[6n] Luzy lewarka i brak możliwości wbicia wstecznego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

[6n] Luzy lewarka i brak możliwości wbicia wstecznego

Post autor: polobolid »

Głupia sprawa ale wczoraj w nocy wsiadłem w polo i wyjechałem z wjazdu na wstecznym(po linii prostej, także obciążenia nie było) i zjeżdżając z górki od razu wzbudziło mój niepokój, że na 2-jce samochód strasznie "popyla" że aż sprawdziłem czy to na pewno 2 a nie 4 ale była 2. Po zjechaniu polo miało problemy z zebraniem się więc na benzynę przełączyłem i trochę pomogło ale pod górę musiałem na 1 wyjeżdżać bo nie chciało iść. Zauważyłem podczas jazdy, że strasznie biegi leciutko wchodzą, zauważyłem również, że lewarek skrzyni rusza się w lewo tak z 1 cm a prawo już znacznie więcej z 5 cm (oczywiście sprzęgło nie było wbite i tak się kołysało).

Oczywiście zawróciłem do domu i pod domem chciałem sprawdzić czy wsteczny wchodzi i wbijając go nie idzie do tyłu. Głupia sprawa, bo muszę z podwórka tyłem wyjechać a wsteczny nie działa i nie mam też możliwości popchnąć go i zawrócić na podjeździe.

Przed tym fantem jak wbijałem to wsteczny niekiedy zgrzytnął ale polówki niby tak mają. Poza tym wszystko ok ze skrzynią było. Pod samochodem, żadnego oleju na podłożu nie widać.

Poczytaj regulamin , tagujemy wątki, tym razem poprawiłem ale next time wątek leci do kosza, Skfarek
Awatar użytkownika
Diablo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Diablo »

Musisz dostać się pod auto i pewnie któryś wodzik spadł odpowiedzialny za biegi boczne, czyli w tym momencie masz tylko 3 i 4 bo są w linii prostej. Też miałem coś takiego ale naprawiło się samo ;) U mnie wystarczyło na luzie gałką poruszać kilka razy lewo - prawo samo wskoczyło. Jeśli to się nie uda to będziesz musiał wymienić bo pewnie gniazdo kulki wyrobiło się.
Prace trwają :butcher:
viewtopic.php?f=29&t=1579&start=20
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

odświeżam, ponieważ mam bardzo podobny problem, a mianowicie lewarek zmiany biegów lata w lewo i prawo bez z żadnego oporu, nawet bez sprzęgła. Biegi wchodzą bardzo lekko, ale lewarek wgle się nie wyśrodkowuje na luzie. Było już tak jak kupiłem i jeżdze tak dobrych kilka miesięcy, ponieważ się przyzwyczaiłem, ale myśle że czas się za to wziąć :) Wyczytałem w tych temacie, że gniazko kulki się wyrobiło. Gdzie mogę te gniazdo dostać lub jak się fachowo nazywa i czy dam rade wymienić to z góry samochodu, czy trzeba od spodu.
Pozdrawiam :)
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

wie ktoś?
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

gondzik1075 w Twoim przypadku trzeba wymienić całą kasetę z lewarkiem. Widocznie w kasecie rozpadły się sprężyny lub coś w tym stylu i dlatego lewarek nie wraca na pozycje "jałową".
Uważaj przy kupnie kasety gdyż są chyba różne rodzaje pręta ;-) a wymiana wymaga demontażu części wydechu - ale ogólnie nic skomplikowanego.

Jeżeli wyrobiłoby się gniazdo kulki to miałbyś problem z wrzucaniem biegów. A co do jego wymiany to robota tylko od dołu - wymiana bardzo prosta, jedna śruba - chyba 10 ;-)
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

sprawdzałem na allegro to tak ze 140 zł trzeba za to dać a pewnie drugie tyle za wymiane :/
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

że jak?? używkę kupisz za 40~60pln (jak poszukasz) a wymiana we własnym zakresie bo jest naprawdę prosta jak się ma trochę zdolności manualnych.
h
hubcio133
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2013, 17:19

Post autor: hubcio133 »

Witam mam podobny problem z luzem lewarka zmiany biegów, na luzie lata na boki i nie wraca na pozycję między 3 a 4. Tłumaczyli mi mechanicy że w skrzyni jest jakaś membrana czy sprężynka odpowiadająca za te luzy, i jedyne rozwiązanie to wyjęcie skrzyni biegów lub zakupienie nowej a na forach koledzy opisują jakieś plastiki pod mieszkiem. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo nie wiem gdzie szukać !!!!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”