[86C2F] Problem 5 bieg

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

[86C2F] Problem 5 bieg

Post autor: piotrek18ony »

Witam. Posiadam polo 1.3 92r. kombi.. I mianowicie zakupiłem je wiedząc o awari 5 biegu koles jezdzil nia caly czas maks na 4. Gdy wbijam 5 po chwili slychac zgrzyt i wyskakuje a gdy przytrzymam reke na dzwigni mozna normaalnie jechac jesli nie dodaje sie zbyt duzo gazu. Macie jakies sugestie co to moze byc ??.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

sprawdz poziom oleju w skrzyni, wyskakująca piątka to objaw małej ilości oleju ... ;/
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Sprawdź czy metalowa kopułka skrzyni biegów (od strony koła kierwocy) nie jest wgięta
Obrazek
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

A czy to może byc synchronizator ?? to nie jest typowy bieg 5 tylko pisze E niewiem jak u was z tym jest ?
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

E jak Economic, niemcy czesto zamiast 5 używają tego oznaczenia
Obrazek
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Wziąłbym sie za rozebranie skrzyni tzn. znajomy mechanik ale niewiem co może byc a niechce naciągac sie na koszty.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

obawiam sie że trybo 5 biegu sie kończy pewno skutek małej ilości oleju :(
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

sprawdź olej w skrzyni i dolej , może pomoże. Nie ma jakiś niepokojących odgłosów dochodzących ze skrzyni ? Nic CI nie wyje ?
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

5 bieg prawdopodobnie umarł synchronizator a do tego łożysko które jest z plastiku też dostało baty. Szkoda rozkręcać skrzyni bo potem może się okazać że naprawa przewyższy koszt kupna sprawnej skrzyni 5 biegowej (300 - 500 zł zależy od stanu) u mnie padła skrzynia bo oleju nie było pierwszy poszedł 5 bieg później 4. Teraz mam 4 biegową AKY i sobie chwale mniej awaryjna i oleju wchodzi tylko 2,2 l dałem 130 zł za nią.
KONI
6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: 6N-Lukasz »

jak dla mnie to wymień tą skrzynie i nie pakuj się w niepotrzebne koszta...jak 5tka umarła, niedługo umrze 4...

pozdraVWiam
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
r
raffall22
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:31

Post autor: raffall22 »

Witam kolegów
Ja również swego czasu walczyłem z takim problemem , olej był w normie , nie dawało nic również regulowanie położenia widełek od przesówki.
pewnego dnia wkurzony i z zapasem browarów rozebrałem sekcje piątki, tryby były ok tylko przesówka miała bardzo zużyte ząbki i one właśnie zmykały i bieg wyskakiwał , ale na szczęście tryb na który ona wchodzi ma dwa poziomy ząbków jedne niższe "ciągną" a drugie wyższe zatrymują przesówke. jako że i tak skrzynia bez piątki wydawała mi się do wymiany więc zaryzykowałem patent: włączyłem bieg i kamieniem od szlifierki zdarłem wyższe ząbki do poziomu niższych, oczyściłem wszystko , ustawiłem dobrze widełki żeby przesówka nie ocierała o trybek od wału ponieważ po takim zabiegu wchodziła dalej na tryb.
Opłacało się zrobiłem już ok 5300 km od naprawy i żadnych zastrzeżeń
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Radeknavi
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:39

Post autor: Radeknavi »

Witam wszystkich:)to mój pierwszy post na forum.mam identyczny problem jak użytkownik "piotrek18ony".Skrzynia 5cio biegowa,5ty bieg wypada,słychać zgrzyty w skrzyni,a stało sie to ponieważ jak pisaliście w skrzyni było za mało oleju,wyciekał powoli przez symering który uszczelnia "drążek" który idzie od gałki zmiany biegów do skrzyni.Moje pytanie to:jakie jest oznaczenie skrzyni?musze kupić nową,przeszukuje allegro ale same 4ki,koniecznie chce 5tkę...silnik 1.0 AAU,polo Coupe rocznik 1992.Pozdrawiam wszytskich i czekam na odp.Radek.
Obrazek
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

W nastepnym tygodniu rozkrece skrzynie i zobacze co tam jest nie tak z ta piatka :D Według mnie ten model ma tak ze psuje sie 5 i to nie zalezy w dużej mierze od oleju bo nikt nie jest chyba tak głupi i nie jezdzi bez oleju :)
Mi ten olej niestety wycieka a dokładnie to w miejscu gdzie wchodzi drazek na simeringu. Da sie to naprawic ??
Awatar użytkownika
Radeknavi
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:39

Post autor: Radeknavi »

Mi w tym samym miejscu wycieka,wydaje mi się,ze wystarczy wymienić symering na nowy i nie będzie problemu:)
Obrazek
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

niemiecki uszczelniacz palca wybieraka 4-6 zł a jakieś chińskie 1,5 zł, polecam oczywiście ten pierwszy :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”