczalo albo ktoras swieczke, albo wsio.
Mam deche rozebrana to popatrze po przewodach pod ktory przekaznik ida, bo jeszcze przekaznik od szyb bede dokladal:)