[6N] Adaptacja przepustnicy silnik AEE

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

[6N] Adaptacja przepustnicy silnik AEE

Post autor: JarekF »

Ja już nie mam siły ze swoją przepustnicą ...

Bawiłem się już prgramem Polski Vag 2.5 ale ten łączy się u mnie ze wszystkim tylko nie z silnikiem więc odpuszczam sobie...

Vag Com: wg. tej instukcji http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

No to tak ... Podłączyłem właśnie na szybkiego pod pracą do kompa ... Wyszły mi takie błędy które oczywiście skasowałem ;) ... Wiem, że temp. nie była taka jak potrzeba ale wstępnie tylko sprawdzałem co się dzieje z autem ... No i ustawiając 001 (098 też juz spróbowałem) nic, ciągle w lewym górnym rogu napis próbkowanie, wartość 2.2 - 2.3 i kręcąca się kreska. Dwie próby nic nie dały. Nie ma żadnego komunikatu na temat, że adpatacja trwa.
Teraz pytanie: Czy przepustnicę naprawdę słychać jak się ustawia? Może to próbkowanie (nie znika nawet po minucie) coś znaczy? nie wiem już ....
Bynajmniej nic nie pomaga, obr. mam ciągle w zakresie 900-1100 zależnie od humoru auta. Nie denerwuje mnie to aż tak bardzo (wczoraj robiłem adaptację w golfie mk IV bo miał non stop 2tys) ale coś mam takie przeczucie, ze przepustnica do wymiany ... Albo ten zakichany sterownik bo podczas łączenia przez Polski Vag łączy i traci w momencie połączenie ...

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Przepustnicę słychać jak się ustawia, trwa to dosłownie nie dłużej niż 2 sekundy,
Kolego weź spróbuj to samo zrobić programem w innej wersji u mnie np. działa VAGCOM w wersji 311.2 większość ludzi poleca te wersję, procedura taka sama wchodzisz w silnik, potem bloki pomiarowe, zmieniasz na ustawienia podstawowe i kanał 098 i powinno działać. Pokaże się ADP RUN, i za chwilę ADP OK i zrobione.
Miałem taki sam objaw jak kiedyś używałem innych wersji Vaga,

Jeszcze jedno, jeśli tracisz połączenie to możliwe, że twój kabel nie łączy, ja już swój rozbierałem kilka razy, aż w końcu musiałem jeszcze raz wszystko lutować bo było tak na sermater zrobione, kabel nieorginalny jakiś z allegro za 60 zł.
Jeszcze jedno co powinieneś zrobić to ustawić Latency Timer na wartość 1.
http://www.wrzucaj.com/355868
civic r18a2/407 1,6 HDi
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

Polski Vag nie łączy cię dlatego ze prawdopodobnie masz sterownik MagnetoMarelli a PV nie łączy się z tym jednym sterownikiem, wiem bo tez mam AEE i sterownik MM.
adaptowałęm przepustnice vagcomem 311 i nie było problemu.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""JarekF""]Teraz pytanie: Czy przepustnicę naprawdę słychać jak się ustawia?[/quote]
Przedewszystkim to widać. Ja robilem adaptacje tym:
http://allegro.pl/item616100938_najleps ... olski.html
Jak sciagasz filtr powietrza i masz przepustnice na wierzchu to przy adpatacji widac ze ta ruchoma "klapa" w przepustnicy przesuwa sie na max i zalicza po drodze ze 2 czy 3 polozenia pośrednie. Wszystko trwa ok. 2 -3 sekundy
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Coś mam przeczucie, że skończy się na wymianie przepustnicy ... Zero reakcji na Vag, zero reakcji na odpięcie wtyczki od silniczka krokowego, nic ... Zdemontowałem, wyczyściłem i nadal 1150 obr./min ...
A co do samego czyszczenia to wiem tylko, że w tym silniku nie ma sensu ściągania przepusnicy bo gardziel ma długość ok 10 cm, jest idealnie prosta i wszędzie dojdzie się palcem. Cały syf leży w kolektorze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”