[9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Jolinar83
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:52

Post autor: Jolinar83 »

Co do skrzypienia z przodu mogą to być simerbloki, natomiast z tyłem mam podobny problem bylem u mojego mechanika i mówi ze przyczyną są bębny hamulcowe.
f
fajcik29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:09
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: fajcik29 »

Witam wszystkich :wave: Mam problem z moją polówką a mianowicie podczas jazdy dochodzą mnie dziwne stuki z okolic tylnego lewego koła - dzieje się to podczas pokonywania nierówności . Dodam że autko miało parę dni temu przegląd techniczny więc nie są to chyba ani amory ani hamulce luzów też w zawieszeniu nie stwierdzono. Proszę o pomoc bo ten stukot strasznie mnie drażni :agresyw: :banghead: z góry dziękuje za pomoc - Fajcik 29 :hello:
- jazda bokiem - 300zł, 6 pkt karnych
- kilkukrotne przekroczenie dozwolonej prędkości - 500zł, 8 pkt karnych
- stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze - 300zł, 6 pkt karnych

[color=#FF0040]Wrażenia z jazdy VW POLO? Bezcenne...[/color]
w
walusz
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:10
Lokalizacja: Toruń

Post autor: walusz »

Witam! :wave: Jestem nowy.Kupiłem Polo 1,4 TDI BlueM. Mam problem- coś delikatnie stuka w przenisieniu napędu. Jadąc stabilnie 50 km/h na 4-biegu i operując gazem-dodaję lub zdejmuję- słyszę za każdym razem lekki metaliczny stuk.Poduszki skrzyni i końcówki wahaczy wymienione. Powiedziano mi że z tym można jeździć, ale ja nie lubię jak coś nie jest OK. Polówką jeszcze nie jeżdziłem i nie mam porównania. Czy to jest skrzynia-dyferencjał? Proszę o informację co to może być i co z tym zrobić. :niewiem:
s
slawan1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Opole

Post autor: slawan1 »

witam
zobacz czy to nie blacha osłonowa może wystarczy tylko dokrecic i po sprawie
f
fajcik29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:09
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: fajcik29 »

Dzięki kolego za podpowiedz :agree: ale mógłbyś sprecyzować o którą blachę Ci chodzi :scratch: - czy aby o osłaniającą tłumik :bow:
- jazda bokiem - 300zł, 6 pkt karnych
- kilkukrotne przekroczenie dozwolonej prędkości - 500zł, 8 pkt karnych
- stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze - 300zł, 6 pkt karnych

[color=#FF0040]Wrażenia z jazdy VW POLO? Bezcenne...[/color]
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

olukaj czy przypadkiem osłona amorka nie hałasuje - przy wyjechanych odbojach lubi dość głośno stukać , a na przeglądzie nikt nie zwraca na odboje uwagi
Obrazek
f
fajcik29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:09
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: fajcik29 »

Dzięki "Savic" :hello: właśnie wczoraj je oglądałem i miałem wrażenie że nie są już pierwszej świeżości :!: oblukam je jutro jeszcze raz tym razem dokładniej- pozdro :wave:
- jazda bokiem - 300zł, 6 pkt karnych
- kilkukrotne przekroczenie dozwolonej prędkości - 500zł, 8 pkt karnych
- stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze - 300zł, 6 pkt karnych

[color=#FF0040]Wrażenia z jazdy VW POLO? Bezcenne...[/color]
Awatar użytkownika
Artuś
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:31

Post autor: Artuś »

U mnie jest takie skrzypienie zawsze po zimie.W zeszłym roku miałem już się za to zabrać(tzn za gumy na wahaczach)ale skrzypienie ustało.W tym roku jest powtórka z rozrywki,więc cierpliwie czekam.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Właściwie takie skrzypienie występuje z reguły na gumach - przeważnie gdy są suche.
W moim przypadku pomogła wymiana amortyzatorów i gumowych odbojów, które po jakimś czasie są po prostu rozbite przez amortyzatory.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
j
jackskaut
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2010, 13:59

Post autor: jackskaut »

Pamiętajcie tylko o jednym. Te stuki w zawieszeniu jeżeli sie pojawią to najpierw wymieniamy dwie gumy na poprzecznym drążku kierowniczym. Przewaznie tylko to jest przyczyną. Koszty 14zł w serwisie. Nie dajcie sie naciągać na żadne amortyzatory czy stabilizatory. Oczywiscie to też się może zuzyć. Jednak wymiane należy zacząć od tego.Na sto % ustąpi. Pozdrawiam :)
j
jm744
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2009, 12:37

Post autor: jm744 »

Od kilku dni słyszę stukanie w zawieszeniu . stuka gdy kręcę kierownicą w obydwie strony na postoju jak również podczas jazdy przy skręcaniu z małą prędkością, Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej i wyszło że są do wymiany tuleje wahaczy, jednak po wymianie nadal słychać stuki. POMÓŻCIE!!!!
Awatar użytkownika
rado_olsztyn
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 06 lip 2009, 10:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rado_olsztyn »

mialem to samo. Pomogla wymiana gum na wachaczach. Robilem to przed zima ale po zimie znowu zaczyna sie to samo. Robiony byl tylko przod wiec moze teraz kolej na tyl ?
VW Polo 1.9 TDI Highline 74 KW / 101 kM; 2002 r. 3-drzwi.
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Sprawdź tęż jak wygląda drążek stabilizatora czy nie lata na boki bo plastikowe ograniczniki popękały a jak nie to to co kolega napisał wyżej czeka cię to: viewtopic.php?f=25&t=45 mnie zresztą tęż a na razie jeśli cię to denerwuje to nawal tam smaru ja tak akurat dziś robiłem i mam spokój na może parę tygodni.
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Drążek stabilizatora sprawdź a jak nie to standardowy test na przeguby koła skręć na maksa i gaz.
p
pan koza
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2010, 15:02

Post autor: pan koza »

wsadź łapkę miedzy koło i błotnik złap za sprężynę i poproś żeby ktoś pokręcił kierownicą jeżeli wyczujesz takie dziwne przeskoki i brzdąki jakby ktoś pukał młotkiem w sprężynę to pewnikiem łożyska w góry przy amorkach
i jeszcze jedna wersja skręcasz koła maksa np i wsadzasz łapkę za kołem tam gdzie przykręcona jest tuleja stabilizatora drugą osobę prosisz o pobujanie autem w taki sposób jakby go chciał rozbujać i na bok przewrócić jeżeli są to tulejki stabilizatora to wyczujesz bez problemu innego sposobu nie ma żadne tarmoszenie za stabilizator i takie tam nie działa no chyba że odkręcisz łączniki ale to za dużo zabawy
powodzonka
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”