[9n3] Światła dzienne, DRL

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
donlukasz
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:32
Lokalizacja: Bydgoszcz City

[9n3] Światła dzienne, DRL

Post autor: donlukasz »

Nazwa czynności: Montaż światel dziennych LED w miejsce halogenów
Model samochodu: Polo 9n3
Rocznik: 2006

Potrzebne materiały:
-atrapy w zderzaku z otworem na halogen
-światła dzienne LED firmy NSSC model 510HP
-blacha nierdzewna lub ocynkowana
-narzędzia: śrubokręt, norzyce do blachy lub kątówka
,wiertarka, wiertła 5 i 6 mm, wkrety, zipy, lutownica, silikon

Przewidywany koszt:
-atrapy, dwie sztuki -25zł
- światła 510 hp -169zł

Moim celem montażu świateł dziennych jest zmniejszenie zuzycia paliwa i zwiekszenie wygody z powodu niekonieczności włączania świateł mijania.

Obrazek


Światła w zestawie mają średnicę 70mm, dodatkowo można założyć na nie dwa różne pierścienie i zwiększyć średnicę do 80mm lub 90mm.
Światła wykonane są solidnie i estetycznie. Przejścia przewodów przez obudowe sa uszczelnione, wtyczki także ale wejścia przewodów do wtyczek i gniazd należałoby doszczelnić silikonem.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
B
Booster
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 28 kwie 2011, 7:42

Post autor: Booster »

montowałem identyczny zestaw jak ty i szczerze nikomu nie polecam zrobiłem 13000 km i diody zaczęły się wypalać teraz mam 21 przejechane na nich i świeci tylko jedna z ośmiu
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

Ja wymyśliłem coś innego, dużo mniej inwazyjnego.
Jako, że nigdy nie widziałem wielkiego sensu korzystania z halogenów, poza tym częstotliwość ich używania jest na tyle mała, że można by z nich zrobić jakiś większy pożytek :grin: ...i tak powstała genialna myśl prze-adaptowania halogenów na światła dzienne.

Co będzie nam potrzebne?
No przede wszystkim "żarówki" ledowe. Po zapoznaniu się z rodzajem żarówek (HB4 - swoją drogą dziwna ta żarówka - taka bardzo vw-owa :roll: ) zamówiłem dwie sztuki na diodach mocy 3W.

Wiadomo nie od dziś, że nie można włączyć samych halogenów, muszą świecić się chociażby postojówki, no więc trzeba coś z tym zrobić - pierwsza myśl - przekaźnik ze stykami NC/NO. Miejsce zainstalowania: za głownym włącznikiem świateł, są tam wszystkie potrzebne przewody a i miejsca na przekaźnik nie brakuje.
Tylko, że mi elektronikowi jakoś ten przekaźnik nie pasował :blush2: Pomyślałem o Mosfecie, a kolejną myślą było to, aby dzienne zaświecały się i gasły "płynnie", - taki bajer, a jak :D no więc kilka elementów i jest:)

Układ jest już gotowy. Czekam na ledy i bede się chwalił na forum, zamieszcze także wszystkie potrzebne informacje co gdzie jak i do czego podłączyć.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
kuba686
Początkujący
Początkujący
Posty: 142
Rejestracja: 28 mar 2012, 11:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: kuba686 »

qqrydza Naprawde świetny pomysł! Też nie raz zastanawiałem sie nad wrzuceniem odpowiedników standardowych żarówek w ledach w halogen i już są dzienne. Tylko nigdy nie wiedziałem jak rozwiązać kwestie że muszą sie palić pozycyjne ;/
Moja srebrna strzała! (9N)

viewtopic.php?f=31&t=44549
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

Jak obiecałem, zamieszczam schemat podłączenia przekaźnika, sterującego pracą halogenów->świateł do jazdy dziennej. Nie przecinamy żadnych przewodów, układ dołączamy do istniejących przewodów.

Obrazek

Działa to w taki sposób:

- włączamy zapłon - dzienne zaświecają się
- włączamy pozycyjne/mijania/drogowe - dzienne wyłączają się
- włączamy halogeny - dzienne światła zaświecają się (nie zmienia działania halogenów).

Nadmienię tylko, że na schemacie jest przekaźnik ze stykami NC/NO (styk 87 oraz 87a), oczywiście można zrobić to samo na przekaźniku zwiernym który ma tylko styk 87, ale uznałem że taki będzie lepszy (podczas jazdy na światłach dziennych przekaźnik jest wyłączony).
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Tylko trzeba wiedzieć, że przerobienie przeciwmgielnych na dzienne jest niezgodne z prawem. Można sobie nimi świecić ale policjant zatrzyma dowód a może i mandat wystawi za brak prawidłowych świateł.
Zwykłe halogeny w 9N nie mają homologacji na dzienne więc jako takie nie mogą być używane. Policja jest obeznana z takimi trikami.
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

To prawda. Legalne staną się wtedy gdy zmienimy szkła na takie które mają wybitą homologacje na światła dzienne.

btw...można sobie podpiąć przez przełącznik, by w razie czego powrócić do stanu fabrycznego.

Przypomina mi się sytuacja gdy zatrzymali nas panowie policjanci w związku z Xenonami w opelku tigrze. Pan powiedział, że jak jesteśmy w stanie teraz założyć normalne żarówki to skończy się na upomnieniu. Niestety nie mieliśmy żarówek a na stacja benzynową było daleko... :blush2: Zawsze to jakiś półśrodek. Ja zdecydowałem się ze względów ekonomicznych, a wykorzystałem halogeny bo aż coś mi się robi gdy widze jakieś pseudoświatła przyklejone na kleju do zderzaka, albo, co gorsza, przykręcone "chamskimi" wkrętami.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2012, 19:22 przez qqrydza, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Też mi się wydaje, że jest to jedno z lepszych rozwiązań. Przy xenonie za bardzo nie ma to sensu, bo oszczędności nie będzie, ale kiedyś też chciałem coś takiego zastosować u siebie.
Możesz zrobić fotkę jak to świeci za dnia z jakiejś odległości?
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

Fotka:
Obrazek

Specialnie na potrzeby forum nagrałem filmik z działania tego ustrojstwa ;P

http://youtu.be/FBlzk6ucgQQ

lampy powoli zapalają się i gasną, choć na nagraniu jakoś tego bardzo nie widać.


Zdjęcia żarówek jakie zostały zamontowane (oznaczenie hb4) :arrow: http://www.vwpoloklub.pl//forum/viewtop ... 80&t=43695
krzychu20
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”