wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dawid_vip
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Inowrocław

wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d

Post autor: dawid_vip »

witam
co należy zrobić w polo 1.9 D z 98 aby poluzować pasek wielo rowkowy. pasek napędza pompe od wspomagania wodna alternator. auto nie ma klimy
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Nie wiem co masz na myśli pisząc:
[quote=""dawid_vip""]co należy zrobić w polo 1.9 D z 98 aby poluzować pasek wielo rowkowy[/quote]
W tym modelu silnika 1.9D AEF jest samonapinacz i nie ma możliwości poluzowania.
Jeżeli chodzi Ci o zdjęcie paska, należy założyć na rolkę napinacza wygięty klucz 15 i podciągnąć od dołu do góry, jednocześnie ściągnąc pasek wieloklinowy.
Napinacz to jest ta rolka poniżej alternatora.
d
dawid_vip
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: dawid_vip »

dzieki juzto sprawdze
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Obrazek
Klucz nakłada sie na śrubę napinacza, najlepiej od dołu, bo trzeba trochę siły żeby odciągnąć napinacz.
Nowy pasek nakłada sie w ten sam sposób co ściąga stary, (odginając kluczem napinacz)

Obrazek

Polecam przeczytać wszystkie moje posty na temat tego modelu :amen:
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 10:59 przez vjarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
d
dawid_vip
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: dawid_vip »

wielkie thx jade kupić pasek napisze jak mi poszło;)
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Ja żeby nałożyć pasek dodatkowo ściągałem zderzak przedni (wersja z klimą) i przez dziurę łatwy dostęp do rolki i klucza
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
d
dawid_vip
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: dawid_vip »

temat ogarnięty wsio śmiga jezeli chodzi o pasek. pozdro thx
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

Witam

Mam takie pytanie czy w silniku benzynowym 1.3 pasek wymienia się w taki sam sposób ??

Pozdrawiam
Paw150
k
kr0lik@vp.pl
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2010, 16:34

Post autor: kr0lik@vp.pl »

witam posiadam polo 1,7 sdi 98 rok i piszczy mi pasek czy wymiana jest taka sama??
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote=""kr0lik@vp.pl""]czy w silniku benzynowym 1.3 pasek wymienia się w taki sam sposób ??[/quote] Nie
Jeżeli jest napinacz to podobnie a jeżeli nie ma napinacza to trzeba popuścić śrubę od alternatora.
[quote=""kr0lik@vp.pl""]witam posiadam polo 1,7 sdi 98 rok i piszczy mi pasek czy wymiana jest taka sama??[/quote] Tak
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

[quote=""vjarecki""]kr0lik@vp.pl napisał(a):
czy w silniku benzynowym 1.3 pasek wymienia się w taki sam sposób ??
Nie
Jeżeli jest napinacz to podobnie a jeżeli nie ma napinacza to trzeba popuścić śrubę od alternatora.[/quote]
Jest napinacz, a co masz na myśli mówiąc podobnie ??
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote=""paw150""]Jest napinacz, a co masz na myśli mówiąc podobnie ??[/quote]
Bo ma inną budowę a działa na takiej samej zasadzie.
Uzupełnij w profilu jaki kod literowy posiada silnik, będzie łatwiej komukolwiek odpowiadać na twoje pytania.
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

[quote=""vjarecki""]paw150 napisał(a):
Jest napinacz, a co masz na myśli mówiąc podobnie ??

Bo ma inną budowę a działa na takiej samej zasadzie.
Uzupełnij w profilu jaki kod literowy posiada silnik, będzie łatwiej komukolwiek odpowiadać na twoje pytania.
[/quote]

Ok, już uzupełniłem, silnik to 1.3 o oznaczeniu ADX

ps. piszczy mi coś podczas skręcania kierownica, patrzyłem pod maskę i dźwięk wydobywa się z okolic paska wielorowkowego wiec myślę ze jest to właśnie on do wymiany.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

panowie odgrzeje temat, potrzebuje wymienic tą rolkę od napinacza bo mi piszczy masakrycznie. Czy ktos sie orientuje jak wymienic sama rolke i ile taka rolka kosztuje i czy wymiana tej rolki jest trudna czy dam rade sam to zrobić ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
poly1977
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: poly1977 »

wymiana rolki jest dosyć prosta, trzeba tylko odkręcić śrubę kluczem 15, tylko trochę trudny dostęp jest.. cena od 100zl w górę.. chociaż ja wymieniłem samo łożysko (6203) rolki i działa już ponad rok :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”