Uszczelka pod obudową filtra powietrza.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

F
Fazik83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:59

Uszczelka pod obudową filtra powietrza.

Post autor: Fazik83 »

Cześć!

Wymieniałem dziś olej, filtr oleju i filtr powietrza. Pan, który mi montował obudowę filtra powietrza zwrócił uwagę, że za łatwo wchodzi na przepustnicę i mozna nim wtedy spokojnie ruszać w prawo i na lewo.
Mówił coś o uszczelce, bo auto może ciągnąć lewe powietrza. Powiedzcie mi czy tam podchodzi jakaś uszczelka i gdzie taką dostanę (o co pytać).
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, 20:17 przez Fazik83, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

tak tam napewno znajduje sie uszczelka.nieweim dokladnie jak ona sie fachowo nazywa ale jesli pojdziesz do jakiegos dobrego sklepu i im wytlumaczysz oco Ci chodzi to napewno Ci pomoga.
Awatar użytkownika
Atrax
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 28 mar 2009, 13:56
Lokalizacja: Pszów
Kontakt:

Post autor: Atrax »

Lewe powietrze do przepustnicy to spokojna moc silnika ale dodatkowy syf... ale mam wybujałą opinie :crazy:

Tutaj masz schemat: Po nazwach:

Obrazek
Tak długo jak długo istnieją armie, każdy poważniejszy konflikt będzie prowadził do wojny. Pacyfizm, który nie przeciwstawia się aktywnie zbrojeniom, jest i w dalszym ciągu będzie bezsilny.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zgadzam się, kiedyś bawiłem się z dolotem i powiem wam powinien zawsze być układ szczelny co by nie łapał ciepłego powietrza,
Jeśli uszczelka na przepustnicy jest luźna to lewe gorące powietrze zasysa i wtedy auto muli strasznie zasysając przy tym różne syfki nie mówiąc już o innych konsekwencjach jak podwyższona temperatura w komorze spalania i mogą paść jakieś części czy zaworki czy pierścienie zasyfić się mogą,
Ma być czysto i w miarę zimne powietrze, wtedy autko będzie żwawsze. :buba: :crazy:
civic r18a2/407 1,6 HDi
v
viceroj
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 21 cze 2009, 13:34

Post autor: viceroj »

Witam, mam to samo tylko dodatkowo ,to są objawy koło przepustnicy mam wilgotne z oleju, prosze o odp. pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""Fazik83""]Pan, który mi montował obudowę filtra powietrza zwrócił uwagę, że za łatwo wchodzi na przepustnicę i mozna nim wtedy spokojnie ruszać w prawo i na lewo.[/quote]
TTTM (Ten Typ Tak Ma)
[quote=""viceroj""]Witam, mam to samo tylko dodatkowo ,to są objawy koło przepustnicy mam wilgotne z oleju[/quote]
Tak ma być. Do obudowy filtra powietrza leci przewod gumowy - odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma) i rzeczą normalną jest występowanie sladów oleju w filtrze powietrza i przepustnicy. W szczegolnosci to moze sie nasilać przy ostrym butowaniu , kreceniu na wysokie obroty (wieksze obroty = wieksze cisnienie w skrzyni korbowej = wiecej drobinek/par oleju/gazów lecących odmą do filtra). W zasadzie w niczym to nie szkodzi , tyle ze nieco wczesniej przepustnica bedzie wymagala czyszczenia. Odlaczac przewodu nie polecam bo spaliny beda zasysane do kabiny.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tyle ze nieco wczesniej przepustnica bedzie wymagala czyszczenia. Odlaczac przewodu nie polecam bo spaliny beda zasysane do kabiny.
o to ciekawe nie wiedziałem, a co powiesz na użytkowników którzy zakładają sobie stożki i dodatkowo malutki filterek na odmę? też te spaliny idą do kabiny? :eek:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Odma to gwarantowany brud i gorsze osiągi - to raczej wymóg ekologów. Działanie odmy można porównać do picia kawy i plucia do tej kawy. Plujesz i pijesz. Znam ludzi, którzy odmę wywalają pod auto ale eleganckim rozwiązaniem jest zbiornik odmy (separator oleju) inaczej : catch oil tank. (Planuję sobie taki sprawić)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Atrax
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 28 mar 2009, 13:56
Lokalizacja: Pszów
Kontakt:

Post autor: Atrax »

Artpolo może bardziej obrazowo to pokażesz :) Jestem nawet zainteresowany i to bardzo :D :crazy:
Tak długo jak długo istnieją armie, każdy poważniejszy konflikt będzie prowadził do wojny. Pacyfizm, który nie przeciwstawia się aktywnie zbrojeniom, jest i w dalszym ciągu będzie bezsilny.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""rat4""]a co powiesz na użytkowników którzy zakładają sobie stożki i dodatkowo malutki filterek na odmę?[/quote]
nie moj problem :grin: Te wyziewy gdzieś muszą wędrować , najczesciej do kabiny - zreszta nie raz byl temat na forum ze czuc spalinami - przyczyna zsunięty/odłączony wężyk od odmy z filtra powietrza.
Ewentualnie mozna puscic wezyk odmy w dół gdzies pod podwozie coby pęd powietrza odprowadzal te wyziewy. Ale ja takiego druciarstwa nie uznaje.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Można i tak dla sprawdzenia bez kosztów.

Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

wąż od pralki ? to już sie we łbie nie mieści
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no mi się ten projekt podoba, jest prosty ale i pomysłowy.
Mówicie że jeśli odłączę odmę to będzie czuć paliwkiem w środku?
Z tego wynika że bez odmy wrzuconej w dolot jest lepiej jakoś? czy po prostu oleju mniej nalane w puszce?
civic r18a2/407 1,6 HDi
w
wolf331
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 10 gru 2008, 7:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: wolf331 »

Fazik83 czy temu twojemu panu Mechanikerowi nie chodziło o podstawę monowtrysku? Jeśli tak to tu jest fajny post http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =25&t=4709.
Sam się za to zabieram bo obudowa filtra mi lata ja łopata. Silnik muli, stęka, sapie jeśli go nieco poruszam to wraca do normy ale po chwili wraca "zamuła".
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”