Płyn do wspomagania kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
makskey
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:03

Płyn do wspomagania kierownicy

Post autor: makskey »

mam pytanie, ubywa mi płynu od wspomagania,w tym zbiorniczku jest już na dnie, chciałem dokupić ale nie wiem czy zielony czy czerwony (auto jest z końca 1994 roku). Wziąłem strzykawkę i nabrałem trochę i płyn jest ewidentnie żółty, bez żadnego odcienia w stronę czerwonego lub zielonego, co zrobić?
Awatar użytkownika
Kasko87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 28 mar 2009, 18:09
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: Kasko87 »

Ja u siebie mam czerwony i wszystko działa ale gdzieś czytałem ze musi być zielony.. Dlaczego???

Edit:

W ogóle gdy kupowałem w sklepie sprzedawca zapytał czy chce zielony czy czerwony ;) Odpowiedziałem ze nie wiem jaki był i jaki ma być a on ze jeśli jest czarna nakrętka zbiorniczka to czerwony jeśli zielona to zielony :niewiem:
Ostatnio zmieniony 24 maja 2009, 10:50 przez Kasko87, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""makskey""]co zrobić?[/quote]

Kupić butlę oryginalnego płynu :good: FEBI M6162
http://allegro.pl/item641036809_olej_pl ... al_vw.html
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

U siebie mam czerwony - dokładnie ATF fordowski - spełnia zadnie w 100% :-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""norekuk""]U siebie mam czerwony ATF [/quote]

ja tez zalałem nowym atf-em jak zminiałem silnik..
tyle ze u mnie był od poczatku jak kupiłem auto czerwony ;)
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Jak Ci cieknie pompa wlej Prestone z uszczelniaczem.
m
makskey
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:03

Post autor: makskey »

[quote=""kln""]Jak Ci cieknie pompa wlej Prestone z uszczelniaczem.[/quote] dzięki za podpowiedzi, pompa raczej nie przecieka, leje się na łączeniach przewodów, będę musiał dokręcić opaski lub dać nowe
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

chyba że przyrdzewiały złącza pomiędzy przewodami metalowymi a wężami - wtedy czeka cię wymiana całych przewodów :blush2:
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
m
makskey
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:03

Post autor: makskey »

[quote=""Kasko87""]Ja u siebie mam czerwony i wszystko działa ale gdzieś czytałem ze musi być zielony.. Dlaczego???

Edit:

W ogóle gdy kupowałem w sklepie sprzedawca zapytał czy chce zielony czy czerwony ;) Odpowiedziałem ze nie wiem jaki był i jaki ma być a on ze jeśli jest czarna nakrętka zbiorniczka to czerwony jeśli zielona to zielony :niewiem:[/quote]
no to trochę do d.. bo kupiłem na allegro febi zielony (innego zresztą nie ma) a mam czarną zakrętkę. dolać czy wymienić cały?, czy 1 litr wystarczy i jak to zrobić, ściągnąć wężyk przy pompie jeżeli już?
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Litr wytaczy napewno. Chyba na pompie najlepiej. Chyba, że przy maglownicy, ale nie jestem pewien

A co do tych nakrękach na zbiorniczkach - to by się zgazało i tak do końca 95 były czarne, od 96 zielone i tak samo jest z płynem w środku. To tylko takie moje wnioski wyciągnęte na podstawie oglądanych polówek :niewiem:
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

odkrec waz od pompy najlatwiej i najszybciej a caly plyn zleci ,nie pamietam dokladnie ile wchodzi ale jeszcze zostanie troche w bance ;)
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

Wzmagałem się niedawno z podobnym problemem. Auto trafiło do mnie bez jakiejkolwiek dokumentacji względem użytych płynów eksploatacyjnych. Płynu od wspomagania również brakowało. Sprzedawca (ze sklepu) polecił mi płyn Maxxus zhs servo (płyn dopuszczony i z atestem od VW). Płyn ten jest barwy zielonej (coś jak R3) i kosztował ok 47 pln.
Zanim uzupełniłem płyn w samochodzie, zrobiłem mały test na "przegryzanie". Zmieszałem w strzykawce niewielką ilość płynu zassanego z układu wspomagania z nowym specyfikiem.
Test zakończył się pozytywnie, oba płyny połączyły się bez problemu i nie zmieniły swoich właściwości podczas podgrzewania, schładzania oraz próby czasowej.
Nadmienię iż płyn zassany ze zbiorniczka od wspomagania miał barwę słomkową, lekko brązowawą.

PS. Niektóre VW miały układ wspomagania zalany płynem czerwonym, jednak kolor tego płynu jest intensywnie czerwony i nie sposób go pomylić.

Pozdro
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
m
makskey
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:03

Post autor: makskey »

[quote=""booster29""]....Nadmienię iż płyn zassany ze zbiorniczka od wspomagania miał barwę słomkową, lekko brązowawą.

PS. Niektóre VW miały układ wspomagania zalany płynem czerwonym, jednak kolor tego płynu jest intensywnie czerwony i nie sposób go pomylić.

Pozdro[/quote]

dziś wymieniłem płyn na nowy (zielony), stary zlałem ściągając wąż przy pompie, weszło ok. 600 ml nowego płynu, a więc pozostało 200 ml starego ( wg instrukcji mieści się 800 ml). Raczej na pewno był tam płyn czerwony tylko ze starości zrobił się słomkowo-brązowy, na razie nie widać niczego niepokojącego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”