Przecięty kabelek 1.9D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kris30311
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 21 sie 2009, 23:45

Przecięty kabelek 1.9D

Post autor: kris30311 »

Witam mam taki problem dziś zauważyłem ze w mojej polówce mam przecięty (nie urwany) kabelek ze zdjęcia poniżej jak go połacze to obroty z 1000 podnoszą się na 1250 ale jak go rozłacze to obroty niespadają do 1000 tylko się utrzymują na 1250 do czego jest ten kabelek czy został on przecięty w jakims konkretnym celu proszę o pomoc
http://img72.imageshack.us/i/p0309091631.jpg/
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Niestety w twoim samochodzie coś jest zkiepscone, ktoś o tym wiedział przecinając kabelek bo sam się w tym miejscu nie przecioł.
Musisz sprawdzidz dokładnie dokąd prowadzi od wtyczki w kierunku silnika i podaj kod literowy silnika !
Wtedy będe mógł coś więcej Ci powiedzieć.
Najprawdopodobniej do sterowania pompą wtryskową (to by tłumaczyło zmiane obrotów) albo do czujnika temperatury
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

jak dla mnie to jest kabelek od czujnika temperatury mam tak samo zrobione tylko że na przycisk może sie myle ale powiedz jak ze świecami żarowymi czy zawsze Ci grzeją mimo czy ciepły zimny ?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

ghul177
Hehe weź pod uwage że były 3 rodzaje silników montowanych pod oznaczeniem 1.9D
Teoretycznie możesz mieć rację :)
Są dwie możliwości jak już napisałem wcześniej
Silnik AEF na zimnym bloku po podaniu temperatury do srerownika świec żarowych powinien zmienić obroty na wyższe (potocznie ssanie).Obroty spadną jak wzrośnie temperatura bloku, jeżeli silnki będzie ciepły ok 70'C to nie będzie reagował na złączanie kabelka (obroty nie wzrosną) - i to jest wytłumaczczenie teorii ghul177
k
kris30311
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 21 sie 2009, 23:45

Post autor: kris30311 »

więc tak kod literowy silnika to AEF, kotrolka o świec żarowych zawsze się świeci czy jest zimny silnik czy nawet jak odpalam go po 100kilometrowej trasie ( nagrzany silnik) .
zamiesciłem też post gdzie problem dotyczył temp silnika ponieważ po przejechaniu kilkunastu km temp silnika wynosi troszkę powyżej 70 stopni C a powinna już wynosić 90 i może jest to z tym związane (termostat niedziałający) i ktos ten kabelek przeciął by swiece zawsze sie grzały bo silnik niedostaje temp. Co robić złączyć ten kabelek na stałe, wymienić termostat i obserwować co z autem będzie się działo.

Mam jeszcze jedno pytanie gdzie w tym silniku znajduje się termostat (samochód tydzień temu kupiony i niewiem gdzie co jest)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

termostat jest pod autem przynajmniej u mnie w bardzo lipnym miejscu w plastikowej obudowie ktora wchodzi do bloku silnika.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Kabelek został przecięty dlatego że jak silnik osiągał powyżej 70oC to przy rozruchu świece już nie grzały i był problem z rozruchem silnika, wiem bo sam tak miałem kiedyś, teraz wpiąłem w kabelek przełącznik i zamontowałem wewnątrz pojazdu, jak zimny to ok, a jak ciepły to przed przekręceniem kluczyka przełączam przełącznik i świece grzeją, jak się troche zagrzeją to przełączam i one wtedy się wyłączają i autko pali bez problemu, teraz rozważam coś aby zrobić to automatycznie żeby np. po 4sekundach złączał kabelek i nie było problemu z rozruchem.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

@Maniek polecam taki schemat czasowy można go ustawiać czas pojemnościami jest tam błąd ze słowem wyłancza a powinno być załancza zresztą można tak i tak.

Obrazek
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

a jak zrobić żeby poli zawsze otrzymywała że silnik ma np poniżej 70 stopni a że jak wejde do samochodu otworze dzwi i zamkne żeby świece mi grzały(u mnie tak najlepiej działa i pali od strzała np gdy ma 60stopni wchodze do autka zamykam dzwi czekam chwilke i wkładam kluczyk przekrecam i brak kontrolki od świec pali wtedy od strzała a gdy już ciepły 80-90stopni cięzko mu.podobno jakis opornik można wstawic ale zakłóci to chyba ssanie.

kris30311 czyli odpowiedz znasz odcięto ten kabelek by komputer zawsze myślał że poli jest zimna i łatwiej ją odpalić najlepiej to zrób sobie na przycisk (ze jak wciskasz przycisk odcinasz ten kabelek używaj tego wtedy gdy silnik ma powyżej 70stopni ja tak mam
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Dziadek13 dzięki za schemat napewno coś z tym pomyśle
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
k
kris30311
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 21 sie 2009, 23:45

Post autor: kris30311 »

witam pisałem o problemie z tym kabelkiem. Złączyłem go świece żarowe przy nagrzanym silniku nie włączają się i silnik niechce zapalić gdy ponownie go rozłącze to świece zapalają się przy nagrzanym silniku i odpala bez problemu.
Dlaczego auto niechce zapalic gdy już silnik jest nagrzany czy problem może tkwic w złym stanie silnika?
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

[quote=""kris30311""]Dlaczego auto niechce zapalic gdy już silnik jest nagrzany czy problem może tkwic w złym stanie silnika?[/quote]
Raczej nie, jak mi nie zapalał i pompa wtryskowa LUCAS-a poszła do czyszczenia, mechanicznie sprawna była, to nie było problemów, zawsze ładnie zapalał ale z czasem coraz gorzej się działo i tak jak pisałem wcześniej zamontowałem wewnątrz przełącznik.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”