[6n2] Wymiana oleju oraz filtra

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krystiano1234567
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 05 lut 2015, 15:58

[6n2] Wymiana oleju oraz filtra

Post autor: krystiano1234567 »

Witam
Planuje wymiane w swoim polo 6n2 1.4 MPI 60 KM silnik AUD (chyba 3,2l)
10w40

Proszę o instrucję wymiany oleju, a najbardziej filtra.Orjentuje się chyba, że u mnie filtr ma nasadke na jakis klucz.


Jak odkręcić korek spustowy ? Czy wymienić uszczelkę pod korkiem ?
Jak zamontować filtr oleju ? Czy smarować jakąś uszczelkę ?


Pozdrawiam Krystian

PS Przyda się każda rada, robię to pierwszy raz :)
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

A więc warto żeby przed przystąpieniem do wymiany oleju silnik miał 90stopni wtedy olej się rozgrzeje stanie się rzadszy i prędzej spłynie z całego układu do misy olejowej.
Jak odkręcić korek spustowy ?
Z tego co pamiętam jest tam korek na klucz 19 zalecałbym klucz nasadowy 6 kątny będzie pasowniejszy i fajnie się odkręci :) Po pewnym czasie jak spłynie Ci już trochę oleju przystąp do odkręcenia filtra oleju tam jest klucz 30 albo 32 zalecam kopytkowy albo oczkowy bo nasadowym raczej ciężko ;/ Tam jak popuścisz sobie już ten filtr podłóż sobie coś pod niego bo będzie Ci się z tamtąd lał olej (tylko troszkę to co było w filtrze) , nie wykręcaj do końca poczekaj jak się zleje to co się ma lać i wtedy wykręć go całkowicie. Przyuważ sobie czy wykręcił się sam filtr czy wyszedł razem z trzpienim bo jeżeli tak będziesz musiał go przekręcić do nowego.
Czy wymienić uszczelkę pod korkiem ?
Tutaj Ci zbytnio nie doradzę bo to widać po tym jak popatrzysz na uszczelkę :) Z tego co pamiętam jest tam miedziana uszczelka ważne żeby nie była ona odgnieciona ani odkształcona albo powyginana. Ja tak wymieniam co 2/3 wymiany nie trzeba co każdą aż tak się to tam znowu nie wygniata :)
Jak zamontować filtr oleju ? Czy smarować jakąś uszczelkę ?
Nic nadzwyczajnego :) Możesz tą uszczelkę pod filtrem co jest posmarować sobie olejem nowym czy tam zużytym nieważne, warto to zwilżyć bo lepiej później Ci to siądzie i nie będzie takie jałowe. Dokręć to mocno ale z czuciem, zawsze można przykręcić lżej zapalić sobie później no i popatrzeć czy nie cieknie :)

Jak już sobie to wszystko zrobisz to zakręcisz koreczek też z czuciem, wlejesz olej tak pod max wlej na początku bo jak zapalisz to pociągnie CI troszkę do filtra :) Zgaś poczekaj moment i sprawdź sobie na bagnecie ile jest :) Jak byłyby jakieś problemy albo pytania to pisz :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""krystiano1234567""]ak odkręcić korek spustowy ? Czy wymienić uszczelkę pod korkiem ?[/quote]
kup korek/śrubę i uszczelkę
często jest tak że ta uszczelka rozgniecie się tak bardzo ze starej zdjąć się nie da (tak było u mnie)
k
krystiano1234567
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 05 lut 2015, 15:58

Post autor: krystiano1234567 »

a jak jest tam uszczelka pod korkiem spustowym? w tym polo 6n2 1.4 60 km?

z materiału? czy miedziana a jeśli miedziana to płaska czy taka okrągła?

oraz jaki jest rozmiar uszczelki? czyli na jaką srubę jest uszczelka? (rozmiar)
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""krystiano1234567""]Możesz tą uszczelkę pod filtrem co jest posmarować sobie olejem nowym czy tam zużytym nieważne, warto to zwilżyć bo lepiej później Ci to siądzie i nie będzie takie jałowe.[/quote]

Nie możesz, tylko TRZEBA zwilżyć uszczelkę olejem- moczysz palec i jedziesz dookoła uszczelki na filtrze.

Filtr dokręca się ręką, a nie kluczem.

