[9N] Świst podczas dodawania gazu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

[9N] Świst podczas dodawania gazu.

Post autor: ntn »

Witam ! :)

Mam problem. Moje Polo 9n 1.4 TDI straciło ostatnio coś na mocy. Może nie jest to mega spadek mocy ale jest to odczuwalne. Podczas dodawania gazu ( nawet na luzie ) a nawet podczas redukcji słychać taki dziwny świst. Raz go słychac a raz nie. Auto nie kopci. Pol roku temu mialem wymieniony przepływomierz ( bo auto to stracilo na mocy ale kopciło ).

Po podłaczeniu pod komputer wykazało zero bledów.

Pod tym linkiem dzwięk świstu... ( trzeba sie wsłuchac )

http://w298.wrzuta.pl/audio/6dVNS9IYKDu/glos_015
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 10:04 przez ntn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sprajt
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 690
Rejestracja: 25 cze 2012, 14:01
Lokalizacja: Płock

Post autor: sprajt »

A może coś z turbiną się dzieje ?
Obrazek
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Moze... Mój kolega co prawda w innym aucie miał i ma podobny dzwiek. Wymienił turbine i dźwiek pozostał
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

może pękniety kolektor ?
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Sprawdź wszystkie rurki i przewody ciśnieniowe. Gdzieś może zasysać lub wypuszczać powietrze z przewodów.
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

Czyli najlepiej na kanał i poobserwowac gdzie to tak niby gwizdze.. Niestety nie mam takiej mozliwosci ale bede musial cos wymyslic. Nic innego sam nie bede mogl sprawdzic ?
Awatar użytkownika
patrykmp3
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 05 lut 2011, 16:36
Lokalizacja: Marki / W-Wa

Post autor: patrykmp3 »

Na sam początek popraw temat, bo mod wyrzuci Twój temat do śmietnika.

Zapraszam do regulaminu forum :)
viewtopic.php?f=42&t=30190&start=0
Moje 6n2 :)
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015
Awatar użytkownika
LineeK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 01 lip 2009, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LineeK »

prawdopodobnie turbo ma już dość. Na przykład moja GT1749VB gdy miała zbyt dużą przestrzeń między łopatkami wirnika a muszlą gwizdała jak odrzutowiec ale nie była w stanie dmuchnąć więcej niż 0.8bara (nówka turbo na tym samym sofcie dmucha 1.1).

Najlepiej wstawić auto na kanał, zwalił przewód dolotowy powietrza do turbo i ruszyć wirnikiem czy ma luzy. Jak jest nie większy niż 1mm (poprzeczny) to jest ok. Jak masz luz wzdłużny to turbo kwalifikuje się do regeneracji.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""ntn""]Czyli najlepiej na kanał i poobserwowac gdzie to tak niby gwizdze.. Niestety nie mam takiej mozliwosci ale bede musial cos wymyslic. Nic innego sam nie bede mogl sprawdzic ?[/quote]

Ściągnij górną pokrywę silnika i przy ścianie grodziowej silnika masz turbo z którego wychodzą rury gumowe, sprawdź czy nie mają gdzieś nieszczelności, po za tym posprawdzaj wszystkie przewody ciśnieniowe bo mogą puszczać powietrze. Ja tak miałem jak spadł mi jeden przewód. Jaki masz przebieg w aucie? Jak traktujesz turbinę? Nagrzewasz i chłodzisz turbinę po dynamicznej jeżdzie? Możesz sprawdzić doładowanie turbiny na kompie.
n
ntn
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 04 cze 2011, 20:26

Post autor: ntn »

175 000 km. Wydaje mi sie ze traktuje ją dobrze. Ostrej jazdy nie ma osatnio bo cos wydaje mi sie za auto stracilo na mocy...
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""ntn""]175 000 km. Wydaje mi sie ze traktuje ją dobrze. Ostrej jazdy nie ma osatnio bo cos wydaje mi sie za auto stracilo na mocy...[/quote]


Sprawdz wszystkie przwody, jak by turbina swiszczałą to byś na mocy nie tracił raczej.
M
Misiek88
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2013, 18:56

Post autor: Misiek88 »

Kolego sprawdz caly dolot ( intercooler,wszystkie rurki, ) czy sa szczelne bo to co ty piszesz to wyglada na to ze masz uklad nie szczelny i ucieka gdzie powietrze .
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”