pompa oleju?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

pompa oleju?

Post autor: keramer »

witam
Mam problem i to duży z moja polówką 6N 1.0 AER.
wpierw zapchał mi sie katalizator podczas jazdy,następnie wymieniłem tykające popychacze -po tym silnik chodził równo ,idealnie...
a teraz..
po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów właczył się dźwięk i zaczęła migać kontrolka oleju.sprawdziłem poziom oleju-idealnie.przejechałem następne 500 metrów kontrolka zgasła.po jekim czasie znowu odpaliłem i to samo.aż wreszcie silnik zaczął głośno chodzić.
o co chodzi??
poziom oleju cały czas ok
olej,filtr wymieniane razem z popychaczami około 4 tygodni temu
ale jedno jest interesujące:
zawsze pod korkiem miałem masło(nawet po wyczyszczeniu korka i górnej pokrywy i po przejechaniu 20 metrów" masło" wracało)-gdyż dziennie robie może z 10 kilometrów-auto nieprzegrzane.
mechanicy sprawdzali silnik ,ciśnienia na cylindrach itp-uszczelka dobra
wczoraj,gdy po kilometrze silnik zaczał głośno chodzic -zatrzymałem się-gdy sprawdziłem pod korkiem to nawet masła nie było -prawie sucho,a na bagnecie dalej pozom oleju idealny!

czy to pompa oleju padła?

wydaje mi sie,ze coś nie podaje oleju z miski olejowej na górne partie silnika-nie jestem mechanikiem z zawodu-ale ja to tak widze.
szukałem na forum i dużo było o pompie no i o panewkach no i o sprawdzeniu ciśnienia oleju,ale może ktoś po tym co napisałem coś będzie mogł powiedzeć-poradzić
a
adamos75
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 09 paź 2009, 12:25
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adamos75 »

Witaj miałem identyczną sytuację jak u Ciebie Pompa Oleju mi padła poczytaj viewtopic.php?f=13&t=12299
Ten sam silnik mam radę dla Ciebie tak jak i mi poradzili nie odpalaj go i nie jeździj tylko na hol i do mechanika na początek niech sprawdzi czy jest ciśnienie manometrem, u mnie nie było. Tylko koniec z jazdy bo będziesz musiał nowego silnika szukać
Pozdr.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

skoro poziom oleju jest idealny zaraz po tym jak zgasisz silnik to na pewno pompa oleju padła, ponieważ zaraz po zatrzymaniu silnika cały olej nie znajduje się w misce oleju tylko musi do niej spłynąć. A jak Ty masz cały czas cały olej w misce to znaczy że pompa nie pompuje.
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

dziekuje panowie,musze sie za to zabrac dziś-nie sam oczywiście- no i mam nadzieje,że nie zatarłem silnika.
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

a jeszcze słuszałem ,że to moze być tzw. zapchany SMOG?
a
adamos75
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 09 paź 2009, 12:25
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adamos75 »

Na 100% pompa oleju do wymiany. Daj znać co i jak
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""keramer""]a jeszcze słuszałem ,że to moze być tzw. zapchany SMOG?[/quote]

smok który jest zanurzony w oleju praktycznie przy samym dnie miski.

[quote=""adamos75""]Na 100% pompa oleju do wymiany.[/quote]

Tu niekoniecznie musi byc do wymiany. Wystarczy ze dostanie sie maly opilem pod zaworek zwrotny i odrazu pompa nie pompuje wymaganego cisnienia na cieplym oleju. Na zimnym moze jeszcze dawac odpowiednie ale na rozgrzanym bedize lipa.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, 13:21 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

operacja wymiany pompy zaczęta
ale problemy nadal istnieja.
śruby od miski olejowej są poprzekrecane :banghead:
nie ma jak ja zdjąc
wyciągamy z kolega mechanikiem silnik
wezmiemy ja od góry
oczywiście dam znać co i jak
dzieki panowie za rady
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

silnik wyciągniety,smog czysty,pompa nie wiem nie wykręcałem jeszcze,ale za to w mosce olejowej na dnie mnóstwo metalowych opiłków-dużych i mniejszych.(to pozostałości po zniszczonym popychaczu.nasza decyzja to taka,że jedziemy kupić silnik(nie ma sensu-o ile pompa też uszkodzona dotego krzywka na wale rozżadu zmasakrowana (ta co miała kontakt ze zniszczonym popychaczem).a kupno samego wałka i pompy to wydatek sporo wiekszy niż kupno uzywanego silnika(z gwarancją 6 miecięcy)
pozdrawiam

napisze oczywiście co i jak
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

a jaki silnik planujesz wlozyc??
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

[quote=""Larson""]a jaki silnik planujesz wlozyc??[/quote]

póki co szukam tego samego 1.0 L AER ale ciężko,nie wiem jakie na to miejsce mógłby pasować,aby nie było problemu z komputerem itp
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

witam
znalazłem silnik z tego samego roku(1997) i z tym samym kodem AER.
tylko nie wiadomo jego pojemności..albo 1.0 albo 1.4 (teraz mam 1.0 dla przypomnienia)
jest w dobrym stanie,nie wiem jak to rozpoznać,i mam pytanie czy,jeżeli nawet byłby to 1.4 to wszystko bedzie pasować?
tzn montaż,rozstawy otworów,czy nie bedzie problemów z komputerem,imobilaiserem itp
dzieki i pozdrawiam
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

witam
wymieniłem silnik -mam ten sam 1.0 AER
było cięzko ale sie udało,z mojego przełożyłem tylko gażnik i sprzegło i chodzi jak pszczółka.
oby tak było
ale i tak go sprzedaje (szkoda bo auto zrobione i kompletny silnik w garażu w razie coś)gdyż coś nowszego trzeba kupić
dzięki panowie za pomoc
pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”