[9n] Klika problemów (kluczyk, regulacja świateł)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

F
Flangernator
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2009, 1:54
Lokalizacja: WLKP

[9n] Klika problemów (kluczyk, regulacja świateł)

Post autor: Flangernator »

Witam

Kupiłem Polo 9N z 2002 ("okular") 1.2 12V, oczywiście jestem bardzo zadowolony; to już trzecie POLO w mojej rodzinie :).
Moje pytania:
Otrzymałem dwa kluczyki. Jednej jest zupełnie standardowy z bolcem i nie posiada żadnych przycisków itp. Drugi kluczyk posiada okrągły "przycisk" na znaczku VW. Otóż auto otwieram i odpalam oboma kluczykami w tradycyjny sposób czyli przekręcając nimi w zamku, po zamknięciu kluczykiem miga czerwona dioda przy przycisku zamykania ta wewnątrz auta. Znalazłem instrukcję i otwarłem ten drugi kluczyk z przyciskiem, wymieniłem w nim baterię na nową. Stoję przy samochodzie i naciskam ten znaczek VW ale z autem zupełnie nic się nie dzieje, żadnej reakcji; nic się nie zamyka czy też otwiera itp. Teraz nie bardzo wiem, auto raczej posiada immobilizer bo w kluczyku jest transponder (okrągła szklana "fiolka") więc teoretycznie powinno działać ale jakoś nie chce. Czyżby immo był wyłączony? Jak go aktywować aby można z niego korzystać?

Kolejny problem to regulacja świateł, niestety ale u mnie nie działa. Znalazłem już odpowiedni temat ale nie mam dodatkowe pytanie. Otóż po lewej stronie kierownicy są dwa "pokrętła". Pierwsze służ do regulacji podświetlenia zegarów licznika, natomiast kolejne do regulacji wysokości świateł. Oba z nich są podświetlone na pomarańczowo. Moje pytanie brzmi czy te regulatory "pokręcają" się w identyczny gładki sposób?
Bezpiecznik sprawdziłem - jest sprawny; najbardziej nurtuje mnie to pokrętło, czy ono chodzi tak delikatnie? Wedle mnie powinno być twardsze by przypadkiem go nie przekręcić.

Dwa dni temu wymieniłem olej oraz filtr powietrza. Wczoraj zaświeciła się Obrazek i świeci cały czas od uruchomienia silnika aż po jego zgaszenie. Nie odczuwam różnicy w prowadzeniu pojazdu. Po wymianie filtra powietrza mógł odczepić się jakiś przewód od powietrza i sprawdzę to juto. Po wymianie oleju na mierniku widać ,że jest od ponad kreską max (wlano 3,5 litra). Czy któreś z powyższych może być powodem zapalenia się tej kontrolki czy też jest jakiś poważniejszy problem (katalizator, sonda lambda)?
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

[quote=""Flangernator""]
Otrzymałem dwa kluczyki. Jednej jest zupełnie standardowy z bolcem i nie posiada żadnych przycisków itp. Drugi kluczyk posiada okrągły "przycisk" na znaczku VW.
U mnie w kluczyku przycisk służy do podświetlenia żaróweczki w kluczyku i nie ma nic współnego z centralnym czy alarmem.

Kolejny problem to regulacja świateł, niestety ale u mnie nie działa
[/quote].

Sprawdzić należy czy masz lampy z silniczkami - może są nie oryginalne.Może pokrentło jest zepsute.Jak pokrentło jest to i regulacja musi być.

Pokrętło od świateł jest stopniowane od 0 do 4 i odbywa się to skokowo
Pokrętło od podświetlenia deski jest płynnie regulowane .
F
Flangernator
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2009, 1:54
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Flangernator »

Czyli już wiem ,że mam uszkodzone pokrętło regulacji świateł gdyż nie "kręci" się ono skokowo ale płynnie (identycznie jak w przypadku pokrętła podświetlenia zegarów).
Odnośnie kluczyka to nadal nie wiem o co z nim chodzi gdyż w jego wnętrzu jest ta szklana fiolka, bateria i lampa (uszkodzona, do wymiany) i nie bardzo wiem czy całość spełnia jakąś konkretną rolę ponad to ,że można sobie owym kluczykiem "poświecić".
Byłem dziś u mechanika i wykasował błąd z kontrolką, mam teraz trochę pojeździć i sprawdzić czy znów się zaświeci. Podejrzany jest katalizator oraz sonda lambda ale ciężko cokolwiek stwierdzić gdyż auto otrzymałem z kilko litrami paliwa "zagranicznego". Obecnie zatankowałem do pełna i po przejechaniu 200km pojawił się błąd, czyżby to była wina paliwa?
Ogólnie muszę ten bak wyjeździć do rezerwy i ponownie zatankuję by określić spalanie, jeżeli będzie mocno zawyżone to znaczy że coś jest nie tak z autem.
M
Misiek0521 =]
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 30 maja 2009, 12:04
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: Misiek0521 =] »

Co do immo to wyciagnij ten transponder i sprobuj zapalic tym kluczykiem bez niego. Jesli zapali i bedzie chodzil to immo jest wylaczone.
Jesli chwile po zapaleniu zgasnie, to immo dziala.
Mozesz nie miec zakodowanego pilota do centralnego.
Oopis widzialem na forum, ale takze na aukcjach Allegro z alarmami jest taki opis.

Pozdrawiam, Misiek0521 =]
Człowiek uczy sie całe życie,

A i tak umiera głupi.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Panowie u mnie pokrętło działa płynnie, ale to być może dlatego, że już je kiedyś naprawiałem.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

z tego co opisujesz jest to standardowy kluczyk bez alarmu tylko z przyciskiem żaróweczki , a co do immo to pastylki raczej nie wyciągaj na 99,99% działa immo - nie jest to tak łatwo wywalić żeby nie było wogóle , a co do pokrętła to też nie byłbym tego taki pewien że jest uszkodzone - w golferze i w poli u mnie działają płynnie , a nic tam nie bebeszyłem - sprawdź silniczki w reflektorach
Obrazek
F
Flangernator
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2009, 1:54
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Flangernator »

Więc tak, zamykam i odpalam auto oboma kluczykami. Nie muszę nic naciskać, wduszać itp. Auto otwiera się tylko kluczykami. Podejrzewam ,że kluczyk działa ale immo jest "wyłączony".
Oto foto mojego kluczyka:
http://img44.imageshack.us/img44/2285/p7110147.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/2337/p7110148.jpg

Brak żaróweczki, była potłuczona. Dałem do znalezienia takiej i ją zgubili :/. Teraz nawet nie mam na wzór aby prowadzić dalsze poszukiwania.

Co do regulacji to sprawdzę miernikiem czy nie są przepalone te silniczki regulacji świateł, jeszcze nie wiem za bardzo jak się za to zabrać więc wszelakie sugestie mile widziane :).
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

masz wyciągniętą pastylkę to ile jest kłopotu żeby sprawdzić czy bez niej można spokojnie pojeździć - podejrzewam że nie (nie wiem po czym sądzisz że immo jest wyłączone), co do żarówki to chyba jest tam coś takiego http://moto.allegro.pl/item665776128_za ... _1_5v.html
ewentualnie to
http://moto.allegro.pl/item676108833_za ... v_90ma.htm różnią się tylko poborem prądu , a co do silniczków to miernikiem ich raczej nie sprawdzisz - siedzi tam trochę elektroniki
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”