[6n]Problem z nagrzaniem silnika 1.9D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kombis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 28 cze 2011, 22:55

[6n]Problem z nagrzaniem silnika 1.9D

Post autor: kombis »

Witam mam następujący problem z moim Polo. W czasie jazdy w warunkach zimowych praktycznie nie da się go nagrzać do 90 stopni niezależnie czy trasa ma 10 czy 100km. Temperatura najczęściej jest w granicach 70 stopni czasami dojdzie do 80. Auto potrafi się dogrzać do 90 tylko stojąc w korku ale jak się ruszy to po kilkudziesięciu sekundach temperatura zaczyna spadać. Ogrzewanie moim zdaniem działa poprawnie nie odczułem żeby dmuchało letnim powietrzem w aucie jest gorąco nawet jak regulator temperatury jest w połowie. Dodam że niedogrzewanie zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą oraz płynu chłodzącego z borygo na petrygo. Przed wymianom uszczelki auto nawet w największe mrozy łapało 90 stopni po kilku kilometrach i trzymało niezależnie od stylu jazdy. Mechanik twierdzi że spowodowane jest to tym że czyścił kanały olejowe i chłodzące w bloku silnika i teraz auto ma lepsze chłodzenie. Nawet jeśli to prawda to czy nie powinno być po prostu tak że nagrzewało by się dłużej ale po uzyskaniu 90 stopni temperatura nie spadał by w czasie jazdy? Dodam że nie próbowałem jeszcze przysłaniać chłodnicy. Termostat był wymieniany ok roku temu. Macie może pomysł co może powodowac takie objawy?
e
ekopolowroc
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 mar 2013, 18:10
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: ekopolowroc »

Mam 6 n 99 r 1,9 D i miałem tak samo w korku temp ok po ruszeniu spadało na 75 może 80. Ratowałem się kartonem, pomagało.
Wymieniłem termostat i płyn z borygo na petrygo i jest u mnie ok. Nie wiem jak to jest z mechanika teorią ale termostat jest odpowiedzialny za utrzymanie 90 stopni i koniec. Kup dobrą markę i tyle. A słyszałem dużo historii o termostatach w polo i padają więc że rok temu wymieniałeś no to nie wiem. 40 złoty kilka śrub i zobacz czy bez kartona będzie dobrze.
pozd. malczik
MALCZIK
BYŁO 6N 1,0 1997-GOLASSS
k
kombis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 28 cze 2011, 22:55

Post autor: kombis »

[quote=""ekopolowroc""]Mam 6 n 99 r 1,9 D i miałem tak samo w korku temp ok po ruszeniu spadało na 75 może 80. Ratowałem się kartonem, pomagało.
Wymieniłem termostat i płyn z borygo na petrygo i jest u mnie ok. Nie wiem jak to jest z mechanika teorią ale termostat jest odpowiedzialny za utrzymanie 90 stopni i koniec. Kup dobrą markę i tyle. A słyszałem dużo historii o termostatach w polo i padają więc że rok temu wymieniałeś no to nie wiem. 40 złoty kilka śrub i zobacz czy bez kartona będzie dobrze.
pozd. malczik[/quote]

Teraz jak jest ciepło nie ma problemów z nagrzaniem nawet nieraz w korku wentylator się włącza tylko zimą był ten problem. Zastanawiałem się tez nad czujnikiem temperatury cieczy bo nieraz miałem tak że jadąc np trase powiedzmy 70 km nie mógł wejs powyżej 70 stopni nawet w korku ale wystarczyło np stanąc i wyłączyć go na 10 min żeby po powrocie i przekręceniu kluczyka temperatura była 90 lub trochę mniej
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”