Dlaczego silnik 1.4 udaje Diesla i klekocze (zbiorczy)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mati1925
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:08

Dlaczego silnik 1.4 udaje Diesla i klekocze (zbiorczy)

Post autor: mati1925 »

Witam kupiłem polowke z zewnątrz jest bardzo zadbana ale silnik chodzi dosyć głośno prawie jak diesel 1.4 16 v samochód dosyć długo stał w miejscu i nie wiem od czego zacząć by działało to wszystko poprawnie bo napewno tak teraz nie jest prosze o jakies porady gdyż jestem zielony w mechanice
m
maurizio06
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:45

Post autor: maurizio06 »

a może to nie silnik głośno pracuje tylko układ wydechowy, moze przerdzewiał skoro auto długo stało. Na początek polecił bym wymianę oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec. Warto również skonsultować wymianę paska rozrządu z mechanikiem.
Obrazek
----sie leje, sie jedzie---
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

jaki model polo, jaki rocznik... Prosze stosować się do regulaminu... Po to są zakładki 6n, 6n2, 9n itp. aby umieszczać tematy w odpowiednich miejscach :zolta: :zolta: :zolta: :zolta:

Co do klekotania... Sprawdź szklanki ktorych jest 16 ;) one czasami lubią pocykać jak diesel i poszukaj nie szczelności w wydechu
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
m
mati1925
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:08

Post autor: mati1925 »

2000 1.4 16v na wypasie wymazone autko mojej kobiety, elektryczne szybki szyberdach gray kolor ma wszystko co powinien miec sory za miejsce ale to moj pierwszy post pasek ma przejechane 1000 mil gdyz pisze z angli samochod ma pelna ksiazke serwisowa i wszysto jest tam opisane a stal jakies 2 3 miesiace w miejscu i boje sie ze moglem kupic cos trefnego dlatego to zachowanie
m
maziunia
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3204
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maziunia »

mati1925 popraw temat na zgodny z regulaminem...

A co się tyczy głośniejszej pracy silnika 6N2...
Ponoć ten typ tak ma...
W moim polusiu (2001r, 1.4, 16V) też daje się słyszeć lekkie klekotanie - szczególnie gdy silnik jest zimny.
Później to klekotanie nieco się minimalizuje...
Auto przeszło gruntowny przegląd i serwisant/mechanik stwierdził, że tak to z 6N2 już jest...
Zerknij proszę też do TEGO TEMATU.
Forumowicze już nie raz pisali o "udawaniu przez 6N2 diesel'a"...
Troszkę trudno tak "na oko" powiedzieć coś więcej o "głośności" i "specyfice" dźwięku wydawanego przez Twój wóz, wyklucz przyczyny, które podają forumowicze, a jeśli to nie to - przyzwyczaj się do tego "warkotu" :)...

P.S. Tak dla porównania dźwięk pracy silnika polo 6N2 ( już rozgrzanego :) )... POSŁUCHAJ
Operatorowi wybaczcie - sierocie jednej siakoś tak łapa drgała :P...
Awatar użytkownika
kitt87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:03
Lokalizacja: STB

Post autor: kitt87 »

tez tak mysle w mojej polowce 1.4 8v 2000 na zimnym silniku tez chodzi jak diesel, ale gdy sie rozgrzeje to ustaje i silnik chodzi juz ciszej moge powiedziec nawet ze ciszej niz w polo 6n 98 ktorym jezdzilem wczesniej...
K.I.T.T.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""mati1925""]samochód dosyć długo stał w miejscu[/quote]
zacznij od wymiany oleju :mrgreen:
pojeździj troche autem jak sie nieuciszy to popychacze do wymiany
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

[quote=""BALON""]zacznij od wymiany oleju :mrgreen:
pojeździj troche autem jak sie nieuciszy to popychacze do wymiany
[/quote]
Życzę żeby się uciszyło ale pewnie nie i wymiana popychaczy też pewnie nie pomoże patenty z ceramizerem lub gęstszym olejem czy czyszczeniem nagaru w silniku tez na nic. Wszędzie ten sam problem z 1.4-16V, na elektrodzie, forum golfa, tu i w innych miejscach. Wielu radzi i to podobnie później temat milknie a użytkownik przyzwyczaja się do problemu lub sprzedaje auto. Też to mam w drugim aucie przejechałem z tym jakieś 50 tyś i nic się nie dzieje także to chyba nie śmiertelne dla silnika.
Pozdrawiam.A.
m
mati1925
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:08

