[9n] DIAGNOSTYKA CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZ. SIL. G62

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wiśnia
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2009, 13:39

[9n] DIAGNOSTYKA CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZ. SIL. G62

Post autor: wiśnia »

Witam. Czy ktoś z was orientuje się w jaki sposób przeprowadzić diagnostykę czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (G62) ? Chodzi mi głównie o sprawdzenie obwodów czujnika temperatury płynu chłodzącego i jakie powinny być wartości przy pomiarach. Ciągle mi wyskakuje ten błąd po podłączeniu do komputera nawet po wymianie czujnika ( a na zegarze CHECK ENGINE) więc myślę że to będzie problem związany z wiązką kabli. Z góry dzięki za odpowiedź.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Jaki silnik?
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
w
wiśnia
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2009, 13:39

Post autor: wiśnia »

Silnik to 1,2 55KM.
g
gjsob
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2009, 11:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: gjsob »

Witam. Miałem podobny problem z tym że silnik 1,2 64KM, u mnie pomogła wymiana czujnika.

Niżej masz parametry czujnika i sposób diagnozy (dotyczy silnika 1,2 12V - AZQ).
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”