Stawianie 6n-ki na nogi (centralny, dach, zamki)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ek7
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2010, 23:37
Lokalizacja: DW

Stawianie 6n-ki na nogi (centralny, dach, zamki)

Post autor: ek7 »

Witam Was forumowicze. Nareszcie mam swoją upragnioną polóweczkę. Kupiłem autko szczególnie patrząc na jego stan zawieszenia, silnika, blach i czy nie było bite a poza tym zależało mi na wersji Open Air dlatego też jechałem kawał drogi po nią. Odwiedziłem przed kupnem Stację kontroli pojazdów i od dwóch dni pichcę swoje autko. Autko jest sprawne technicznie ale trzeba trochę przy nim posiedzieć. Jestem właśnie w czasie przekopywania forum i google w poszukiwaniu odpowiedzi ale też założę temat gdyby dla kogoś nie było problemu mi odpowiedzieć a więc:

1) Zamek centralny- niestety nie działa do końca. Gdy zamykam auto kluczykiem on reaguje- zamyka wszystkie drzwi, wlew też lecz nie wyłącza się pompka powietrza. Cały czas burczy, po minucie przestaje na ok.20 sekund potem znów zaczyna. Tak samo jest z otwieraniem. Drzwi zostają otworzone lecz pompka cały czas pompuje. Myślę że to mogą być może jakieś czujniki? Spotkał się ktoś z Was z czymś takim? Co to jest?

2)Dach otwierany- jest to wersja Open Air lecz niestety nie mogę się nią cieszyć jeszcze. Dach najprawdopodobniej przeciekał bo na podsufitówce widać gdzieniegdzie ślady- małe ale są. Niestety poprzedni właściciel naprawiał całe auto taśmą i śrubkami.. dach został po prostu chamsko zaklejony silikonem :!: Materiał za to jest w stanie bardzo dobrym- zero pęknięć, przetarć itp. Silniczek działa. Zamierzam się tym bawić- rozklejać itd. czy w razie problemu, na forum są użytkownicy tej wersji aby mogli mi ewentualnie pomóc?

3) Zamki w drzwiach i klapie bagażnika- są niesprawne. Kluczyk zupełnie się nie przekręca. Może to być związane z centralnym i jego problemami. Jak wygląda wymiana takich zamków?

Póki co zostawiam tyle pytań. Gdybym miał z czymś problem jeszcze będę pisał. Z góry dzięki bardzo za odpowiedzi a temat w 'naszych furach' założę gdy uporam się z tym daszkiem :) PozdraVWiam ! :D
Obrazek
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

1) - Związku z tym ze to pneumatyczny zamek na 99% jest nieszczelność w układzie, nie wiem czy ktoś czasem nie wspominał ze ten zamek przy wlewie lubi sie rozszczelnić, albo jego okolice.. juz nie pamiętam. Dość czasochłonny problem...
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""ek7""]czy w razie problemu, na forum są użytkownicy tej wersji aby mogli mi ewentualnie pomóc? [/quote]
Są i na pewno pomogą.
[quote=""ek7""]Zamki w drzwiach i klapie bagażnika- są niesprawne. Kluczyk zupełnie się nie przekręca. Może to być związane z centralnym i jego problemami. Jak wygląda wymiana takich zamków? [/quote]
Nie wiem jak z drzwiami, bo z tym się nie bawiłem jeszcze, ale z klapą trochę roboty jest. Z którego rocznika masz Polo?? Bo zamki w klapie się różnią.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

AD:
1. Było
2, Było
3. Było :)
a poważnie, to na wszystkei te pytania jest odpowiedż na forum, naprawdę.
1. Układ ma gdzies nieszczelność stąd pompowanie ponad normę. Trzeba poszukać gdzie.
2. Dach open air ma kilka osób w klubie. np. dumle, natkastella (jak dobrze pamiętam).
3. Zamki trzeba wyjąć, porządnie wyczyścić i nasmarować i będą działać. No chyba że są tak zapuszczone że już ich nie uratujesz.
[quote=""JuStIcE""]Nie wiem jak z drzwiami, bo z tym się nie bawiłem jeszcze, ale z klapą trochę roboty jest. Z którego rocznika masz Polo?? Bo zamki w klapie się różnią.[/quote]
Po pierwsze Bartku, nie jest tak dużo roboty. Nies strasz chłopaka bo się podłamie :P Po drugie, nie różnią się zbytnio zamki przed i po liftowe. obie wersje montuje się tak samo.
Awatar użytkownika
ek7
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2010, 23:37
Lokalizacja: DW

