polo 6N/1998poj1.0 bardzo słabe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
trelek1
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2009, 14:09

polo 6N/1998poj1.0 bardzo słabe

Post autor: trelek1 »

Witam.
Mam problem ,od pewnego czasu moje polo bierze olej około 1litr na 1500km 10/40 syntetik mobil.
Silnik ma przejechane około 150tyś.Ale mój problem jest taki ze jest bardzo słabe ledwo sie ciągnie pod góre ,słabo sie zbiera .proszę o porady .przepustnica jest czysta ,świece,kable,palec,filtry wymienione.pozd rafał
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no już trochę ci zjada oleju, prawdopodobnie w swojej historii silnik był przegrzany i poszły uszczelniacze zaworowe,
możesz dalej tak jeździć tyle co możesz to zmień olej na mineralny z 10W40 na 15W40, może to pomoże trochę.
Możesz dalej tak jeździć i dolewać olej albo wymienić uszczelniacze zaworowe.
Jeśli ten przebieg jest realny to dziwne że wogóle bierze oleju tak dużo.
Ja mam 151 tyś i od wymiany do wymiany praktycznie nic nie schodzi, może jedna mała kropeczka mniej na bagnecie.
Co do mocy, to wymień też filtr paliwa może blokuje trochę napływ paliwa, wykręć świece i zobacz jakie są to dużo powie o stanie silnika, a najlepiej to zrób pomiar kompresji na każdym cylindrze i powinno być w granicach 10-15 atmosfer na cylinder.
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
lucas3
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 05 sie 2009, 12:10
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: lucas3 »

Witam!
Mam identyczny problem co kolega. Również mam Polo 1,0. Silnik według licznika ma przejechane 165tyś. Uszczelniacze wymieniałem rok temu i nie tak dawno znowu jeden z nich zaczął puszczać. Dodam, ze jeżdżę na oleju mineralnym ELF Sportii 15/40. A trzy miesiące temu również wymieniałem kable, palec, świece i kopułkę. Auto jest bardzo słabe podczas przyspieszania
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

może macie delikatnie przestawiony zapłon jeśli wszystko inne uważacie za OK, może ustawienie zapłonu przyniesie dopiero efekt.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a moze juz nie ma kompresji skoro na mineralu dzieja sie takie rzeczy.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Mam to samo co autor postu. Pod górkę ciężko mu idzie, a autko ma 61tys przebieg. Co radzicie sprawdzić? Filtr paliwa? Myślicie, że to może być winowajca? Co prócz tego może "szkodzić"?
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Akurat w domu mam 2 takie samochody :
- olej - wyłącznie syntetyczny, próby intensywnej jazdy na półsyntetyku skończyły się zniszczeniem popychaczy zaworowych
- silnik wrażliwy na błędy w regulacji - włsciwe ustawienie zapłonu i pasek rozrządu w dobrym stanie to podstawa
- często przyczyną "mulenia" przy tym silniku jest zatkanie katalizatora ( gdy silnik bierze dużo oleju )
- filtr paliwa - wystarczy jedno "brudne" tankowanie aby pod każdą górkę podjeżdzac III
- i podstawowa zasada : silnik AER ( 999 / 50 KM ) NIE jedzie jesli ma poniżej 2000 obrotów; na szosie normalne jest dokręcanie do 5000 - on to lubi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”