[9N3] coś stuka przy wciskaniu sprzęgła oraz nierównościach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Jarek74
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 03 lip 2009, 11:38

[9N3] coś stuka przy wciskaniu sprzęgła oraz nierównościach

Post autor: Jarek74 »

Czy ktoś się orientuje, co może być przyczyną takiej przypadłości?
Podczas jazdy przy wciskaniu pedału sprzęgła (głownie przy zmianie biegów z jedynki na dwójkę oraz z dwójki na trójkę) a także czasami podczas puszczania gazu pojawia się głuchy stuk. Nie jest jakiś przesadnie głośny ale wyraźnie słyszalny.

Gdy stanę na pochyłym np. zjeździe do garażu, przodem do góry i zaciągnę ręczny, przy próbie ruszenia (oczywiście bez zwalniania hamulca), gdy tył przysiądzie i wcisnę sprzęgło stuk się pojawia i to wyraźnie. I pojawi się przy każdej kolejnej takiej próbie...

Moim zdaniem stuk dochodzi z przodu z prawej strony (od kierowcy).

Gdy jadę po bardzo nierównej drodze (np. płytach betonowych lub "kosmicznych" kocich łbach) również się ten stuka pojawia i to wyraźnie - jakby coś się bujało i pukało o coś, ale jakby niezależnie od pracy zawieszenia.
Stuki te ewidentnie dochodzą z przodu z prawej strony i mechanicy to potwierdzają.

Ważna informacja: gdy silnik jest zimny tych stuków nie ma lub ich praktycznie nie słychać, natomiast gdy się trochę pojeździ i się wszystko ładnie rozgrzeje stuka wyraźnie.

Samochód to VW Polo 2007 r. z silnikiem benzynowym 1,2 60KM

Byłem kilkakrotnie w serwisach VW i zostały wymienione tuleje tylne wahaczy przednich, mocowanie tylnego amortyzatora oraz poduszka silnika od strony łańcucha rozrządu ale nadal stuka

Poproszę o jakieś sugestie co to może być :scratch:
Obrazek
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Jeśli masz założone oryginalne tuleje to tak będzie,jedyny sposób to założyć wzmocnione lub od cupry ale usztywnisz wtedy auto.
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Również mam takie same objawy. Strasznie mnie to denerwuje. Podejrzewam u siebie lewą tuleję.
Dziś prawdopodobnie podjadę do znajomego mechanika i sam oceni
J
Jarek74
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 03 lip 2009, 11:38

Post autor: Jarek74 »

Wymienili mi poduszkę skrzyni biegów - zrobiłem kilkaset kilometrów (ok. 400 km) i nic nii puka więc problem chyba rozwiązany.
Poduszka miała podobno jakies pęknięcie co wyszło gdy ją zdemontowali.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 13:27 przez Jarek74, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
l
lazfroc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 15 lip 2009, 21:59

Post autor: lazfroc »

Ja mam to samo, z tą różnicą, że u mnie na zimnym wali jak nie wiem co, a jak się rozgrzeje to już mniej, tylko od czasu do czasu. I teraz pytanie do Jarek74, ile kosztuje taka poduszka? Cena poduszki + wymiana. Prosiłbym o podanie tych cen rozdzielnie. Z góry dzięki.




Byłem dzisiaj u mechanika i to jednak tłumik ma jakieś luzy, już stary i do wymiany, bo cały zardzewiały, a poza tym tak w połowie już przegnity i go słychać :)
J
Jarek74
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 03 lip 2009, 11:38

Post autor: Jarek74 »

Jaki koszt takiej poduszki nie wiem bo wymiana w ramach gwarancji była zrobiona.
Po wymianie poduszki problem zniknął definitywnie :)
Obrazek
l
lazfroc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 15 lip 2009, 21:59

Post autor: lazfroc »

Tak jak dodałem info zdanie w moim poprzednim poście, przyczyną jednak nie była poduszka a tłumik.
Ale dzięki za info :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”