katalizator uniwersalny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Z
ZIBO
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2009, 9:09

katalizator uniwersalny

Post autor: ZIBO »

Mam pytanie czy jest sens montowanie katalizatora uniwersalnego?, stary juz jest zniszczony! :(
prosze o opinie na ich temat.Ps czy z takim katem przejde przeglad i test emisji spalin?Dzieki
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie ma sensu, wytnij wkład katalizatora i zaspawaj oryginalną puszkę, na złomie dostaniesz stówkę za stary katalizator,
co do przeglądu to musisz dowiedzieć się przed przeglądem czy zwracają na to w ogóle uwagę, i podjąć właściwą decyzję.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

ZIBO
w polo była strumienica zamiast kata 1.6 AEA i na przeglądzie spaliny wyszły ok
więc jak założysz uniw kat to spaliny na pewno będą w normie
taniej wyniesie strumienica zamiast nowego kata
Mam wszystko w tyle...Obrazek
j
johnydee
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 19 lis 2009, 23:04

Post autor: johnydee »

Witam
Podniosę temat. U mnie rozsypał się katalizator. Diagnoza to wycięcie i zaspawanie.
Jednak mam pytania co do tej operacji czy tylko dźwięk jest inny i więcej spalin? czy może coś jeszcze się dzieje. Jak to jest z paliwem? czy auto więcej go zjada?
Awatar użytkownika
AniaM
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 22 kwie 2010, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: AniaM »

Uratujcie mnie ! Przy zakupie polówki mojej , usłyszałam dziwny dźwięk ok. rury wydechowej .
Gość mówił,że może jakiś luz czy coś , więc myślę, pewnie mały problem .
noo.. i okazało się ( u jednego mechanika) ,że trzeba wymienić strumienicę a będzie na pewno ok.
Niestety , wymieniłam potem tylni tłumik, bo był cały zapchany bo nie ma katalizatora .
I co ?? Pupa jednym słowem . Dalej jest ten uciążliwy dźwięk :(
Co mam zrobić ? Poradźcie .
Myślałam,właśnie, żeby kupić katalizator uniwersalny, albo jakiś używany , tylko nie wiem czy to cokolwiek da .
Jestem załamana tym dźwiękiem,tyle pieniążków w to poszło a to działa jak działa.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""AniaM""]usłyszałam dziwny dźwięk ok. rury wydechowej[/quote]
Dokładnie skąd ? może to pękł łącznik elastyczny,może masz pęknięty kolektor wydechowy,najlepiej nagraj go na komórke wrzuć na upka i daj link do niego posłuchamy,bo tak będziemy gdybać.
b
bigziomal
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 maja 2010, 15:26
Lokalizacja: Białystok/Łosice
Kontakt:

Post autor: bigziomal »

johnydee : Powiem Ci tyle - też jestem po tej operacji i to dość niedawno.. Jestem z tego bardzo zadowolony .. Dzwięk po zaspawaniu puszki i wyrzuceniu flaków jest taki metaliczny (fajnie purkocze jak dodajesz na postoju gazu, albo jak dodajesz mocno gazu w czasie jazdy przy otwartej szybie). Samochód staje sie glosniejszy na zewnątrz, ale wewnątrz nie widze róznicy... Róznica w dzwieku jest TAKŻE (przynajmniej z mojej strony) odczuwalna przy dużych predkosciach.. Nie jestem piratem drogowym, ale moje polo przy ok. 120-130-140 km/h kiedyś - było głośniejsze w środku.. Teraz jakś tak... inaczej.. Nie wiem dlaczego, ale to nie jest tylko moja opinia, ale opinia rowniez mojej rodziny :) Paliwo - no na pewno jak bedziesz szalal to zejdzie, a tak.. to raczej nie powinno być jakichkolwiek problemow.. zajechalem na stacje kontroli a tam Pan powiedzal mi, ze mój samochod bedzie palil ok. 3 litrow wiecej bez kata - BZDURA! obliczylem, ze przy normalnej, ale oszczednej jeździe samochod nie pali więcej. Warto wymienić również filtr powietrza - u mnie byl juz zabity - a to chyba tez jakas tam oszczednosc na paliwie.. :) Poza tym sonda lambda tez nie mówi, że samochod pali więcej, więc chyba jest ok:) Pali wiecej jak wcisniesz do konca gaz :P a po tej operacji samochod naprawde zyska - gwarantowane 5-10-15 KM :)

