nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bambus
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2010, 18:01

Post autor: bambus »

Witam.
Co może być przyczyną tego, że działa tylko pozycja 3 w nagrzewnicy??
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""bambus""]Witam.
Co może być przyczyną tego, że działa tylko pozycja 3 w nagrzewnicy??
Z góry dziękuję za odpowiedz.[/quote]

spalila Ci sie oporniczka odpowiadajaca za biegi.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
b
bambus
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2010, 18:01

Post autor: bambus »

A da się to naprawić czy lepiej kupić nowy??
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""bambus""]A da się to naprawić czy lepiej kupić nowy??[/quote]


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1140757.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic66408.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic220852.html

mysle, ze pomoze jakos :)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Panowie macie kilka rad jak wyjąć silniczek z nagrzewnicy?? Mam tam strasznego świerszcza i chciałem się go pozbyć. Znaczy wyczyścić i wymienić całe łożysko/porządnie nasmarować. Dajcie kilka wskazówek żeby nic nie połamać.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Mój brat robił coś takiego. Z jego relacji i naszych oględzin wynika, że od strony technicznej jest to teoretycznie nie możliwe. Wymaga to alpejskich kombinacji. Z tego co pamiętam nie ma tam łożysk, a jedynie dwie tulejki - jedna jest w środku a druga na zewnątrz. Nie dokupisz też raczej tego. W jego przypadku z dwóch dmuchaw zrobił jedną. Jeśli się mylę, prośże niech mnie ktoś poprawi :)
Samego świerszcza to wyeliminujesz chociażby strzykawką z oliwą. Nie wiem o co dokładnie ci chodzi. U braciaka to oprócz świerszcza był jeszcze duden
POLO ! i jedzie się lepiej
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Silniczki nawiewu zrobione są jak najtańszym kosztem. Tak jak mówi byczynho są tam tulejki mosiężne, nie ma żadnych łożysk, blacha kiepska obudowy, więc miejsca na manewry z łożyskiem też brak (po prostu niema jak i w co go wsadzić). Do tego te tulejki ustawiają wirnik w jednej osi (czyli pozwala wyeliminować niedokładności gięcia tej blachy i przy niedokładności montażu w całość) jak uda się wsadzić (chociaż nie wiem jak) tam łożyska to nie ustawisz już ich w jednej osi (blacha gnie się w rękach), mogą się kantować.
Do tego wszystkiego są to silniki nie rozbieralne (zaklepane) udało mi się jeden rozebrać, wyczyściłem, przetoczyłem styki na wirniku bo miały rowki, wymieniłem szczotki, przesmarowałem całość porządnie, złożyłem, musiałem jeszcze spawać bo zaklepać z powrotem nie udało się. podłączyłem pod prąd, owszem chodzi cicho (nie wiem na jak długo), ale uważam że opory i tak są za duże, silniki elektryczne muszą obracać się swobodniej.
Co prawda jeszcze nie zakładałem tego zwierza do auta (kombinuję nad filtrem anty-pyłkowym) ale myślę że będzie lepiej niż to co mam w chwili obecnej. Po wymianie odpiszę się o sile nadmuchu.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Czyli co mam zrobić?? Strzykawka i zabawić się w doktora??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Tak bym radził :) Jak chcesz mieć czysto to możesz jeszcze sprężonym powietrzem tam dmuchnąć
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""Brzeziak_GT""]Czyli co mam zrobić?? Strzykawka i zabawić się w doktora??[/quote]

Ja tak zrobilem i calutka zima bez świerszcza w dmuchawie.
Poprzednie lata psikalem WD40 i jeszcze zima nie dobiegała konca, a swiersz spiewał swoją piosnkę.

Strzykawka wraz z grubsza igłą. W strzykawce jakiś smar, ja uzyłem smaru do łożysk i wskrzykiwałem punktowo w rożne miejsca.
Trzeba to robić z wyczuciem i trochę sily w to wlozyć, bo smar ciezko przechodzi przez iglę i może nam igła wyskoczyć ze strzykawki.

Czyli zadne WD40 i inne wynalazki tylko smar.
WD40 mozna co najwyżej zrobić płukanie silniczka z brudu.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Ja ogólnie rzecz biorąc takie rzeczy robię zwykłym olejem silnikowym do mojego motocykla typu LUX bądź Mixol i też mam problem zawsze z głowy :)
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

No i po problemie, dzięki chopy. :good:
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
batgraf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 08 kwie 2010, 16:21
Lokalizacja: Kruklanki / Otwock
Kontakt:

Post autor: batgraf »

[quote=""Grabek-Łańcut""]A propos pytań, to mam takie: Jak się ma w polo czerwona linia rezerwy paliwa do stanu w baku? Ktoś juz testował ile jest paliwka w baku od czerwonej lini do zera?[/quote]


Jakoś niewiele. Ostatnio to testowałem i przejechałem raptem z 20-40 km :|
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Wraz z usunięciem jednej usterki zwiazanej z nawiewem pojawiła sie kolejna.
Otuż strasznie parują mi szyby. Jak jade z 2 osobami nie jest tak zle ale jak juz jest komplet to tragedia. Natrafilem na wzmianke o tym że gdzieś w środku zbiera się woda. Zrobiłem oględzini i niczego nie znalazłem.
A nieuchronnie zbliża się pranie mojego cudeńka i boje się ze przez to będzie jeszcze gorzej.
Na mysli miałem również zerwanie całej wykładziny z podłogi ale nie wiem jak ją puźniej założyć i wogule.
Poradźcie jakie mogą być tego przyczyny i jak usunąć ową usterke.
Pozdrawiam :wave:
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

Brzeziak_GT wyciagniece wykladziny to 20 min roboty .. odkrecasz siedzenia i wyjmujesz , wyciagasz konsole ( jesli masz ) ,zdejmujesz z tylu zaczepy (pod tylna kanapa) i odkrecasz listwy boczne ( na krzyzakach ) i wsio :) wyciagasz calosc :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”