[9n3] Odcinka przy 130km/h, 1.9TDI 101KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Smiecho22
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze 2013, 10:08

[9n3] Odcinka przy 130km/h, 1.9TDI 101KM

Post autor: Smiecho22 »

Witam,

W swojej polówce odkryłem dość dziwny problem, samochód pięknie wchodzi na wysokie obroty a przy 130km/h następuje odcięcie paliwa, w VAG'u brak błędów. Miał ktoś z tym już kiedyś do czynienia? Dodam, że silnik to 1.9 TDI 101KM.

pozdrawiam,
Bartek

Edit
A jednak po zrobieniu testu gdy odciął przy 130km/h w VAG'u pokazał się błąd: 17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
Awatar użytkownika
sprajt
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 690
Rejestracja: 25 cze 2012, 14:01
Lokalizacja: Płock

Post autor: sprajt »

Turbina sprawdzana?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

Ja mialem podobnie z tym ze odcięcie było przy 90km/h

okazało sie ze jakiś przewód podciśnieniowy wyskoczył od turbiny. Wsadziłem go tam gdzie jego miejsce i jak ręką odjął :)
S
Smiecho22
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze 2013, 10:08

Post autor: Smiecho22 »

Zerknąłem pod samochodzik, jeden z przewodów od turbiny jest pęknięty, ale niepokoi mnie wyciek oleju z grubego przewodu od turbiny.
Proszę o diagnostykę z tym wyciekiem.

Załączam zdjęcia:
http://obrazki.elektroda.pl/7021208400_1370202323.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/4468568500_1370202197.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/3720245700_1370202154.jpg

i zdjęcie tego wężyka:
http://obrazki.elektroda.pl/7560662200_1370202100.jpg
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

To chyba ten sam wężyk :)

a co do wycieku może trzeba jakiś oring wymienić albo cóś ;P
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Wężyk jest od sterowania turbiną i prawdopodobnie jest przyczyna problemu. A co do wycieku to cieknie z turbiny i tu sprawa nie jest tak prosta że wymienia się oring. Wymienia się cała turbinę albo oddaje do regeneracji.
Lenistwo drogą do postępu
S
Smiecho22
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze 2013, 10:08

Post autor: Smiecho22 »

Aktualnie jestem po za domem i dopiero w piątek będę mógł to sprawdzić. W piątek odświeżę temat i napiszę co mi wyszło z moich poczynań.

@Wolga85 Trochę mnie wystraszyłeś...
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Na wstępie powiem, że w tym silniku jest trbina ze zmienną gejometrią. Przy pękniętym wężyku widocznym na zdjęciu powinno być niedoładowanie i błąd 17964 nie osiągnięta granica regulacji, a nie 17965, który wskazuje na przeładowanie. Ale niezależnie od tego czy to niedoładowanie czy przeładowanie, do jednego się sprowadza: cięta dawka paliwa i tryb awaryjny. Dobrze byłoby zrobić logi dynamiczne z odpowiednich grup i może coś się wyjaśni, bo po samym błędzie trudno przez internet o właściwą diagnozę.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
S
Smiecho22
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze 2013, 10:08

Post autor: Smiecho22 »

Samochód stał dwa lata, prawdopodobne jest, że kierowniczki się zapiekły i to spowodowało pęknięcie wężyka?
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

w pierwszej kolejności wymień peknięty wężyk od gruchy bo w tej chwili nie masz sterowania geometrią :grin:
a później zloguj i będzie wiadomo co i jak
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Napraw wężyk i przejazd czy problem nadal występuje (chyba że wiesz jak i masz sprzęt do zrobienia testu sterowania turbo). Co do oleju to zawsze jest go trochę w turbo byleby nie było go za dużo bo zatka intercooler lub w skrajnym przypadku zacznie podawać olej zamiast paliwa i jak jakimś cudem nie zgasisz lub zdusisz to silnik się przekręci (wejdzie na obroty powyżej odcięcia i braknie mu smarowania bo spali olej).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja u siebie miałem ten sam problem z wężykiem do sterowania kierownicami. Zakupiłem na Allegro wężyk silikonowy i już problemu nie ma.
Awatar użytkownika
Matti 6n
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 669
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:32
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matti 6n »

Nie czytałęm wszystkich odpowiedzi ale ten wężyk co masz pęknięty, to pewnie ten co idzie do czujnika od sterowania, auto pewnie kręci ci się do 3500obrotów i dalej nie idzie , napraw ten wężyk powiino pomódz
S
Smiecho22
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze 2013, 10:08

Post autor: Smiecho22 »

Tak jak pisałem wcześniej jestem po za domem, ale chciałbym kupić ten wężyk w motoryzacyjnym a nie mam dostępu do auta, jakie są warunki co do tego wężyka? Średnica, długość? Oczywiście zapomniałem go wymontować przed wyjazdem...
S
Smiecho22
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 cze 2013, 10:08

Post autor: Smiecho22 »

Niestety po wymianie przewodu i skasowaniu błędu problem znowu się pojawił - odcinka przy 130 i obroty na 4 biegu do 3500 tys.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”