[quote=""Kubrick""][quote=""bebeto""]I koniec z wymianami corocznymi opon.[/quote]
Zebys sie nie zdziwil - opona zimowa nie jest zimowa, bo sie tak nazywa, tylko dlatego, ze jest wykonana z miesznki gumowej, ktora nie sztywnieje tak szybko w niskich temperaturach, przez co zachowuje elastycznosc i przyczepnosc. Tak samo, nie powinno sie w lecie jezdzic an zimowkach, bo guma zbyt mieknie i zuzywa sie jak glupia. Opony caloroczne, to pic na wode - nie ma mozliwosci osiagniecia kompromisu w kwestii skladu mieszanki gumowej tak, zeby opona sie dobrze sprawowala przy -15 i +30 stopniach.[/quote]
Całą tą teorię o mieszankach doskonale znam. Niezależne ( a to rzadko się zdarza) testy niemieckie dowiodły, że opony całoroczne są bardzo dobrym kompromisem, testowane opony kładły na łopatki najtańsze zimówki na rynku oraz tanie letnie opony. Technologia już od wielu lat pozwala na stosowanie takich mieszanek gum które reagują odpowiednio na zmianę tempertaury. Jeśli ktoś nie jeździ dużo, lub nie jeździ wyczynowo, a na dodatek tak jak w Niemczech i Polsce nie wiele jest dni sahary i arktyki a przeważają dni średnie, a zimą ciapa drogowa to opony uniwersalne są świetnym wyborem. Niewim czy wiesz żę w USA każde auto z salonu musi być wyposarzone w opony całoroczne. Zwykli ludzie pod nagonką prasy i tv kupują 2 komplety opon, koncerny opłacają dziennikarzy, bo lepiej wcisnąć komuś 8 opon a nie 4 to logiczne. W gazetach wszelkich maści są tylko testy porównawcze opon zimowych z letnimi a dlaczego nie porównuje się zimówek do całorocznych i letnich do całorocznych?? Odpowiedź prosta bo za to im nie zapłacą...bo wyniki nie były by już takie przekonujące.

. Nie startuje w F1 slicki mi nei potrzebne, w Szwecji też nie mieszkam.
-- Śro Lis 04, 2009 8:53 pm --
[quote=""Kubrick""][quote=""adas110780""]no właśnie, dziwne, że u mnie obciera, nawet jak jadę sam przy zakręcie słychać jak tył szura...
dzięki wszystkim za odpowiedź,[/quote]
No to masz jakies felgi zle dobrane. ET sprawdz, bo pewnie trze przez przesuniecie za bardzo w bok. Jak masz wysokie ET, jeszcze mozesz kombinowac z dystansami, a jak za male, to tylko inna felga.[/quote]
Albo kolega ma zawieszenie już sfatygowane i auto siedzi.