[6n2] Odpalanie diesla w zimie i rozgrzewanie silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

[quote=""stillo""]Czy może lepiej odpalić chwile poczekać i jechać?[/quote]
lepiej, wedlug teorii silnik jest nagrzany po ok 5sek pracy [tarcie] i to wystarcza do jazdy czyli odpalasz i spokojnie jedziesz.

co do diesla... chciales klekota to masz :)

moj stal ostatnio 3 dni nie odpalany na -23 potem -21 i -24. Rano bylo -20. zamarzl centralny zamek, plyn do srpyskiwaczy, skrzynia biegow lefwo dzialala, buczał wentylator nawiewów, wspomaganie dzialalo jakby go nie bylo, ale auto odpalilo po sekundzie krecenia. Bez problemu...
w Pb nie ma czegos takiego jak problem z odpaleniem...
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

Wojciechu w sprawnym dieslu nie ma takiego problemu.
Również polecam dolewac benzyny nawet 1litr na cały zbiornik paliwa.
alienek piszesz bzdury to nie silnik na pompowtryskach.
Posiada zwykla pompę rotacyjną z nastawnikiem indukcyjnym.
Bezpośredni wtrysk dosiada każdy Sdi i Tdi również na PD, ponieważ końćówka wtryskiwacza ma stycznośc z komorą spalania.
Więc mylisz pojęcia.
Stillo zapoznaj się z tym co napisałem w tym temacie z linku poniżej. Chodzi o podgrzewacz i szybsze osiągnięcie temp. silnika (zamknięty obieg).
viewtopic.php?f=21&t=8894&p=107886&hilit=Podgrzewacz+silnika#p107886
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

AEF bo tak sie chyba nazywa to padło to 1.9 diesel, na pompie rotacyjnej i wtryskach normalnych. SDI to to S costam direct injection i jest na pompowtryskach. Od sdi do tdi teoretyczna droga to turbo, praktyczna to pol motoru
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

moje byłe vento którym jeździ teraz mój ojciec 1,9 tdi 1z 15 letni samochód, przy - 28 zapaliło po dwóch obrotach silnikiem, a mojej brejdaczki volvo v40 z 2003r 1,9 cdti (czy jakoś tak) nie odpaliło ;/ więc jeżeli aku jest dobry świece sprawne a o silnik sie dba to odpali w każde mrozy, jeszcze tej zimy ojciec nie miał żadnych niespodzianek :) pozdrawiam
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""Wojciechu""]AEF bo tak sie chyba nazywa to padło to 1.9 diesel, na pompie rotacyjnej i wtryskach normalnych. SDI to to S costam direct injection i jest na pompowtryskach. Od sdi do tdi teoretyczna droga to turbo, praktyczna to pol motoru[/quote]

SDI nie jest na pompo wtryskach!!! Nie opowiadajcie takich bzdur, skąd wziąłeś takie informacje ? :acute: :acute:
Ten silnik ma pompę wtryskową która wytwarza ciśnienie 90MPa i podaje paliwo do wtryskiwaczy wielootworowych w dwóch etapach (nie pompo wtrysków).
W TDi to pompo wtrysk wytwarza ciśnienie ok 200 MPa i wtryskuje je do cylindra w jednym etapie.
Obrazek
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""Gaweł""]W TDi to pompo wtrysk wytwarza ciśnienie ok 200 MPa i wtryskuje je do cylindra w jednym etapie.[/quote]I tutaj dokońca niemasz racji, ponieważ wtrysk paliwa następuje w 2 fazach (etapach)
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

I tutaj dokońca niemasz racji, ponieważ wtrysk paliwa następuje w 2 fazach (etapach)
Mój błąd :oops: :oops: zmyliło mnie w opisie silnika na PD słowo "jedno sekwencyjna pompa wtryskowa "ale szukając dokładniej doczytałem się że:

-Pompo wtryski I generacji miały tylko jedną fazę wtrysku. Były sterowane na drodze mechanicznej znanej jako układ silnika Cummins (VW ich nie stosował).

-Pompo wtryski II generacji te w TDI mają 2 fazy wtrysku wstępną i zasadniczą
Jako ciekawostkę do porównania podam że w 2.0 CR jest 7 faz wtrysku paliwa.
Obrazek
P
Preacher
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 15 lis 2008, 22:33
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: Preacher »

TO ja mam jeszcze pytanie:
Polo `98 1,9D bez turbo
świece wymienione na jesień, cały komplet, do ropy dolewany denaturat lub uszlachetniacz zależy co mam pod ręką, paliwo tankowane na Orlenie, -15 i ma problem z odpaleniem. Aku naładowane i sprawne, czy to tzw"standard", że nie odpala, czy mogę szukać jeszcze gdzieś indziej przyczyny?
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

moze filtr paliwa zapackany parafina. lub aku traci sprawnosc przy takim mrozie, a jakby byl zagrzany to by odpalil.
P
Preacher
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 15 lis 2008, 22:33
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: Preacher »

tak, jak rozgrzany to odpala od tykniecia jak stoi w garażu to tez od tykniecia
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

[quote=""Preacher""]TO ja mam jeszcze pytanie:
Polo `98 1,9D bez turbo
świece wymienione na jesień, cały komplet, do ropy dolewany denaturat lub uszlachetniacz zależy co mam pod ręką, paliwo tankowane na Orlenie, -15 i ma problem z odpaleniem. Aku naładowane i sprawne, czy to tzw"standard", że nie odpala, czy mogę szukać jeszcze gdzieś indziej przyczyny?[/quote]
Pompa paliwa elektroniczna czy na linkę. Jeżeli elektroniczna to vag i sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa. Ewentualnie wykonać korektę ustawień ręcznie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”