Post autor: ek7 »

dzięki Archeo za pierwszą podpowiedź. na słuch usłyszałem że syczy mi w drzwiach kierowcy. po rozłożeniu drzwi szok- cały mechanizm pneumatyczny wyłamany. na razie prowizorycznie jest rurka zatkana i oszukuje pompkę i wszystko jakoś działa. czeka mnie kupno tego mechanizmu.

wiem czaja dlatego napisałem że sam szukam ale gdyby ktoś mi podpowiedział to będę wdzięczny :) wymiany się nie boję bo wiele osób się bało tego dachu a ja podjąłem próbę :) teraz święta, majówka, wakacje więc mam czas na dłubanie :)

[quote=""JuStIcE""]Nie wiem jak z drzwiami, bo z tym się nie bawiłem jeszcze, ale z klapą trochę roboty jest. Z którego rocznika masz Polo?? Bo zamki w klapie się różnią.[/quote]
96r. ogólnie zameczek jest odrapany przyrdzewiały więc idzie do wymiany.

póki co dziękówa :)
Obrazek
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

nieszczelność masz najprawdopodobniej na gumce w rygielku klapki wlewu paliwa,jak zamykasz to posluchaj czy tam nie syczy,jesli tak gumka do zmiany i wszystko bedzie dzialalo.niestety w serwisie mozesz kupic zaly zaworek z gumka zq ok 120zl lub poszukac na szrotach i zawoek z uzywana gumka za +- 20zl.zobacz u mnie w temacie o co chodzi bo to wymienialem
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Piotrek, u mnie było trochę :D Też się nie obracał wcale, ale dałem radę. Samo wyjęcie zamka to jedno, ale sprawienie, żeby wkładka działała to całkiem co innego :D Mi się udało moją zreanimować, co proste nie było :P I jest różnica we wkładkach. Wyjmowanie to jedno, reanimacja to drugie :)

ek7
Ja polecam najpierw próbę reanimacji wkładki :) Jeżeli wymienisz cały zamek, to będziesz musiał używać drugiego kluczyka tylko do zamykania klapy.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""ek7""]96r. ogólnie zameczek jest odrapany przyrdzewiały więc idzie do wymiany[/quote]
wystarczy że dorwiesz samą wkładkę. ale jak dorwiesz cały mechanizm to tez bedzie git. ale to niezle cenią na necie.
[quote=""JuStIcE""]Jeżeli wymienisz cały zamek, to będziesz musiał używać drugiego kluczyka tylko do zamykania klapy[/quote]
Podjedzie z wkladką do gościa który dorabia klucze i dopasuje wkladkę pod dany kluczyk :P
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ek7
zanim pierwszy raz otworzysz dach po długim nieotwieraniu dobrze go czymś nasączyć aby stał się elastyczny - ja popełniłem ten błąd i otworzyłem go takim jaki był, zaczął pękać niemiłosiernie
niestety nie podam Ci żadnego specyfiku, musisz sam coś ciekawego znaleźć do konserwacji dachu (nie mówię tu o impregnacji, tylko konserwacji dachu z PVC)

i trochę dziwne jest, że skoro wszystko działało to ktoś zakleił... byłbym bardzo ostrożny z tym dachem bo możesz sobie biedy narobić
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Małe OT:

Znacie jakiś warsztat, najlepiej na pomorzu, który uszyje taki daszek?

Mam golfa mk2 z 83 roku z takim dachem. Do tego jest w kolorze nadwozia czyli białym i chciałbym aby taki pozostał. Dach już nie jest w najlepszym stanie ale nie cieknie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”