[6n2] Jaki olej do 1.4 Tdi??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""FLAVIO""]Niektórzy piszą, że 505.01, a np. instrukcja podaje 501.01, czy to jakaś różnica?[/quote]

501.01 to do dla silników benzynowych i ewentualnie wysokoprężnych z wolnym wtryskiem (wolnossacych), ale tylko wtedy gdy wystepuje razem z 505.00

do pompowtryskow ma byc 505.01 - np. taki:
http://www.allegro.pl/item996330248_val ... _cena.html

http://allegro.pl/item984531374_liqui_m ... _4100.html
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote=""Stanley""]Castrol EDGE 5W/40[/quote]
tez polecam, jest to olej na ktorym mozna w miare bezpiecznie zrobic 13-15tys, zamiast 10
F
FLAVIO
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2010, 19:31

Post autor: FLAVIO »

Dzięki za odpowiedzi,

Co do specyfikacji oleju, to mam właśnie przed sobą instrukcję, w której podany jest olej nie 505.01, tylko 501.01 - i dotyczy to diesla. A przy serwisie LongLife 506.01.
A jak jest u Was ilością oleju? Przewijają się dwie opcje 3,8 l. oraz 4,2 l.

Pozdrawiam

OK, znalazłem już ilośći oleju silnikowego dla 1,4 TDI:
silnik AMF: 4,2 l.
silnik BAY: 3,8 l.
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

505.01 to jest olej do pompowtrysków!!
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

[quote=""FLAVIO""]Dzięki za odpowiedzi,

Co do specyfikacji oleju, to mam właśnie przed sobą instrukcję, w której podany jest olej nie 505.01, tylko 501.01 - i dotyczy to diesla. A przy serwisie LongLife 506.01.
A jak jest u Was ilością oleju? Przewijają się dwie opcje 3,8 l. oraz 4,2 l.

Pozdrawiam

OK, znalazłem już ilośći oleju silnikowego dla 1,4 TDI:
silnik AMF: 4,2 l.
silnik BAY: 3,8 l.[/quote]

ale diesla sdi czy tdi AMF?? bo to jest wielka róznica
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""FLAVIO""]Co do specyfikacji oleju, to mam właśnie przed sobą instrukcję, w której podany jest olej nie 505.01, tylko 501.01 - i dotyczy to diesla.[/quote]
daj skana albo zdjecie z tej instrukcji , chce to sam zobaczyć.
F
FLAVIO
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2010, 19:31

Post autor: FLAVIO »

[quote=""Hiszp4n""]Hiszp4n[/quote]
Tak jak jest to ujęte w temacie, jak i każdej w nim odpowiedzi - oczywiście że 1,4 TDI AMF

bazi
Ta informacja zawarta jest w instrukcji zassanej od Kolegi: savic
W Jego "podpisie" znajduje się kilka ciekawych podręczników, m.in. ten: "Książka serwisowa do Polo 9N"

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

ale chodziło mi o instrukcje ze moze spojrzałeś na dane o SDI
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

nie wiem - wyglada na blad w druku:
Obrazek
Tym bardziej ze na kolejnej stronie dla 1.9 TDI (74kW) jest juz prawidlowo 505.01
F
FLAVIO
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2010, 19:31

Post autor: FLAVIO »

No też mi się tak wydaje, że błąd w druku.
Tymbardziej, że 505.01 to standardowy olej do pompowtryska.
Zalewam 505.01 i tyle.
Dzięki
Pozdrawiam
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Mam polo 6n2 2000 1.4tdi AMF. Leje Valvoline durablend 5w40. Specyfikacja 505.01 do pompowtrykow. Poprzednio mialem 10w40 shell helix i musze przyznac ze valvoline o niebo lepszy. Ciszej chodzi i po 10 tys km wziął mi tylko 2 mm oleju (od maxa na bagnecie).
F
FLAVIO
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2010, 19:31

Post autor: FLAVIO »

Witam,

Właśnie zakupiłem MOTUL SAE 5W40, specyfikacja 505.01.
Dam znać jak zauważę jakieś zmiany po wymianie.

Pozdrawiam
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""FLAVIO""]OK, znalazłem już ilośći oleju silnikowego dla 1,4 TDI:silnik AMF: 4,2 l.silnik BAY: 3,8 l.[/quote]I jest to zgodne z prawdą, z tym , że te dane dotyczą silników montowanych w 9N. W silnikach AMF w 6N2 poj. ta wynosi 3,8 litra. Niby motor ten sam , a pojemności inne.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

Witam
A ja chciałbym się dołączyć do tematu i zapytać na jaki olej wymienić 5W40(Castrol EDGE) chodzi mi o to że czce zmnienić na 10w40 bo w tej chwili mi auto kopci i chciałem żeby był gęściejszy i bardziej uszczelnił silnik!! :-) czy to pomoże i jakiej firmy polecacie olej z jaką specyfikacja też 505.01 ???
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Generalnie zasada jest taka, że olej zmieniamy na gęstszy np z syntetycznego na połsyntetyk gdy po zalaniu nowym olejem po przejechaniu 1000 km ubywa oleju na bagnecie. To znak że silnik pali olej i należy zmienić.
Jednakże samo kopcenie z rury wydechowej nie zawsze oznacza że silnik pali olej dlatego najlepszym wskaźnikiem jest obserwacja bagneta.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”