Jaka pojemność zbirnika paliwa?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czacha001
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 554
Rejestracja: 26 maja 2009, 20:13
Lokalizacja: Świebodzin/Poznań

Post autor: czacha001 »

Witam!
Panowie zakładam nowy temat, bo nic na ten temat nie znalazłem i zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Czym uszczelnić ta rurkę wlewu paliwa co idzie do baku? Muszę mieć na jutro wieczór sprawne auto. Przy tankowaniu ostro kapie, jak stałem na krawężniku(lewą stroną auta)to było to samo. W baku mam z 15l paliwa (chyba i tak za dużo). U mnie mechanik za sam bak chce 300zł nie licząc robocizny. Trochę dużo, a z neta jak zamówię to do jutra nie dojdzie. Da się to zrobić bez wyciągania zbiornika ? Dzięki i pozdrawiam :piwo:
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

kolega kiedyś eksperyment robił.. i zamiast rury która leci wstawił rurke gumową na zaciskach z obu stron.. z tego co wiem to nadal tak jeździ.. ale czy uda Ci sie to zrobić bez ściągania baku.. ciężko..
z drugiej strony zależy tez gdzie to Ci cieknie..
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Popraw linki, bo wygląda ze przekleileś je z innego forum...

http://www.allegro.pl/item908075392.html
http://www.allegro.pl/item898925477.html
http://www.allegro.pl/item883347068.html



Gdy ja szukałem baku, to kierowałem się zasadą jak nabliżej mnie, tak zebym mogl odebrac go osobiscie i nie płacić majątku za przesyłkę.
Wiec jesli masz chęć zaoszczędzić, to użyj filtra po prawej stronie w wyszukiwarce allegro. Obsługa prosta, wiec nawet nie ma sensu tłumaczyć co i jak.

Wracając do samego baku. Ja kupywałem u dystrybutora firmy Polcar, ale pewnie baki robione są na jedno kopytko.
Albo goła stal, albo stal pomalowana na czarno.

No i musisz wiedzieć czy chcesz bak do gaznikowca, wtryskowca czy dieselowca, bo to ma znaczenie ;)


Wiec teraz napisze co jest nie tak z zamiennikami baków:
- rura wlewowa dłuższa od oryginalnego baku o kilka centymetrów ale klapka się zamyka i pistolet na stacji też spokojnie włożymy do wlewu ;)
- oryginalny korek nie pasuje, bo w rurze wlewowej znajduje się zastawka. Cale miasto objechalem w poszukiwaniu korka i znalazlem w mieście obok za 45 zł - szukalem korka zamykanego na kluczyk.

U mnie bak przed założeniem został zabezpieczony i zakonserwowany coby w przyszlości nie chcial ponownie rdzewieć.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Bez sciagania baku nic nie zdziałasz. U mnie mechanik też chciał wstawić gumowy wąż kupiony w sklepie motoryzacyjnym dla aut cieżarowych, ale rure mialem tak zgnitą, że zgnilizną został objęty sam bak...

Wiec nie pozostało mi nic innego jak wymienić cały bak.
Koszt baku powinien zamknąć się w 180 zł. Ja kupilem na allegro za 175 zł. Odebrałem osobiscie wiec koszt przesyłki odpadł i mialem bak na już.

Co do samego baku, to poczytaj tu:
viewtopic.php?f=12&t=13496&start=0
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

mam taki sam problem cieknie mi na łączeniu rury wlewowej i baku ale tylko jak jest mw 10l+, zastanawiam się czy można dostać plastikowy bak do 2F ??
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

linki nie są przeklejone z innego forum tylko z innego tematu na tym forum.
co do tych różnic..
czyli tego korka co mam oryginalnie nie moge użyć.. rurka za długa.. wszystkie są takie ? bez względu na to który wybiore korek bede musiał zmieniać ?
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

viewtopic.php?f=19&t=3486
Ten temat napewno Ci pomoze.
Awatar użytkownika
Jak87
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Jak87 »

Ja zakupiłem bak od allegrowicza Pelekq

bak tego typu:
http://allegro.pl/item898925477_zbiorni ... k_bak.html
ten wygląda tak samo, pewnie po jednych pieniądzach są te baki :) wg mnie wszystkie "nowe" baki
jakie dostaniesz na allegro z małymi wyjątkami to ten sam produkt tylko od różnych allegrowiczów.