[quote=""krystiano1234567""]a jak jest tam uszczelka pod korkiem spustowym? w tym polo 6n2 1.4 60 km?

z materiału? czy miedziana a jeśli miedziana to płaska czy taka okrągła?

oraz jaki jest rozmiar uszczelki? czyli na jaką srubę jest uszczelka? (rozmiar)[/quote]

Miedziana 14x20x1,5

No i żebyś przy spuszczaniu oleju sie nie poparzył :acute:

PS. polecam zapoznanie się z literaturą- "Sam naprawiam..", gdzie wszystko jest opisane ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""krzychu20""]PS. polecam zapoznanie się z literaturą- "Sam naprawiam..", gdzie wszystko jest opisane ;)[/quote]
Ja również

Przy zlewaniu oleju odkręcasz korek wlewowy, albo wyciągasz bagnet, albo obie te czynności.
k
krystiano1234567
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 05 lut 2015, 15:58

Post autor: krystiano1234567 »

Uszczelka
Jest miedziana 14x20x1,5 to tak
ale jaka on jest płaska czy taka okragła bo sie mnie koleś pytał w sklepie a ja nie wiedziałem

Z góry dziekuje za info oraz informuje ze każdemu z chcecia bym postawił piwo :)



A apropo tego " SAM ZRÓB' gdzie to mozna pobrac ?

------------------------------------
PS w jaki sposób odkrecac korek spustowy aby się nie popoarzyc normalnym kluczem ?

Czy może odkrecić srubę do końca tak aby wpadła do pojemnika na olej ?

------------------------------------------------

''Nie możesz, tylko TRZEBA zwilżyć uszczelkę olejem- moczysz palec i jedziesz dookoła uszczelki na filtrze.

Filtr dokręca się ręką, a nie kluczem.''


A wiec dokrecam reka ? ale wogóle potem nie dokrecam kluczem ? Czy dokrecam jesli bedzie ciekło ?


-------------------------------------------------------------------
Panowie a jaką ja mam ta uszczelke ? Znam rozmiar że 14x20x1,5 oraz ze miedziana ale nie wiem czy płaska ? czy taka owalna ?
Koleś w sklepie też nie wiedział

Dzieki chłopaki za info :)
Pozdrawiam Krystian ;)




edit//korzenio Jeśli post czeka na akceptacje nie pisz 10 następnych, używaj opcji edycji posta.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""krystiano1234567""]Uszczelka
Jest miedziana 14x20x1,5 to tak
ale jaka on jest płaska czy taka okragła bo sie mnie koleś pytał w sklepie a ja nie wiedziałem [/quote]
-Uszczelka płaska
[quote=""krystiano1234567""]A wiec dokrecam reka ? ale wogóle potem nie dokrecam kluczem ? Czy dokrecam jesli bedzie ciekło ?[/quote]
-Filtra kluczem nie należy dokręcać- ręką wystarcza.

[quote=""krystiano1234567""]A apropo tego " SAM ZRÓB' gdzie to mozna pobrac ?

PS w jaki sposób odkrecac korek spustowy aby się nie popoarzyc normalnym kluczem ?

Czy może odkrecić srubę do końca tak aby wpadła do pojemnika na olej ?[/quote]
Mail w tej sprawie poszedł.
-Ja osobiście olej spuszczam, gdy temperatura jest taka, że da się dotknać ręką miskę olejową.
-Zakładasz rękawiczki jednorazowe,podstawiasz naczynie, popuszczasz śrube kluczem i później w palcach odkręcasz.
Łowienie śruby w naczyniu nie jest przyjemną czynnością.

Jeśli nadal masz z czyms problem, to jedź do sklepu, gdzie sprzedaja olej- czesto wymiana jest gratis :blush2:
D
Damianoss
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 21:04
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Post autor: Damianoss »

witam podepne sie pod temat

mam problem ze zmianą oleju mianowicie filtr jes w mojej Polówce chyba od nowsci albo poprzedni właśćiciel dał do partaczy auto i posmarowali gwint filtra pastą do gwintów i nie da sie odkrecic niawet gdy go mechanik przebił i prubował najdrastyczniejszej z metod jakie rozwiazania widzicie ??
:?
Damianoss
Awatar użytkownika
rybatychy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2014, 22:00
Lokalizacja: Tychy

Post autor: rybatychy »

Przy tak zmasakrowanym juz filtrze pozostaje ci dłubać go po kawałku kombinerkami i spróbować nie uszkodzić gwintu na który sie filtr nakręca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
D
Damianoss
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 21:04
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Post autor: Damianoss »

szukam w srud znajomych moze ktos ma dremelea pozyczycyc tarcza ma 2 cm srednicy i nacicac przy uszczelce
Damianoss
D
Damianoss
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 21:04
Lokalizacja: Okolice Częstochowy

Post autor: Damianoss »

Koniec problemu z olejem :amen:
Przy pomocy nożyc do blachy i przecinaków obciąłem zmasakrowany filtr, a dekielek z gwintem: przecinak, młotek i obracanie. :bb: - musiał puścić. Wszystko wymienione, zrobione, zalane więc VWiesiek już jeździ ale cała niedziela poszła. :cool2:
Ale coś za coś.

Akceptuję, jednak następnym razem proszę o sprawdzenie ortografii i interpunkcji (nie da się tego czytać), zarazem należałoby zwrócić uwagę na to: jeśli używasz polskich znaków - to w całym tekście albo wcale! sloma92
Damianoss
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”