[Classic] spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Classic] spalanie

Post autor: kuzma »

spalanie mam nie zadowalajace dla mnie.... polowa ziornika i 210 kilometrow zroione... to jest norma czy cos nie tak ...co moze byc przyczyna co mam wymienic ...obroty sa stale nie skacza swiece były wymienione rok temu 16k kilometrow przepustnica czyszczona niedawno... prosze o pomoc ...silnik mam 1.4 APQ ...
Awatar użytkownika
klon
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: klon »

Sprawdź termostat, na forum problem spalania był często poruszany. Poza tym jak zmierzyłeś, że pół zbiornika i 210km? Jeśli tylko patrząc na kontrolkę, to polecam sprawdzić w inny sposób(coś w rodzaju motostatu, lub własnoręczne notatki z tankowań i przebiegu), bo wskaźnik paliwa sporo przekłamuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

czujnik temperatury wymieniony byl niedawno silnik sie nagrzewa szyko ...podejrzewam sonde lamda mysle ze nie byla wymieniona od nowego
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wszystko na sondę wskazuje tak jak sugerują wszyscy, przy padniętej sondzie silnik potrafi spalić grubo ponad 10 litrów na 100 km.
Jeśli o sondę chodzi to:
Podepnij się pod VAGa albo do elektromechanika jedź niech sprawdzi amplitudę sondy multimetrem czy oscyloskopem,
jeśli padaka to do wymiany, koszt: od 90-200 zł za sondę,
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
michał25
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 298
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:59
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: michał25 »

faktycznie masz cos nie tak bo ja na polowie zbiornika robie 350 km i zaswiece mi sie kontrolka a nie jade zadnych długich tras tylko cały czas miasto a mam ten sam silnik co ty musisz cos z tym zrobic ale pierwsze co bym sprawdził to sonda
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

no jak na 1.4 to smoka masz :grin:

[quote=""kuzma""]mysle ze nie byla wymieniona od nowego[/quote]

skoro srawna była to po co ja wymieniac
podjedz na vaga i bedziesz miał pewnosc ze to sonda badz nie
jestes z bydz wiec podbij do mnie to podłaczymy vaga i bedzie wszystko wiadomo ;)
jestem codzinnnie w CB :D
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

[quote=""Goozik""]jestes z bydz wiec podbij do mnie to podłaczymy vaga i bedzie wszystko wiadomo ;)[/quote]
tak jestem ale teraz mam z 2000 kl do domu :D mysle o wymianie sady bez sprawdzania bo wolaja tu 30euro za podlaczenie a sonda kosztuje 105 euro jak juz wymienie to napisze ....mam jedno polo na oku co idzie na zlom i widzialem ze mialo wymieniana sonde
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w IRL zarabiasz mniej więcej 4 razy więcej niż w PL minimalna stawka za godzinę to bodajże 8.12 Euro, także to 100 euro to chyba nie jest wielki wydatek? :beach: :scratch: , no chyba że zjeżdżasz do PL wkrótce to opłaci się lepiej w PL to zrobić,
tyle że 2000 km z takim spalaniem to też nie biznes ;-)
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
tranceman
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:05

Post autor: tranceman »

a wie ktos z was w jakiej grupie i jak dokladnie sprawdzic sonde vagiem ??

aha i dodam ze na wyspach leje sie tylko 95 oktanow a o 98 to nie wiem czy oni slyszeli wogole wiec i spalanie bedzie wieksze ;)

ja mam 1.4 classic AEX i mi spala srednio ok 8litrow przy jezdzie mieszanej a na trasie ok 7 - nie wiem czy dobrze czy to zle ale nie jest najgorzej ;D
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

sprawdziłem spalanie mojego autka i wynosi 9.2l/100km w tym trasa 140km myślę że to za wiele jak na 1.4 APQ wiec czy to może być przyczyna sondy lamda czy wymiana coś zmieni będzie mniej palić obroty biegu jałowego są niskie około 700/minute po odłączeniu wtyczki od sady nic się nie zmienia ....jakieś sugestie ....wymieniony był czujnik temperatury jak pisałem wyżej i czyszczona przepustnica ....
j
jurekn
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:59

Post autor: jurekn »

Zobacz złącze sondy potrafią zaśniedzieć styki szczególnie te od podgrzewania sondy.
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

i tak .. podlaczylem autko do VAG u kolegi w salonie SEATA i nie pokazalo żadnych błędów ..czy jest możliwe aby sonda byla walnieta a nie wyskakiwaly bledy ..ktos mi mówił ze miał taki przypadek jak zakladal LPG ...VAG pokazwal ze sonda ok a obroty szalały po wymianie sondy na nową wszystko jak nowe ...
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

najlepiej jakbys mogł podmienic i zobaczyc bo mino ze błedow nie wykazuje moze byc uszkodzona :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”