Droga Aniu: strumienica daje wlasnie taki odglos - taki bardziej metaliczny, sportowy. Jak sie zepsuje - to juz calkiem..... halasuje.. Ja na Twoim miejscu wogóle nie zakładałbym strumienicy ani katalizatora uniewersalnego.. Strumienica jednym cos daje, drugim nie, jednym zamula samochod, drugim odmula.. Ja natomiast radze Ci wycięcie puszki od kata i zaspawanie, tak jak zrobi to johnydee.
[quote=""AniaM""]Niestety , wymieniłam potem tylni tłumik, bo był cały zapchany bo nie ma katalizatora .[/quote] Nie możliwe, żeby tłumik, zapychal sie bo nie ma katalizatora... coś tu nie tak:P to pewnie sprawa tej calej zepsutej strumienicy !! - lepiej zmień mechanika..
Moim skromnym zdaniem: nie kupuj uniwersalnego a tym bardziej uzywanego!! = wyrzucenie pieniedzy w bloto, bo nie wiadomo co bedzie za rok.. - i znowu problem ?? Radze postąpić tak jak kolega wyzej:) O ile to jest właśnie sprawa tej czesci (ok. kata bądź strumienicy). Może to coś innego.. i jak mówi Dziadek13 - być moze, że to łącznik elastyczny, pekniety kolektor wydechowy - badz możesz nie miec jednej śrubki kolektor -silnik i tam coś się dzieje(tak jak bylo u mnie), niech ktos Ci zdejmie obudowę kolektorową i zobaczy co jest nie tak..

Mam nadzieje, ze pomogłem badz rozwialem jakies watpliwosci i ze w koncu uporacie się ze swoimi problemami ;) Pozdrawiam
P
Pencki
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 kwie 2009, 11:19

Post autor: Pencki »

[quote=""ZIBO""]Mam pytanie czy jest sens montowanie katalizatora uniwersalnego?, stary juz jest zniszczony! :(
prosze o opinie na ich temat.Ps czy z takim katem przejde przeglad i test emisji spalin?Dzieki[/quote]

ZIBO moim zdaniem to jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego dlatego żadnego uniwersalnego kata bym nie montował. Sam mam wycięty katalizator już jakieś 2,5 roku i wstawioną strumienice. Moja Lolówa już przechodziła przegląd 2 razy odkąd wyciąłem kata i za każdym razem emisja spalin była mierzona ale była jak najbardziej w normie. Także wszystko jest git. Przy moim silniku 1.4 AEX i przy moim odczuciu to przy ok. 2200-2300 obrotów silnik jakby szybciej się wkręca na obroty i przy tym ma taki trochę metaliczny dźwięk ale całkowicie miły dla ucha. Także zrobisz jak uważasz. Pozdro.
Awatar użytkownika
AniaM
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 22 kwie 2010, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: AniaM »

Super ,dziękuję wam za pomoc :)
b
bigziomal
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 maja 2010, 15:26
Lokalizacja: Białystok/Łosice
Kontakt:

Post autor: bigziomal »

poza tym... Jesli nie do jednej to do drugiej stacji kontroli pojazdow trzeba pojechac.. Kiedyś na pewno sie trafi, ze podbija przeglad, JESLI NAWET EMISJA SPALIN BYLABY WIEKSZA, ale raczej trzyma sie wszystko na poziomie .. :)
Pozdrawiam ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”