Post autor: mati1925 »

no dobra tylko jaki olej teraz wlac bo nie moge znaleźć w książce co było lane do autka
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

Sam zadecyduj, przebieg, czy zużywa-olej i ile dla mnie najbezpieczniej półsyntetyk producenta sam wybierz.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote=""ar1000""][quote=""BALON""]zacznij od wymiany oleju :mrgreen:
pojeździj troche autem jak sie nieuciszy to popychacze do wymiany
[/quote]
Życzę żeby się uciszyło ale pewnie nie i wymiana popychaczy też pewnie nie pomoże patenty z ceramizerem lub gęstszym olejem czy czyszczeniem nagaru w silniku tez na nic. Wszędzie ten sam problem z 1.4-16V, na elektrodzie, forum golfa, tu i w innych miejscach. Wielu radzi i to podobnie później temat milknie a użytkownik przyzwyczaja się do problemu lub sprzedaje auto. Też to mam w drugim aucie przejechałem z tym jakieś 50 tyś i nic się nie dzieje także to chyba nie śmiertelne dla silnika.
Pozdrawiam.A.[/quote]

Dobrze napisane, u mnie również występuje klekotanie na zimnym silniku ale z racji tego, że zupełnie się tym nie przejmuje, nic z tym nie robię bo szkoda nerwów, czasu i monety.

Co do zapytania o olej, to jeżeli przebieg auta to więcej albo około 100k km, proponuje tylko półsyntetyk 10W/40.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kepad90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:29
Lokalizacja: Stryszawa k/ Suchej Besk.

Post autor: Kepad90 »

Mam identycznie jak Wy wszyscy tutaj na forum :)
Polo 6N2 z 2000r. Rozmawiałem o tym z kilkoma mechanikami i wszyscy stwierdzają tak samo, że "ten typ tak ma". :)
Nic się z tym zrobić nie da, więc trzeba udawać czasami dieselka ;)
Obrazek
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

[quote=""Kepad90""]Mam identycznie jak Wy wszyscy tutaj na forum :)
Polo 6N2 z 2000r. Rozmawiałem o tym z kilkoma mechanikami i wszyscy stwierdzają tak samo, że "ten typ tak ma". :)
Nic się z tym zrobić nie da, więc trzeba udawać czasami dieselka ;)


[/quote]
Sory jak kogoś właśnie obrażę ale ci mechanicy to debile, ten silnik "tak nie ma"!!, jak wyszedł a fabryki nie klepał jak teraz klepie to jest to usterka może upierdliwa, może trudna, a na pewno trudna do lokalizacji i naprawy, raczej nie śmiertelna dla silnika jak wynika z praktyki. Czy nic się z tym nie da zrobić, owszem da tylko jest to pozbawione sensu !! koszty !!.
To się nagadałem :)
Pozdrawiam.A.
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

a skad masz kolego takie info ze ten silnik "TAK NIE MA" ? Skoro uwazasz mechanikow za debili to znaczy ze znasz sie lepiej i wiesz co jest nie tak, wiec sluchamy, powiedz nam, bo moj silnik jakos tez klekocze na zimnym, i tak od 3,5 roku i jakos nie mam z nim kompletnie zadnych problemow. (mowa tu ciagle o benzyniaku). Co mam wymienic ( bez wzgledu na koszty ) zeby przestalo klekotac :P:P
s
sitopl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 18 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sitopl »

Ten rodzaj silnika klekocze nawet fabrycznie nowy. Jeżdze taką polówka mam ją gdy miała 60 tyś km, teraz ma 120 i silnik klekocze od samego początku. Też się zastanawiałem ale kiedyś przypadkiem przeczytałem że taka jest poprostu jego charakterystyka i to żadna usterka. Pozdrawiam!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”