Co prawda mam polo 86c a nie jak Ralph 2F, u mnie bak wszedł bez problemu,
korek pasował, mam na kluczyk, praktycznie Plug and Play, cala operacja poszła sprawnie,
najdłużej zajęło wyjęcie starego baku.
.,; Polo 86c 1,3NZ rocznik 88\' ;,.
viewtopic.php?f=56&t=30903
Awatar użytkownika
nero
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nero »

jak wiesz gdzie jest dziura to możesz poxiliną zakleić (oczywiście dobrze oczyść najpierw). Są też takie specjalne kleje, też takie plasteliny jakieś, takie czarne. ja tak na poczatku zrobiłem, ale później dalej gniło i wstawiłem gumowy wąż zamiast rury.
Ślesin 2007 - Więcbork 2008 - Ślesin 2009 - Ślesin 2011...
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""Jak87""]
Co prawda mam polo 86c a nie jak Ralph 2F, u mnie bak wszedł bez problemu,
korek pasował, mam na kluczyk, praktycznie Plug and Play, cala operacja poszła sprawnie,
najdłużej zajęło wyjęcie starego baku.[/quote]

masz w baku taką smieszną zastawkę, ktora zamyka dostęp do baku i którą wciskamy pistoletem tankując samochód? Bo u mnie przez tę zastawkę nie pasował stary korek.
Bak jako tako wchodzi bez problemu, ale widać że rura wlewowa wystaje z gumy bardziej niż w ta w poprzednim baku.
jak wygrzebie zdjęcia mojego starego korka, to wkleje na forum fotke i opiszę dlaczego nie pasuje stary korek :)


i jeszcze jedna dziwna sprawa, ten bak ma wieksza pojemność, bo po tankowaniu wyszlo mi w statystykach, że samochód spalił mi przeszlo 10 litrów, co jest nierealne ;)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

no własnie ja też tak jak sprawdzałem dzisiaj przy tankowaniu ;) to mam ten zaworek czy tam zapadke która sie opuszcza kiedy dystrybutor sie wbija :) więc z tym może nie bedzie problemu.. a bak ma pojemność 42 litry pojemności.. przynajmniej tak wynika z opisu aukcji wszystkich :)
Awatar użytkownika
Jak87
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Jak87 »

[quote=""Ralph""]masz w baku taką smieszną zastawkę, ktora zamyka dostęp do baku i którą wciskamy pistoletem tankując samochód? [/quote]

Zastawkę mam, ale być może zupełnie nie standardowy korek w takim wypadku :)
Może poprzedni właściciel wymienił go na jakiś inny i dzięki temu nie miałem z nim problemów.

Ralph co do wymiarów, kształtów samego baku masz rację, idealnie takie same nie są, ale nie ma też z tym problemu :)

Co do pojemności, zawsze leje do pełna, na kolejne tankowanie spisuje ile przejechałem i ile wlałem i na tej podstawie obliczam spalanie,
wiec nie miałem jak zauważyć czy bak jest większy. Ale w zamiennikach wszystko jest możliwe ;)
.,; Polo 86c 1,3NZ rocznik 88\' ;,.
viewtopic.php?f=56&t=30903
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Obiecane fotki korka.

Ten wiekszy metalowy to oryginalny, ten plastic fantastic to zamiennik pasujący do nowego baku.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

wybaczcie za jakość zdjęć ale nie chcialo mi się iść z aparatem cyfrowym do samochodu, wiec komórką na szybko cyknięte zdjęcia.
Jak na złość zapomnialem zrobić zdjęcie tej zastawki w baku, ale wiadomo że wiadomo o co chodzi :grin:

Problem oryginalnego korka polega na tym, że jak widać po zdjęciach ma za gruby ten trzon wchodzący w rurę. Trzon zahacza o zastawke i nie chce wejść dalej.
Nowy korek już jest na tyle uszczuplony w tym miejscu, że bez problemu wsadzimy go do rury.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
krolmacius24
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 wrz 2009, 22:49
Lokalizacja: Jawor

Post autor: krolmacius24 »

Mi tez tak rurka zgniła,ze juz nie było ratunku i musiałem założyc "nowy" zbiornik.Kupiłem na shrocie za 80zł w dobrym stanie i jak na razie jest super.Te zbiorniki to wada wrodzona naszych polóweczek chyba :/
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""krolmacius24""]Mi tez tak rurka zgniła,ze juz nie było ratunku i musiałem założyc "nowy" zbiornik.Kupiłem na shrocie za 80zł w dobrym stanie i jak na razie jest super.Te zbiorniki to wada wrodzona naszych polóweczek chyba :/[/quote]

Nawet nie jedna wada.
Głowna jest taka, że rura wlewowa jest w całości z bakiem. Rura gnije, zmieniamy na inną. Tu nie ma takiej możliwości. Trzeba spawać co wiąże sie z ryzykiem lub bawić sie w gumowe węże itd.
Kolejna wada, to miejsce w ktorym leci rura wlewowa. Na rure walą kamienie, brud, sól, błoto. Przy rurce mało miejsca wiec cały ten syf zostaje tam i zaczyna się proces utylizujący stalową rurke...
Z tyłu brak plastikowych nadkoli wiec nie ma co osłaniać nam rury wlewowej. Podobno do Coupe jest możliwość dokupienia nadkoli, ale do Steilhecka już chyba nie ma takiej możliwości, a przynajmniej nie slyszalem aby byly dostępne.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”