[9n] Wysokie spalanie i za wysokie obroty (?)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vespa
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:31

[9n] Wysokie spalanie i za wysokie obroty (?)

Post autor: Vespa »

Mam problem ze zbyt dużym spalaniem.

Polo 9n, 1.2, 64 KM, opony 195 x 45, felgi 15".

Cykl miejski (małe miasto, krótkie trasy, mało stania w korkach): 9,5 l
Cykl mieszany (3/4 trasa, 1/4 j.w.): 7,5 l

Nie duszę, nie wariuję, biegi zmieniam w okolicach 3000 - 3500 obr, rzadko używam klimy, nie słucham głośno radia. Na komputerze pokazał się błąd sądy lambda ale mechanik powiedział, że to jakiś stary błąd, skasował go i miałem obserwować, czy się zapali kontrolka od błędzie (kluczyk?). Nic się nie pokazało.

Co o tym myślicie? Oprócz tego jest niesamowicie mułowaty, redukując z piątki do niższego biegu, np. do 2 ledwo się rozpędza. Pedał gazu reaguje jakby z delikatnym opóźnieniem, jakby przepustnica otwierała się po 0,5 sekundy od dociśnięcia. No i muszę go głęboko wciskać żeby czuć przyśpieszenie.

Aha - po otwarciu drzwi słychać dźwięk jakby załączała się pompa (to normalne?) Po zamknięciu drzwi znowu ją słyszę. Po przekręceniu kluczyka znowu. Nie za często to pompuje?

Nie wiem czy wszystko co ważne napisałem, w razie czego dopytujcie.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 18:22 przez Vespa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

7.5l w cyklu mieszanym to normalne jak na ten silnik, przyspieszenie a raczej jego brak to chyba tez, mam czesto do czynienia z 9n z silnkiem 1.2 i moja polówka 1.9d po prostu zjada tą 9n-ke.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Praca pompy - wszystko jest prawidłowo. Tak ma być. Paliwo jest podawane do rozruchu.

Zmiany biegów 3000-3500 - trochę za wysoko go kręcisz... Wiem, że muli, ale jak na ten silnik to wydaje mi się, że kręcisz go za wysoko. Ja w swoim 1.4 zmieniam biegi przy 2500. Przy mocniejszym obciążeniu przy max 3000, przy lekkiej jeździe nawet przy 2200... Czasami, raz na jakiś czas się depnie, ale wtedy to i przy 5500 się zmienia :) Tylko że wtedy nie patrzę na spalanie :)

Jednak samo spalanie masz rzeczywiście za wysokie. Na forum jest temat na temat spalania tego silnika. Jedni piszą, że tak ma być, inni że powinien palić o wiele mniej. Poszukaj info na forum, powinieneś znaleźć rozwiązanie, albo przynajmniej temat z takimi objawami jak u Ciebie.

Pozdrawiam
V
Vespa
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:31

Post autor: Vespa »

Dzięki za odpowiedzi. Zmieniając biegi przy 2500 obr. ledwo się kula i prawie szarpie (tak na granicy).

Czy to normalne, że na 4 biegu przy 100 km/h (jadąc samemu, bez klimy) mam 4000 obr., a na 5 biegu przy 120 km/h też już są 4000 obr.?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""Vespa""]Dzięki za odpowiedzi. Zmieniając biegi przy 2500 obr. ledwo się kula i prawie szarpie (tak na granicy).

Czy to normalne, że na 4 biegu przy 100 km/h (jadąc samemu, bez klimy) mam 4000 obr., a na 5 biegu przy 120 km/h też już są 4000 obr.?[/quote]
A czego spodziewałeś się po 1,2?
To auto to toczydełko do miasta. Silnik zamontowany po to aby się przemieszczać. Obrotów właściwych nie znam ale Twoje wydaja się normalne dla takiego małego silniczka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”