filtr powietrza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomcio258
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:56
Lokalizacja: Śwwidnik/Plymouth UK

filtr powietrza

Post autor: tomcio258 »

mam takie pytanie czy zabrudzony stożkowy filtr powietrza może mieć jakieś działanie na osiagi samochodu??
Ja mam polo 1.0l z 99roku to lekkim tuningu tzn; gość od którego kupiłem polo trochę wsadził w niego i zaniedbał go troche i właśnie mam takie pytanie co może mieć wpływ na słabe osiągi
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Nie wiem jak to wygląda pod maską należało by napisać lub fotke zapodać jak jest zabudowany, ale brudny filtr stożkowy i zwykły papierowy na pewno obniżają osiągi a już na pewno zwiększają zużycie paliwa.
Powiem tak żeby dobrze założyć stożek to trza sie na tym dobrze znać bo można pogorszyć osiągi i to bardzo.Na forum są tacy co mieli stożkowe i szybko zmieniali na orginalne.
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

[quote=""tomcio258""]mam takie pytanie czy zabrudzony stożkowy filtr powietrza może mieć jakieś działanie na osiagi samochodu??[/quote]

dostarczenie silnikowi powietrza jest równie ważne jak benzyny
brudny filtr = mniej powietrza = uboższa mieszanka

[quote=""tomcio258""]trochę wsadził w niego i zaniedbał go troche[/quote]
w co wsadził kasę skoro go zaniedbał
Mam wszystko w tyle...Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Obrazek
Jak by tak był zadbany to było by pięknie ale tylko pięknie bo silnik potrzebuje powietrza o odpowiedniej temperaturze a nie tylko gorącego stąd regulacja ciepłego i zimnego powietrza w układzie dolotowym oraz czujnik temperatury i ciśnienia powietrza w układzie dolotowym w orginalnym układzie a wszystko kończy sie w kompie autka.Tak że widzisz jak coś źle jest zrobione to masz problemy z mocą,zużyciem paliwa i nie prawidłową pracą czujników.
Awatar użytkownika
tomcio258
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:56
Lokalizacja: Śwwidnik/Plymouth UK

Post autor: tomcio258 »

postaram się jak najszybciej wstawić foty silnika
Awatar użytkownika
tomcio258
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:56
Lokalizacja: Śwwidnik/Plymouth UK

Post autor: tomcio258 »

Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

No to tak odma idzie na asfalt,filtr dostaje tylko gorące powietrze [mało tlenu] pod maską masz piekarnik to musi być mułowate, poskładaj wszystko tak jak powinno być fabrycznie i będzie git.
Awatar użytkownika
tomcio258
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:56
Lokalizacja: Śwwidnik/Plymouth UK

Post autor: tomcio258 »

a powiedz mi bo mam taki pomysł bo chce kupić nowy filtr i kupie gumową rurę i przełożę go w miejsce starego filtru to będzie dobrze jak myślisz bo ten teraz co jest to on jest centralnie pod maską i nie ma wystarczającego dopływu powietrza...

a z tą odmą ze idzie na asfalt to o co chodzi??:)

a ogólnie tak to wygląda
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Podepnę się pod temat. Właśnie szukam dla siebie filtra. Nie chcę żadnego stożka, bo mam zamiar szybko ruszać z miejsca.
Na razie zainteresowałem się wkładkami firmy Simota i K&N (ta druga przerażająco droga).
Co byście polecili? Może jakieś inne pomysły.

Do tego pomyślałem o wymianie rury (też nie wiem czy jest sens, chyba kosmetyczny)

Oraz co by dało gdybym troszkę przerobił puszkę i zrobił wlot powietrza w błotniku.

Nadmienię, że same średnice i długości w dolocie nie będą modyfikowane.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
tomcio258
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:56
Lokalizacja: Śwwidnik/Plymouth UK

Post autor: tomcio258 »

Ja Ci powiem tak ja mam zamontowany stożkowy filtr tylko że u mnie jest wmontowany centralnie nad silnikiem czyli nie ma jak tam dostawa sie powietrze a teraz będe przerabiał i zakupie nowy filtr i kawałek rury i zamontuje go w miejscu starego filtra bo będzie tam miejsce na niego i będzie lepszy dopływ powietrza :cool2:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""tomcio258""]a z tą odmą ze idzie na asfalt to o co chodzi??:)[/quote]
Odpowietrzenie silnika zamiast do filtra powietrza którego niema jest skierowane na dół czyli asfalt smród ze spalonego oleju idzie do kabiny na postoju gdy silnik jest na chodzie.

[quote=""Artpolo""]Oraz co by dało gdybym troszkę przerobił puszkę i zrobił wlot powietrza w błotniku.[/quote]
Orginalnie jest w błotniku wlot powietrza zimnego a ciepłe zasysa z kolektora wydechowego a regulowane jest czujnikiem zabudowanym w połonczeniu zimnego i ciepłego powietrza.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""Dziadek13""]Artpolo napisał(a):
Oraz co by dało gdybym troszkę przerobił puszkę i zrobił wlot powietrza w błotniku.

Orginalnie jest w błotniku wlot powietrza zimnego a ciepłe zasysa z kolektora wydechowego a regulowane jest czujnikiem zabudowanym w połonczeniu zimnego i ciepłego powietrza.[/quote]

U mnie powietrze jest zasysane z lampy - mam inną konstrukcję dolotu.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
K
KoKo

Post autor: KoKo »

tak jak napisal Mika silnik potrzebuje powietrza tak jak kazdy z nas
Awatar użytkownika
tomcio258
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:56
Lokalizacja: Śwwidnik/Plymouth UK

Post autor: tomcio258 »

a ta rura od odmy to ona jest luzem do niczego jest nie podłączona??
postaram się za 2dniwstawic fotki co ja mam tam porobione to coś może podpowiecie
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

a ta rura od odmy to ona jest luzem do niczego jest nie podłączona??
rura odmy jest podłączana do dolnej części puszki z filtrem powietrza aby zasysać te opary do komory spalania,
w przeciwnym przypadku będzie śmierdzieć spalinami w kabinie,
Prawidłowo działająca odma powinna lekko dmuchać spalinami, jest to widoczne po uruchomieniu silnika.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”